Företag i fokus:

Södertäljeprofilen Dino Pita förlänger med SBBK ”Vi ska fightas om guldet”

Dino Pita, som fyller 33 år i år, har spelat med SBBK sedan han var sju år och håller klubben varmt om hjärtat. Nu förlänger han ytterligare ett år med moderklubben.

– Med Dinos rutin och vinnarskalle får vi behålla en spelare som kommer göra allt för att vinna matcher för SBBK, säger SBBK:s coach Ludwig Degernäs på SBBKs hemsida

Han har vid ett flertal tillfällen lämnat SBBK för spel utomlands i Belgien, Polen, Rumänien och Litauen. I Sverige har det dock alltid varit SBBK som gällt, skriver SBBK på hemsidan

När Telgenytt kontaktar Dino Pita för att vet mer kring kommande säsong är han positivt inställd för ännu en säsong med SBBK.

Du har precis förlängt för en elfte säsong med SBBK, hur känns det?

Det känns väldigt bra att förlängt med min moderklubb i ytterligare ett år. Har enbart spelat i SBBK i Sverige och jag är glad att spela i en klubb med den rika historien samt att de alltid har ambitioner att vinna, berättar Dina Pita för Telgenytt.

Du har skrivit på för ett år till, finns det planer spel utomlands efter det ?

Just i dagsläget så finns det inte några planer på att spela utomlands igen. Jag har min familj här och det känns tryggt att vara hemma. 

Ni kom tvåa förra säsongen efter Norrköping, vad är målet inför denna säsong ?

Känslan efter finalenförlusten var inte så bra och vi var besvikna att vi inte kom upp i nivå som vi visade hela säsongen. Ambitionen är att gå för guldet och jag är säker på att vi kommer vara ett av lagen som fightas om de.

Nu har flera restriktioner släppts. Hur var det att spela inför tomma läktare under större delen tidigare säsong? Saknade ni publiken ?

Skönt att det har släppt och jag hoppas att det inte kommer några nya restriktioner till höst/vinter. Det kändes märkligt i början att spela för tomma läktare. Man får ju alltid den lilla extra kicken av publiken vare sig man spelar hemma eller borta. Men ju längre säsongen gick så kändes det på något sätt normaliserat och nu kommer det kännas konstigt att spela inför publik igen, förklarar Dino.

– Jag tror att alla saknade publiken, framförallt i ett slutspel där det oftast brukar vara slutsålt. Hoppas som sagt att inga nya restriktioner kommer och att vi kan spela med publik som tidigare, avslutar han.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 19 juli 2021 00:00
Senast uppdaterad: 19 juli 2021 00:00

Rykte om galleriadåd sprider sig bland Södertäljebor

smartphone-mobile-hand-person-people-technology-595792-pxhere.com

Foto: Pexels

Ett oroande rykte om potentiella dåd mot gallerior sprider sig runt om i landet via SMS. Bland annat har SMS:et nått Södertäljebor, men nu tillbakavisar SOS Alarm uppgifterna som rena rykten.

Rykten om hot mot gallerior har satt Södertälje invånare på helspänn efter ett SMS som cirkulerat. Meddelandet, som hävdar att planerade dåd är på gång och att personer har gripits, har väckt stor oro.

I SMS:et förs uppgifter om att undvika galleriorna Mall of Scandinavia och Täby Galleria, samt att gripanden har gjorts. I SMS:et påstås källan vara ”frugans kusin som jobbar på SOS Alarm”, men detta har nu avfärdats av myndigheten

Tillbakavisas av SOS Alarm.

– SOS Alarm vill tydliggöra att bolaget inte har gått ut med någon information av detta slag, skriver pressansvarig Douglas Norström. SOS Alarm har nåtts av informationen att det pågår ryktesspridning via SMS. I meddelandena skrivs att det gjorts ingripanden i två större gallerior i Stockholmsområdet, där man använder SOS Alarm som källa för informationen, skriver pressansvarig Douglas Norström, till Aftonbladet.

Läs även: – Terrorhotnivån höjs – Hot från al-Qaida

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 augusti 2023 15:25
Senast uppdaterad: 17 augusti 2023 15:36

Olycka på Mälarbron – Stora trafikstörningar

Räddningstjänsten olycka

Foto: Shamash Oyal

En trafikolycka vid Mälarbron orsakar trafikstörningar under rusningstid. Räddningsenheter är på plats med flera enheter.

En olyckainträffade strax efter klockan 16 under torsdagseftermiddagen på Mälarbron i riktning mot sjukhuset. Räddningsenheter är på plats och påfarten till Mälarbron är avstängd, vilket leder till betydande trafikstörningar.

Räddningspersonal och nödutryckningar är på plats för att hantera situationen och hjälpa de drabbade. Enligt information från Telgenytt är påfarten till Mälarbron tillfälligt avstängd, och trafiksituationen i området är besvärlig med påverkan på framkomligheten.

Det har rapporterats att olyckan var en sammanstötning mellan två fordon, men det är ännu oklart hur många personer som kan vara inblandade och skadeläget är inte tydligt fastställt.

Påfarten till Mälarbron avstängd. Foto: Shamash Oyal

Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 augusti 2023 14:47
Senast uppdaterad: 17 augusti 2023 15:24

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors