Företag i fokus:

Vårdbolaget Attendo stoppar miljonbonus för chefer ”Tog emot enorma coronastöd från staten”

Attendo som verkar i stor del av landet, bland annat i Södertälje, har uppmärksammats stort efter Aftonbladet avslöjande hur flera medarbetare uppger att de manipulerat bonusgrundande enkäter. Samtidigt vägrar vårdjättens toppchefer ställa upp på en filmad intervju och bett om skriftliga frågor, skriver Aftonbladet.

Vårdjätten Attendo avskaffar nu sitt kritiserade bonussystem för operativa chefer, uppger koncernchefen Martin Tivéus för SVT Nyheter. Bolaget fick mycket kritik för att ha betalat ut bonusar till cheferna, trots att de tog emot stora coronastöd från staten.

Bakgrunden är den debatt som uppstått efter avslöjanden om missförhållanden bland annat kring Attendos hantering av coronapandemin på äldreboendet Sabbatsbergsbyn i Stockholm. I början av maj valde Attendos vd Martin Tivéus att skänka bort sin bonus, skriver TT

Efter Aftonbladets avslöjande så har nu fler anställda berättat om fusket med enkäter som är bonusgrundande för cheferna. Av rädsla för repressalier vill de vara anonyma, enligt Aftonbladet.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 8 juni 2021 00:00
Senast uppdaterad: 8 juni 2021 00:00

SSK fortsätter släppa spelare – Kaptenen lämnar

Christopher Liljewall

Christopher Liljewall, lagkapten i SSK de två senaste åren, lämnar klubben
Foto: Shamash Oyal

Mellan 2018 och 2020 gjorde Christopher Liljewall sina två första säsonger i SSK. Inför säsongen 2022-23 återvände han till klubben och har de två senaste säsongerna varit lagkapten.

Med sammanlagt 4 säsonger och 200 matcher har den 34-åriga centern spelat sin sista match för SSK då klubben inte förlänger hans kontrakt.

En känslosam Christopher Liljewall uttalar sig på Södertälje Sportklubbs Facbooksida:

”Jag vill tacka en fantastisk tid i Sportklubben. Jag har skapat minnen för livet, stunder jag kommer se tillbaka på med glädje. Ett stort tack till alla runt om klubben som jag har fått glädjen att jobba med/runt där en liten extra guldkant på tacket går till Ove och Mange som gjort/gör ett fantastiskt jobb varje dag. Mitt största TACK vill jag rikta till alla Tälje-fans som stöttat mig och laget i med- och motgång. Fortsätt så, för då kommer Tälje en dag spela i finrummet igen där man hör hemma”

Även om det blev ett vemodigt farväl av SSK kommer ”Stoffe” att fortsätta spela ishockey. Var det blir står ännu inte klart.

– Jag ska fortsätta spela, jag tycker att det här är så jäkla roligt och jag har ett jäkla driv kvar fortfarande, säger han i en artikel för Länstidningen i Södertälje.

Text:

Daniel Hansson

Dela via:

Shares
Publicerad: 1 april 2024 21:20
Senast uppdaterad: 1 april 2024 21:28

MINGELBILDER v.13 – Se vilka som var ute i helgen

DSC_0028-1

Foto: Shamash Oyal

Se även – Mingelbilder V.12

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 1 april 2024 21:11
Senast uppdaterad: 1 april 2024 21:20

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors