Företag i fokus:

SENASTE NYTT: Idag öppnade restaurangen på Stora Torget

Den omtalade restaurangen har äntligen öppnat.

Som Telgenytt tidigare skrivit om var det planerat att öppna restaurangen redan förra sommaren, men när pandemin slog till stannade allt till, inklusive planerna om att öppna restaurangen på Stora Torget sommaren 2020.

Men idag hade restaurangen premiär för första gången och trots den sena premiären är ägaren Jerome Abrohom glad och positiv när Telgenytt träffar honom.

– Det känns väldigt bra att vara igång och väldigt kul att många hittat hit. Vi har inte marknadsfört oss alls, så jag blev verkligen positivt överraskad, säger Jerome Abrohom till Telgenytt

Hur har reaktionerna varit från era gäster?

– Väldigt positiva, det glädjer mig otroligt mycket, säger Jerome.

Restaurangen på Stora Torget öppnar tidigt till lunch och har öppet till sen kväll.

BILDEXTRA: Nu byggs uteserveringen på Stora torget

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 augusti 2021 00:00
Senast uppdaterad: 12 augusti 2021 00:00

Räddningstjänsten larmades – Flera bilar i brand

image-1

Foto: Shamash Oyal

Under söndagskvällen ryckte flera räddningsenheter och polispatruller ut till Fjärilstigen efter att ha mottagit ett larmsamtal om en omfattande bilbrand.

Vid 23-tiden på söndagskvällen inkom samtal in till SOS Alarm om en bilbrand i Blombacka.

Branden hade uppstått på en stor parkering intill flera bostadshus, vilket resulterade i att polisen och flera räddningsenheter snabbt kallades till platsen för att stoppa eldens spridning.

När polisen kom fram till platsen visade det sig att två personbilar stod i brand. I samband med branden samlades boende i området och enligt Telgenytts utsände ska polisen ha tillkallat ytterligare patruller för att hålla folk på säkert avstånd.

Det är fortfarande oklart hur branden startades och ingen person ska ha kommit till skada.

Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 30 juli 2023 23:35
Senast uppdaterad: 31 juli 2023 00:24

Stulen motorcykel hittades gömd i Södertälje

Polis

Arkivbild

Under lördagen hittade polisen en stulen motorcykel som ursprungligen stals när den var parkerad i centrala Stockholm i januari 2022.

Klockan 15:46 på lördagsförmiddagen gjorde polisen ett fynd när de kontrollerade ett fordon på Heimdallsvägen i Södertälje. Det visade sig vara en stulen motorcykel som ursprungligen hade stulits i Kungsholmen i Stockholm i slutet av januari 2022. En alert medborgare hade ringt till polisen efter att ha sett fordonet dolt nära en gångväg i området.

Efter att ha verifierat att motorcykeln var densamma som hade rapporterats stulen, konfiskerades den eftersom den numera ägs av ett försäkringsbolag. Polisen kommer nu att ta kontakt med försäkringsbolaget för att utreda ägarförhållandena och reda ut situationen.

Det är oklart hur länge motorcykeln hade varit gömd i Södertälje.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 30 juli 2023 12:42
Senast uppdaterad: 30 juli 2023 12:42

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors