Företag i fokus:

Bröderna Hugo och Sebastian lanserar Clean Drink på alla COOP

Sebastian Kvissberg och Hugo Rosas. Foto: Hugo Rosas.

 ”Ett stort delmål i vår resa med Cean Drinks”, skriver en av Sveriges största influensers Hugo Rosas i ett Instagram inlägg.

Bröderna Hugo Rosas och Sebastian Kvissberg från Södertälje tar Clean Drink till nya nivåer. Nu etablerar dom den populära funktionsdrycken Clean Drink på Coop, ett av Sveriges största livsmedelskedjor med cirka 800 butiker i landet.

– Vi har jobbat hårt för detta och jag kan inte hitta ett tydligare resultat än en lansering på en av Sveriges största dagligvarukedjor, säger Hugor Rosas.

Clean drink är sedan tidigare listad på ICA Gruppen och Axfood, men i måndags kunde Coop-konsumenter runt om i landet hitta Clean drink på Coops butikshyllor och därmed öka breddning av kundkretsen och tillgängligheten.

– Det är en kvalitetsstämpel för oss att Coop ser ett värde i att erbjuda vår produkt i sina medlemsägda butiker, säger Sebastian Kvissberg, VD på Clean drink i ett pressmeddelande.

Coop börjar lanseringen med fem populära smaker, Blodapelsin, Äpple & Päron, Passion, Friska bär och nyheten Citrus Clementin. 

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 september 2021 00:00
Senast uppdaterad: 11 september 2021 00:00

Mustiga Mauri expanderar till en helt ny bransch

Mauri-scaled-1

Järnasonen Mauri Hermundsson.
Foto: Oliver Martin Henriquez/ TV4

Mauri Hermundsson, känd som en av Sveriges mest inflytelserika sociala medieprofiler, tar klivet in i snacksindustrin med planer på att lansera en egen kollektion från Södertälje.

(Annonslänk)

Med en följarbas på 270 tusen på Instagram och en framstående plats i Maktbarometern, är Mauri Hermundsson inte främmande för framgång.

Rankad som den 13:e mest inflytelserika personen på svenska sociala medier och även känd för sitt populära program ”Uppdrag mat”, fortsätter Järnasonen att göra avtryck. I kategorin Årets makthavare, som inkluderar 100 svenska konton, hamnar Hermundsson på en imponerande 21:a plats, före kända namn som Bianca Ingrosso och Zlatan Ibrahimovic.

Nu avslöjar nyhetssajten Breakit att Hermundsson planerar att lansera en egen snackskollektion från Södertälje. Enligt LTs uppgifter har han siktet inställt på ett samarbete med den etablerade chipstillverkaren Lantchips i Hovsjö, vilket markerar hans inträde i en helt ny bransch. Med sin starka närvaro på sociala medier och etablerad publik, står Hermundsson inför spännande möjligheter i snacksindustrin.

– Han vill göra något gott till folket – av folket. Han är uppväxt nära fabriken, och det blir ett sett att hålla kvar i hans rötter, säger Varga Moshtagh på Myllra, som hjälper kreatörer och influensers i Scandinavien, till Breakit.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 17:19
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 17:19

MINGELBILDER v.8 – Se vilka som var ute i helgen

Sham

Foto: Shamash Oyal

Se även – Mingelbilder V.5

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 16:24
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 16:25

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors