Företag i fokus:

Efter dödsolyckan – Södertäljes elitklubb i stor sorg ”Nåtts av det oerhört sorgliga beskedet”

Det var under söndagskvällen som en bil körde rakt in i ett träd och en ung kvinna miste livet.

I bilen satt 5 unga kvinnor varav en omkom på grund av sina skador, de andra fyra vårdas i nuläget i sjukhus för allvarliga skador.

JUST NU: En död efter olyckan i Enhörna – 4 skadade

Nu skriver elitklubben i ett öppet brev om att den omkomna i den tragiska olyckan i Enhörna var målvakt i damlaget.

Vi har nåtts av det oerhört sorgliga beskedet att vår spelare omkommit i en trafikolycka under söndagskvällen. Våra tankar går nu till hennes familj och nära anhöriga som behöver all stöttning de kan få i denna svåra stund”, skrivs det på sin hemsidan.

Blommor har placerats vid trädet och det enda som finns kvar efter olyckan är en billykta bredvid blommorna.

Media, vänner och anhöriga är på plats och det är som har hänt är svårt att greppa. Även fältarna från Södertälje kommun är på plats för att stötta med sin närvaro, men trots att många är på platsen är det väldigt tyst.

”Förutom en duktig målvakt var hon en otrolig lagkamrat och vän som vi alla kommer minnas med värme. Alla som på ett eller annat sätt haft privilegiet att träffa henne kan vittna om vilken fantastisk människa hon var och hennes vilja att stötta yngre spelare i klubben och hennes förmåga att sprida glädje omkring sig.”, skriver klubben på sin hemsida.

Tidigt på måndagen gick Södertälje kommun ut med man aktiverat ett krisstöd efter den allvarliga bilolyckan där en ung kvinna omkom.

Kommunens socialtjänst och Svenska kyrkan samarbetar för att ge krisstöd efter den allvarliga bilolycka som inträffade i närheten av Enhörnaleden på söndagskvällen.”, skriver Södertälje kommun på sin hemsida.

Sankta Ragnhildsgården är bemannad med kuratorer från kommunen och personal från kyrkan till kl 19:00 idag för att stötta efter den tragiska olyckan som skedde under söndagskvällen.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 juli 2021 00:00
Senast uppdaterad: 26 juli 2021 00:00

Han blir VD för en av Sveriges största fjärrvärmeleverantörer

2022_03_Soderenergi

Foto: Söderenergi

Söderenergi, som levererar fjärrvärme till cirka 300,000 invånare, företag och industrier samt elektricitet som motsvarar förbrukningen i 100,000 hushåll, utser en ny VD.

Från och med den 1 oktober kommer civilekonomen Robert Tingvall att tillträda tjänsten som VD för energiföretaget Söderenergi i Södertälje.

Tingvall har omfattande erfarenhet inom områden som ledarskap, verksamhetsutveckling och strategi och blir nu rekryterad från den egna koncernen. För närvarande innehar han rollen som Affärsenhetschef på Söderenergi, en befattning han tillträdde i början av 2023.

– Vi är mycket glada för att Robert har tackat ja till detta uppdrag. Med sin bakgrund inom Telge och sitt gedigna affärskunnande är Robert precis den vd vi nu behöver, säger Boel Godner, kommunstyrelsen ordförande och ordförande för Söderenergi.

Tingvall har dessutom tidigare innehaft rollen som VD för Södertälje hamn och varit ekonomi- och finansdirektör för Telge. Han kommer att tillträda tjänsten som VD den 1 oktober.

– Söderenergi är ett spännande företag som har en viktig roll i den gröna omställningen. Jag ser fram emot att fortsätta bidra i den resa som företaget befinner sig på, säger Robert Tingvall.

Robert Tingvall, vd Söderenergi. Pressbild

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 29 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 28 september 2023 09:36

Tonåringar döms för den anlagda branden

Ritorp

Foto: David Fjeldal

Rättegången mot de två tonåringarna efter den omfattande villabranden i Brunnssäng har avslutats. Tonåringarna dömdes till böter och sluten ungdomsvård.

Det var på söndagseftermiddagen den 9 juli som räddningstjänsten larmades till Stenevägen i Ritorp efter en omfattande villabrand. Ingen person skadades, men i samband med händelsen greps två personer, båda 17 år gamla, misstänkta för mordbrand. En flicka som bor i Södertälje men var vid tillfället skriven i Falköping, samt en pojke skriven i Rydaholm.

Båda har sedan dess varit frihetsberövade och erkänt den anlagda branden i Ritorp. Domen har nu meddelats av tingsrätten.

Flickan har tilldelats ett straff om ett år och fyra månader i sluten ungdomsvård, medan pojken har blivit dömd till ett års och sex månaders sluten ungdomsvård. Dessutom har de båda blivit ålagda att betala skadestånd till olika familjemedlemmar, sammanlagt över 335 000 kronor.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 september 2023 16:55
Senast uppdaterad: 28 september 2023 17:56

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors