Företag i fokus:

Syrianska förstärker laget – Värvar 21-åringen Markos Issa

Igår presenterade Syrianska ännu ett förvärv, 21 åringen Markos Issa värvas från Enskede IK. Syrianskas medieansvarig Andrew Moro var först med att intervju 21-åringen som Telgenytt fått ta del av.

Välkommen till Syrianska, Markos! Hur känns det att vara här?
– Tack, det känns jättekul att vara här och att få träffa laget. Det är en skön stämning och bra nivå här på allt.

Kan du ge en kort presentation av dig själv för?
– Jag är en stor anfallare som är bra på att skapa chanser och även att driva med bollen uppåt. En poänggörare, skulle jag säga.

Varför valde du att komma till just Syrianska?
– Det har varit ett mål sedan man var ett litet barn, man har alltid sett Syrianska som favoritlaget i Sverige. Det är laget man verkligen vill spela för. När Syrianska hörde av sig så tveka jag inte.

Hur känner du att du har kommit in i laget?
– Det har gått bra. Matchtempot är inte riktigt där än men grabbarna har tagit emot mig på ett jättebra sätt. De har varit schyssta och trevliga, så allt känns toppen.

Vad är dina förväntningar på laget i år?
– Det är att man utvecklas helt enkelt, och att laget ska spela fin fotboll där vi strävar efter att hela tiden bli bättre.

Tyvärr har vi haft en oerhört dyster svit där vi inte har vunnit på sex raka matcher. Hur ska hi vända på det här?
– Det är jätteviktigt att vara positiva och inte klanka ner på varandra. Alla lag hamnar i svackor, fortsätter vi jobba hårt så är jag övertygad på att vi kommer ur den här svackan. Man ska inte trycka ner varandra, man ska jobba som ett lag. Så småningom kommer det att släppa.

Några sista ord till supportrarna?
– Nu när vi har hamnat i den här svackan så hoppas jag verkligen att ni är på plats för att stötta oss på lördag. Vi behöver mer er mer än någonsin. Vi kommer att ta en trea på lördag, det är jag säker på.

Text: Andrew Moro – Media ansvarig Syrianska Fc

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 augusti 2021 00:00
Senast uppdaterad: 10 augusti 2021 00:00

Räddningstjänsten ryckte ut – Fordon övertänt på parkering

258BEA7B-4167-4DB9-B816-C242921B1AB6

Läsarbild

En kraftig bilbrand utbröt sent på söndagskvällen i Hovsjö, där en personbil blev totalförstörd på Rödbloms Gränd. Branden orsakade även skador på en närliggande bil.

På söndagskvällen i Hovsjö fattade en bil plötsligt eld på en parkeringsplats. Larmet inkom till SOS Alarm strax före midnatt, vid 23:25, vilket omgående ledde till att räddningstjänsten snabbt sändes till platsen.

Väl framme mötte räddningspersonalen en fullständigt övertänd personbil. Trots snabba insatser blev bilen helt förstörd av lågorna. En annan bil, parkerad i bredvid, skadades också i branden.

Orsaken bakom brandens uppkomst är fortfarande under utredning. Polisen har tagit sig an fallet för att utreda omständigheterna och fastställa om det finns några brottsmisstankar kopplade till branden. Inga personskador rapporterasdes i samband med händelsen.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 21 november 2023 11:25
Senast uppdaterad: 21 november 2023 11:47

IKEA bekräftar planer på förlängt intentionsavtal

IKEA-Pressbild

Pressbild: IKEA

Det globala möbelföretaget Ikea visar fortsatt intresse för att etablera sig i Södertälje genom planer på att förlänga sitt intentionsavtal med kommunen gällande en åtta hektar stor tomt i Almnäs.

Ikea bekräftade förra året att de skulle förlänga sitt intentionsavtal med Södertälje kommun. Intentionsavtalet ger Ikea första tjing på den utpekade tomten och tecknades ursprungligen i början av 2022 med en löptid på 18 månader.

Avtalet skulle ha gått ut under hösten 2023, men Ikea, som är positivt till diskussionerna med Södertälje kommun och ser en fortsatt stor utvecklingspotential för marknaden i Stockholm, överväger att förlänga det.

– Vi kan bekräfta att vi tittar på att förlänga vårt intentionsavtal med Södertälje kommun. En fortsatt långsiktig närvaro i Stockholmsregionen är viktig, säger Ikeas presstalesperson Louise Ridell Ehinger till Telgenytt.

Från Södertälje kommuns sida är man positiv till Ikeas intresse och samarbetet mellan parterna.

– Vi har en fortsatt god och konstruktiv dialog med Ikea, säger Emma Svensson, exploateringschef på Södertälje kommun.

Hon kan i nuläget inte ge besked om var processen befinner sig, mer än att viktiga beslut återstår att fattas innan en eventuell markanvisning till Ikea blir aktuell.

– Vi får avvakta tills det fattas ett beslut i kommunstyrelsen om vidare hantering, säger Emma Svensson till Telgenytt.

Skribent: Lucas T

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 21 november 2023 10:40
Senast uppdaterad: 15 april 2024 17:06

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors