Företag i fokus:

Misstänkt mordförsök på Nygatan – Två män och en kvinna gripna

Vid 19-tiden larmades polisen till en adress i centrala Södertälje

Enligt de uppgifter vi har fått ska en person vara skadad. Han ska vara vaken och talbar under färden till sjukhuset med ambulans. Mannen ska ha konstaterats med stickskador uppger Aftonbladet.

Ett vittne berättar till Telgenytt, att det ska ha skett utanför en lägenhet i nygatan.

Vad som egentligen har hänt, har vi ingen information om.

Polisen ska ha startat en förundersökning gällande mordförsök.

Uppgifter till Telgenytt:

Polisen ska spärrat av området kring vandrarhemmet i Storgatan i centrala Södertälje.

Vi har även fått information om att personerna som ska vara bosatta i vandrarhemmet i Hovsjö, ska ha flyttats till Telge Vandrarhem i Centrala Södertälje.

Om det finns en koppling till händelsen är det ännu oklart.

Uppdaterad 02:00

Runt 01:30 tiden ska polisen under natten till söndagen ska skett ännu en polisinsats ingen gripen.

Polisens tekniker har varit på plats och genomsökt brottsplatsen.

Vid 04:20 ska insatsen vara avslutad. Vad för insats det ska vara är ännu oklart för Telgenytt.

Uppdaterad Söndag:

Vid 11:50 kunde två män gripas misstänkta för mordförsöket, skriver polisen på sin hemsida.

-De greps under dagen och anhållits av åklagare, säger Ola Österling, polisens presstalesperson.

Brottsoffret som tog emot knivhugg, ska vara i 35- års åldern och ligger på intensivvården på sjukhuset.

Uppdaterad 6/4

En kvinna skulle redan ha frihetsberövats av polis samma dag som mordförsöket ska ha hänt, den information fick vi idag. De tre personerna som är frihetsberövade ska vara i 30 års åldern och uppåt uppger polisen.

De 3 samtliga som greps av polis har nu häktats av polis i sannolika misstänkte för mordförsöket utanför Telge vandrarhem i Södertälje.

Männen ska vara i 28 och 30 års åldern, kvinnan ska vara i 40 års åldern.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 april 2021 00:00
Senast uppdaterad: 3 april 2021 00:00

Stadsdirektören lämnar Södertälje för nytt uppdrag

B5A4AFE2-6957-48F3-A4D0-FBF1FB18F054

Foto: Södertälje kommun / Alexander Isa

Hösten 2021 presenterades Stefan Hollmark som kommunens nya stadsdirektör. Nu bekräftar Södertälje kommun att han lämnar sitt uppdrag för att bli regiondirektör för Region Gotland.

– Det har varit oerhört spännande år i Södertälje och jag brinner för den här staden. Det ska samtidigt bli kul och spännande att få lära känna Gotland och gotlänningarna genom det här uppdraget, säger Stefan Hollmark.

Stefan Hollmark hade tidigare varit VD och koncernchef för Telgekoncernen, men lämnade den befattningen för att bli kommundirektör i Tyresö kommun. I september 2021 återvände han till Södertälje, men nu bekräftar kommunen att han kommer att lämna för att bli regiondirektör för Region Gotland. Han förväntas tillträda sin nya roll i början av september.

– När jag fick frågan såg jag möjligheten att få omsätta mina erfarenheter på den mångdimensionella plats som Sveriges enda ö-region är. Samtidigt är jag också väldigt glad över att få både arbeta och bo på Gotland framöver, säger Stefan Hollmark.


(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 juni 2023 09:39
Senast uppdaterad: 3 juni 2023 10:07

Thomas Gottlind från Södertälje vann Elitstyrkans hemligheter

Gottlind

Thomas Gottlind Elitstyrkans hemligheter. Foto: TV4

Södertäljebon Thomas Gottlind och skidskytten Torstein Stenersen från Östersund står som segrare i Elitstyrkans hemligheter 2023

I den senaste säsongen av Elitstyrkans hemligheter, som hade premiär i april, deltog totalt 18 deltagare, varav tre från Södertälje. Sebastian Martinsson, 29 år och processoperatör samt tidigare deltagare i Bachelor 2021, Esmeralda Tällö, 24 år och student med en bakgrund inom innebandy för Telge, samt 42-åriga HR-chefen Thomas Gottlind.

Samtliga tre representerade Södertälje när programmet, som en svenska versionen av det brittiska tävlingsprogrammet SAS: Who Dares Wins, spelades in i september 2022. Men till slut var det Thomas Gottlind som, tillsammans med skidskytten Torstein Stenersen, klarade sig igenom de extrema utmaningarna och tog hem segern.

Under åtta dygn av fysiska och psykiska påfrestningar, dålig sömn och begränsad mat, visade sig Gottlind vara en stark och uthållig deltagare.

– Det var en blandad känsla av lättnad och att jag inte ville att det skulle ta slut. Glädjen och stoltheten kom långt senare när jag smält upplevelsen, berättade Thomas Gottlind till Aftonbladet.

Läs även: – Södertäljebor med i ny säsong av Elitstyrkan på TV4

Thomas Gottlind, Esmeralda Tällö och Sebastian Martinsson. Sophie Odelberg/TV4.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 juni 2023 09:02
Senast uppdaterad: 3 juni 2023 09:02

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors