Företag i fokus:

Telge Bostäder inviger tre nya kontor ”Närhet till hyresgästerna”

Gulöl Halef, Mario Ercan och Lina Hages distriktschef Jerry från Telge Bostäder.

Idag invigdes Telge Bostäder och Telge Hovsjö tredje distriktskontor i Brunnsäng och tidigare i veckan invigdes även distriktskontoren i Lina Hage och Hovsjö. Telge Bostäder tre nya distriktskontoren öppnas i syfte för att ge en förbättrad service och ökad trygghet i bostadsområdena.

– Vi ska vara lyhörda och engagerade i våra hyresgästers behov och vara en trygg och pålitlig hyresvärd som erbjuder kunden en enklare vardag, säger Pontus Werlinder VD på Telge Bostäder och Telge Hovsjö.

Telge Bestäder mäter regelbundet hur hyresgästen ser på vår service och menar att kunderna efterfrågar mer lokal närvaro.

Nu ger Telge bostäder ett löfte om att de tre nya distriktskontoren i Hovsjö, Brunnsäng och Lina Hage ska ge hyresgästerna en ökad service och tillgänglighet.

– Det här är strategiskt bra för både hyresgäster och Telge Bostäder. Även om vi inte rent geografiskt är nära alla, kommer vi finnas mitt i våra hyresgästers vardag och verklighet. En förutsättning för ännu högre service och effektivitet, säger Ander Ydebrink.

I Måndags invigdes det första distriktskontoret i Hovsjö, i tisdags invigdes kontoret i Lina Hage och idag klippte ordförande Ander Ydebrink bandet till det tredje och sista kontoret i Brunnsäng.

– Jag gillar iden med distriktskontor, dels att man samlar kompetensen på ett ställe och närhet till hyresgästerna. Jag tror att det är det som skapar trygghet för ens boende, att hyresgästerna känner att det finns folk som bryr sig och är där dom är, säger Ander Ydebrink ordförande på Telge Bostäder.

– Det är jätte bra med dom nya distriktskontoren för att komma närmare hyresgästen, säger Emmelie Gustafsson som jobbar som fastighetsvärd på Telge Bostäder.

Distriktskontoren södra, östra och västra är i bruk från och med idag, 25 augusti, efter att sista distriktskontoret i Brunnsäng invigts.

Här hittar du rätt distriktskontor för dig:

Södra distriktet med kontor i Hovsjö – Gröndalsvägen 1 Hovsjö.

Hovsjö, Saltskog, Värdsholmen, Järna, Hölö, Mölnbo, Pershagen, Västergård och Mariekäll.

Västra distriktet med kontor i Lina Hage – Porslinsvägen 2 A

Lina Hage, Enhörna, Ronna, Karlhov, Bårstabergen, Bårstafältet, Västra Blombacka, Geneta, Genetafältet och Centrum.

Östra distriktet med kontor i Brunnsängs centrum – Porslinsvägen 2 A

Bergvik, Brunnsäng, Brunnsängs hage, Fornbacken, Grusåsen, Rosenlund, Viksäng och Östertälje.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2021 00:00
Senast uppdaterad: 25 augusti 2021 00:00

Bekräftat: Forwarden lämnar SSK

Emil Alba

Emil Alba redo för nya utmaningar
Foto: Shamash Oyal

SSK fortsätter tacka av spelare, tidigare under dagen meddelades att backen Henrik Malmström gjort sitt i klubben.

Efter ännu ett pressmeddelande från Södertälje Sportklubb under onsdagseftermiddagen står det klart att forwarden Emil Alba blir andra spelaren för dagen att bli avtackad. 

Man hinner uppleva mycket på fyra år. Det har varit både tuffa och fantastiska stunder i denna klubb och jag kommer se tillbaka på min tid i SSK med glädje. Stort tack till er alla som följer och stöttar SSK i vått och torrt, det har varit fantastiskt att spela framför er varje kväll hemma i Templet, men likväl en sketen kväll i Ljungby. Tack till er alla fans, alla kring laget och framför allt mina lagkamrater. Ett extra stort tack vill jag ge till herr Ove Karlsson som tagit hand om mig sedan dag 1

Jag kommer nu gå vidare då jag fått en chans jag inte kunde tacka nej till. Jag är Stolt över att fått vara en del av SSK”

💛💙 // #28

Det är Emils egna ord om flytten från SSK för att anta en ny utmaning.  

Om inte hans genombrottssäsong så var den här i alla fall hans poängbästa på hockeyallsvenskan nivå, 37 poäng (14+23) på 50 matcher blev hans facit. Nu tackar han för sig och det mesta pekar på att Färjestad BK i SHL blir ny klubbadress för honom.

(Annonslänk)

Text:

Daniel Hansson

Dela via:

Shares
Publicerad: 27 mars 2024 18:54
Senast uppdaterad: 27 mars 2024 21:11

Södertäljefestivalen byter namn och får ny arrangör

E4240E2F-A8B8-4875-B8F0-6CDE903FD6A2

Foto: Alexander Isa

För att anpassa sig till Södertäljes föränderliga stadskärna och ekonomiska utmaningar, tar Södertäljefestivalen en paus under 2024. Istället introduceras ”Södertäljedagarna”, ett mindre evenemang med löfte om återkomst i full skala 2025.

Ett nytt kapitel inleds för Södertäljes årliga sommarevenemang när Södertäljefestivalen, som en del av ett långsiktigt utvecklingsarbete, tar en paus från sin traditionella form för att återuppstå med ny energi och inriktning år 2025. Under övergångsåret 2024, förvandlas festivalen till Södertäljedagarna, ett mindre format som går av stapeln 30 augusti till 1 september och som fortfarande lovar att leverera underhållning, mat, och gemenskap.

Denna tillfälliga omstrukturering speglar en anpassning till stadens aktuella situation, där pågående byggprojekt i stadskärnan och ekonomiska utmaningar begränsar möjligheterna för storskaliga evenemang. Den nya benämningen, Södertäljedagarna, signalerar en tydlig förändring i evenemangets upplägg och målsättning, medan den ändå upprätthåller den gemenskapliga och festliga andan som kännetecknar stadens sommartradition.

– Vi har haft roligt med Södertäljefestivalen och vet att den är uppskattad av många, så det känns jättekul att vi hittat en lösning där den lever vidare trots att vi själva inte längre axlar rollen som arrangör, säger Malin Eriksson, Event- och Kundansvarig Södertälje City

Malin Eriksson, Erik Hanzon och Aljosa Lagumdzija från centrumföreningen Södertälje City, överlämnar ansvaret för Södertäljefestivalen.
Pressbild: Södertälje City

Bakgrunden till beslutet om namnbytet och omstruktureringen är flerfaldig. Förutom de fysiska och ekonomiska begränsningarna ser Södertälje City, som varit en central aktör i festivalens organisering sedan 2010, detta som ett tillfälle att ompröva sin roll i stadens kulturella liv. Med ett nytt ägardirektiv kommer organisationen att fokusera mer på långsiktigt hållbara insatser för att förbättra stadskärnans attraktionskraft och locka till sig andra stora evenemang i framtiden.

Från och med 2025 kommer Södertäljefestivalen att återvända under ledning av Södertälje kommun, med Södertälje City som en nära samarbetspartner.

– Vi ser fram emot att kommunen tar över och det kan också blåsa lite nytt liv i festivalen när en ny arrangör kommer in med nya perspektiv. Och i år har vi fokus på Södertäljedagarna istället, som blir ett lite mindre event men ändå väldigt trevligt och värt att besöka, säger Malin Eriksson.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 27 mars 2024 16:34
Senast uppdaterad: 27 mars 2024 16:34

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors