Företag i fokus:

Artisten Miguel Olivares spelar på hemmaplan – Gästar Flamingo ikväll

Miguel Olivares från Södertälje

24-årige artisten Miguel Olivares från Södertälje gästar Flamingo ikväll.

Han har alltid älskat att sjunga men aldrig tagit tag i det på allvar. Inte förens för ett år sedan då han var med om enincident som ändrade allt.

– Jag har alltid sjungit men aldrig riktigt gjort något med sjungandet överhuvudtaget. Det var efter en incident som skedde för över ett år sedan som jag vände mig till musiken helt och hållet, berättar Miguel för Telgenytt.

I ensamhet i sin stuga, hemma hos föräldrarna, blev musiken hans bäste vän.
Som den talang han är valde han att hålla gitarren tätt mot kroppen och envisades med att lära sig spela gitarr fullt ut.

– Jag hade många människor runt omkring mig som inte trodde på mig och som försökte sänka mitt självförtroende. Det resulterade i att jag isolerade mig och höll mig för mig själv, säger han.

Den incidenten för ett år sedan förändrade livet på Miguel Olivares som hittade sitt kall i livet.

– Min pappa fick en stroke och blev svårt sjuk och det var väldigt tungt för mig. Hans uppmaning till mig var att göra det jag vill göra och följa mitt hjärta. Det var precis det jag gjorde, berättar Miguel.

Det var startskottet till ett nytt kapitel för den unge artisten – faderns uppmaning.

Han började skriva egen musik och satte sin egen prägel i varje ord som resulterat i att han hittills spelat in två Covers och släpper sin nya singel nu på söndag, 25 juli.

– Det ska bli så kul att få släppa min singel på söndag och även göra min debutspelning på Famingo.
Flamingo har en familjär stämning med mycket energi och en ultimat vibe, framför allt för min egna del som känner till stället sen lång tid tillbaka. Jag ser verkligen fram emot det här, avslutar Miguel Olivares.

– Känns otroligt kul att kunna stötta lokala musiker och talanger. Vi ser verkligen fram emot hans spelning på vår mysiga innergård ikväll, säger Francisco Delgado från Flamingo.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 23 juli 2021 00:00
Senast uppdaterad: 23 juli 2021 00:00

Olycka mellan en moped och personbil i Nykvarn

Olycka Ambulans

Arkivbild

En moped och en personbil var inblandade i en kollision strax före klockan halv fyra på tisdagseftermiddagen. Olyckan inträffade på väg 509 i Nykvarn.

Räddningstjänsten ryckte ut efter att ha mottagit ett larm om att en moped och en personbild. Enligt uppgifter hade mopeden kört in på sidan av fordonet. Olyckan inträffade på väg 509, varpå flera räddningsenheter snabbt ryckte ut till väg 509 mellan Rudkälla och Nykvarn.

Mopedföraren har enligt räddningstjänsten klarat sig med lindriga skador, inklusive smärta i knät. Vägen var delvis begränsad i samband med olyckan, men efter en kort stund var den åter öppen som vanligt för trafik.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 14:45
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 15:15

Polisen larmades om pågående inbrott i restaurang

polis

Arkivbild

Strax efter midnatt larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang i centrala Södertälje. När polisen anlände till platsen påträffades en person inne i lokalen.

Efter midnatt, natten mot tisdagen klockan 00:51, larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang på Stora torget. Vid ankomst påträffades en person i lokalen, och polisens snabba insats avbröt det pågående inbrottsförsöket.

En person kunde gripas på plats och en anmälan om försök till stöld genom inbrott upprättades.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 08:41
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 10:34

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors