Företag i fokus:

Personalen på Glashyttan är redo ”Det största som har hänt”

Maja Paulsen och Nina Pettersson

Det var förra veckan som Telgenytt uppmärksammade att Uno Svenningsson gästar Södertälje och Glashyttan i tre dagar.

I en exklusiv intervju berättade Uno för Telgenytt att han verkligen ser fram emot spelningen som blir hans första för året. Glashyttan som har bokat honom torsdag, fredag och lördag i veckan har helt slutsålt på biljetter.

Telgenytt har pratat med några i personalen som jobbar alla tre dagar och berättar att folk har ringt hela veckan och undrar om de har plats, men blir informerade att det tyvärr är helt slutsålt.

Både Maja Paulsen och Nina Pettersson är redo inför en härlig helg och ser fram emot spelningen.

– Vi kommer att ha mycket att göra, men det kommer vara så kul. Vi ser verkligen fram emot det, berätta kollegorna Maja och Nina

– Det här är det största som har hänt sedan Robert Broberg stod på scenen i Maren, säger Ulf Blom.

Personalen på Glashyttan ser verkligen fram emot stjärnans besök och förväntar sig tre fantastiska dagar.

Läs tidigare artikel: Uno Svenningsson gästar Glashyttan

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 16 juni 2021 00:00
Senast uppdaterad: 16 juni 2021 00:00

Olycka mellan en moped och personbil i Nykvarn

Olycka Ambulans

Arkivbild

En moped och en personbil var inblandade i en kollision strax före klockan halv fyra på tisdagseftermiddagen. Olyckan inträffade på väg 509 i Nykvarn.

Räddningstjänsten ryckte ut efter att ha mottagit ett larm om att en moped och en personbild. Enligt uppgifter hade mopeden kört in på sidan av fordonet. Olyckan inträffade på väg 509, varpå flera räddningsenheter snabbt ryckte ut till väg 509 mellan Rudkälla och Nykvarn.

Mopedföraren har enligt räddningstjänsten klarat sig med lindriga skador, inklusive smärta i knät. Vägen var delvis begränsad i samband med olyckan, men efter en kort stund var den åter öppen som vanligt för trafik.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 14:45
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 15:15

Polisen larmades om pågående inbrott i restaurang

polis

Arkivbild

Strax efter midnatt larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang i centrala Södertälje. När polisen anlände till platsen påträffades en person inne i lokalen.

Efter midnatt, natten mot tisdagen klockan 00:51, larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang på Stora torget. Vid ankomst påträffades en person i lokalen, och polisens snabba insats avbröt det pågående inbrottsförsöket.

En person kunde gripas på plats och en anmälan om försök till stöld genom inbrott upprättades.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 08:41
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 10:34

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors