Företag i fokus:

Sommar på Mälarbadet -Volleybollturneringar varje helg

Från vänster: Elias Björn, Alvin Karlsson, Christian Hansson, Klaudia Kulik. Liggande: Simon Hallberg

Det är söndag, solen skiner och det råder full aktivitet på Mälarbadet.

Varje helg, lördagar och söndagar, är Södertälje Volleybollklubb på plats och anordnar uppskattade turneringar.

– Varje helg anordnar vi ungdomsturnering för juniorer och U-16 i olika åldersklasser och olika nivåer, äger Lasse Broström som är ungdomstränare, kassör, lagledare och ordföranden för Södertälje Volleybollklubb.

Här på Mälarbadet är det klubben som sköter stranden, kiosken och tar hand om banorna så att de ser fina och fräscha ut. Klubben som är på plats varje dag under sommaren anordnar även, utöver turneringarna på helger, något som heter Beachtoppen på onsdagar.

– Vi är här och tränar på vardagar och på onsdagar har vi något som heter Beachtoppen där i princip vem som helst kan anmäla sig, säger Lasse Broström.

Beachtoppen på onsdagar är avsedd för alla som kan spela beachvolleyboll enligt reglerna. Både avancerade och nytillkomna spelare är välkomna. Grundtanken är dock att alla ska ha möjlighet att spela på just sin nivå.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 juli 2021 00:00
Senast uppdaterad: 12 juli 2021 00:00

BILDEXTRA – Södertäljeloppet lockade flera hundra löpare

Sodertaljeloppet.-loppet

Foto: Axel Gustafsson

Över 500 deltagare lockades till stadskärnan när Södertäljeloppet gick av stapeln under torsdagen.

Fotograf: Axel Gustafsson

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 09:08
Senast uppdaterad: 25 augusti 2023 09:27

Kommunen undersöker invånarnas åsikter om staden

Södertälje

Foto: Alexander Isa

Statistiska centralbyrån (SCB) inleder en medborgarundersökning, på begäran av Södertälje kommun, för att belysa invånarnas åsikter om boende, livsstil och kommunens tjänster.

Statistiska centralbyrån (SCB) har på uppdrag av Södertälje kommun inlett en medborgarundersökning som riktar sig till invånare i kommunen. Undersökningen, som är en återkommande händelse vartannat år, avser att kartlägga upplevelsen av att leva och bo i kommunen samt identifiera aspekter som kan förbättras.

Under perioden 24–31 augusti kommer information om den aktuella undersökningen att skickas till 2400 slumpmässigt utvalda invånare i åldrarna 18 till 84 år. Därefter kommer enkäter med frågor att distribueras mellan den 22 september och 2 oktober.

Undersökningen är helt frivillig att delta i, men resultaten av undersökningen kommer att användas som en resurs för att utvärdera och förbättra olika områden inom kommunens verksamhet.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 04:00
Senast uppdaterad: 24 augusti 2023 16:22

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors