Företag i fokus:

Inbrott i Glasberga i natt – Upptäcktes av larmföretag

Glasberga Sjöstad. Bild: Kartor.

Vid 01:40-tiden natten till måndag fick polisen ett larm om ett pågående inbrott på Husmansgatan i stadsdelen Glasberga.

Inbrottet ska ha skett i en lägenhet där gärningsmannen bröt sig in och upptäcktes av ett larmföretag som slog larm till polisen.

– Vi fick in larmet från ett övervakningsföretag som kunde se på sina kamerabilder att en person tagit sig in i lägenheten, säger Anna Westberg polisens presstalesperson.

Polisen beordrades snabbt ut till platsen där man kunde se tydliga spår efter inbrottet, men någon gärningsman befann sig inte på platsen. Polisen försökte spåra gärningsmannen med hundpatrull men utan framgång.

– Han lyckades undkomma och vi hade ingen gripen undan natten, men vi gjorde en teknisk undersökning under natten och upprättade en anmälan om grov stöld, säger Anna Westberg.

Tidigt på måndagsmorgonen hade polisen fortfarande ingen misstänk och vad som stals från lägenheten på Husmansgatan i stadsdelen Glasberga är ännu oklart.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 13 september 2021 00:00
Senast uppdaterad: 13 september 2021 00:00

SENASTE NYTT: Polis beskjutna med fyrverkerier

polis

Arkivbild

En polisbil utsattes för fyrverkeriattack under en insats i Ronna. En man i 20-årsåldern greps i samband med händelsen.

(Annonslänk)

Vid 21.45 på onsdagskvällen rapporterades en incident i Södertälje där fyrverkerier avfyrades mot en polisbil. Detta inträffade efter att polisen fått in rapporter om användning av fyrverkerier på flera platser i Södertälje under kvällen.

”När en sådan uppgift ska kontrolleras på Vallvägen skjuter en man raketer mot en polisbil. Mannen försöker sedan springa från platsen men blir upphunnen och infångad.”, skriver polisen.

Den gripne, som enligt polisen är i 20-årsåldern, fördes av polis till stationen, och i samband med händelsen kontrollerades även två andra unga män.

Händelsen, som för närvarande utreds som sabotage mot blåljuspersonal, resulterade inte i några personskador.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 februari 2024 22:59
Senast uppdaterad: 28 februari 2024 22:59

Kvinna till sjukhus efter singelolycka – väjde för rådjur

Ambulans-scaled-1

Arkivbild

En kvinna fördes till sjukhus efter en singelolycka på Kiholmsvägen i Södertälje, där hon väjde för ett rådjur och kolliderade med ett träd.

(Annonslänk)

Vid 20.29 på onsdagskvällen nåddes SOS Alarm av larm om en trafikolycka på Kiholmsvägen i Södertälje. En personbil hade varit inblandad i en singelolycka efter att föraren väjt för ett rådjur och i processen kolliderat med ett träd.

Omedelbart larmades räddningstjänst, ambulans och polis till platsen för att bistå som anlände till platsen cirka 15 minuter senare. Föraren, en kvinna i 45-årsåldern, fördes med ambulans till sjukhus, men skadeläget är för närvarande oklart.

– Kvinnan var vaken och talbar när hon fördes till sjukhus, men ska ha klagat på smärtor i nacken, säger räddningstjänsten till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 februari 2024 22:07
Senast uppdaterad: 28 februari 2024 22:07

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors