Företag i fokus:

Södertäljesonen Jeano släpper ny singel – ”Början på ett nytt kapitel”

Med flera platinaskivor i ryggen har den populära artisten från Södertälje, Jeano, etablerat sig rejält på den svenska rap/urbanscenen med över 150 000 lyssnare på Spotify i månaden.

– Det går inte att sätta Jeano i ett musikaliskt fack. Hans musik rör sig ledigt mellan sång, rap, RnB, afrobeat, dancehall och pop-urbaine, säger Sami Ibrahim Junior PR Manager på Universal Music till Telgenytt.

Idag släpper Södertäljesonen Jeano sin nya singel ”Lågan i mig” i samarbete med Virgin Music och släpps tillsammans med en musikvideo.

I en exklusiv intervju med Telgenytt berättar Jeano om den nya, kärleksfulla låten med ett akustiskt sound som många kan relatera till och att detta är början på ett nytt och stort kapitel för artisten.

Musiken har följt med sedan barnsben, men det var aldrig en dans på rosor i början av karriären. Karriären började ta skepnad när han 2017 spelade in sin allra första låt i sitt egna sovrum.

Där byggde han en enkel hemmastudio och använde sig av en skokartong samt handdukar för att få den maximala isoleringen för att kunna spela in en låt.

– Första låten jag skrev och spelade in döpte jag till ”Diamant” och blev min debutsingel 2018, säger Jeano till Telgenytt.

Låten ”Diamant” exploderade på Spotify.

På kort tid tog låten sig in på Viral-50 listan och har streamats cirka 6 miljoner gånger. Samma år släppte han nästa stora låt, singeln ”Avundsjuk, som fram till idag spelats över 10 miljoner gånger.

Den blev startskottet till Jeanos karriär som fram till idag prisats med fyra Platinaskivor, två Guldskivor och en katalog som streamats över 80 miljoner gånger på Spotify och Youtube.

– Jag uttryckte helt enkelt bara mina känslor under just den perioden, säger artisten.

I låten ”Avundsjuk” visade Jeano tydligt sin genuina prägel, äkthet och sårbarhet. Med den nya singeln som släpptes idag visar Jeano tydligt vilken kreatör han är. Från sovrummet 2017 till den egna studion idag.

– Jag har fortsatt att skapa och släppa musik sedan dess och har du inte hört mig än så kommer du förmodligen göra det snart, avslutar Jeano.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 september 2021 00:00
Senast uppdaterad: 14 september 2021 00:00

Södertäljeföretaget köps upp av miljardbolag – ”Mycket glad”

E1E2FB8F-C631-4B07-8BD1-E906CCA81BD0

Joni Helminen, City Eltjänst, Anders Buskas, Sandbäckens och Mattias Schylander, City Eltjänst. Pressbild

Sandbäckens Group förvärvar Södertäljeföretaget City El Tjänst AB och intensifierar sin satsning på el-segmentet, enligt deras expansionsstrategi.

­- Jag är mycket glad över förvärvet av City Eltjänst vilket också innebär att vi förvärvat vårt första renodlade elbolag. Ser mycket fram emot att tillsammans med teamet på City arbeta för att skapa Nordens främsta installationskoncern, säger Christoffer Järkeborn, VD och Koncernchef Sandbäckens Group.

City El Tjänst AB, ett etablerat företag med över två decenniers erfarenhet inom elinstallationer i Södertälje och Storstockholm, har förvärvats av miljardbolaget Sandbäckens Group. City El Tjänst har specialiserat sig på elinstallationer inom stark- och svagström samt byggnation och ombyggnad av apparatskåp för styrning och reglering.

Deras omfattande tjänster sträcker sig från projektering till service och riktar sig mot medelstora byggföretag i Mälardalen och Stockholms län.

(Annonslänk)

Sandbäckens Group motiverar förvärvet som en strategisk anpassning enligt deras 5-50-500 strategi, vilket innebär att de siktar på 5 miljarder i omsättning, 50 nya bolag och 500 miljoner kronor i resultat.

Trots förvärvet kommer City El Tjänst fortsätta driva sin verksamhet som ett självständigt dotterbolag med Mattias Schylander som VD och Joni Helminen som vice VD. Deras specialiserade expertis och verksamhet kommer att bidra till Sandbäckens Groups mål om expansion inom elinstallationer.

– Sandbäckens affärsmodell passar oss perfekt där vi får möjlighet att fortsätta växa samtidigt som vi behåller vår framgångsrika bolagskultur, platta organisation och vårt entreprenörskap, säger Mattias Schylander, VD City Eltjänst.

I fjol hade City El Tjänst en omsättning på nära 60 miljoner kronor och ett resultat efter finansiella poster på cirka 6,3 miljoner kronor.

Övertagandet sker den 4 september 2023.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 21 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 21 september 2023 00:41

Misstänkt farligt föremål hittat – Område avspärrat

DSC_0014

Foto: Shamash Oyal

Under onsdagskvällen spärrades ett område vid Lövåsavägen i Södertälje efter att ett misstänkt föremål upptäcktes utomhus.

Det var på onsdagskvällen som polisen tillkallades till adressen vid Västergård. Väl på plats inleddes en stor insats med bland annat sökhundar.

Även Polisens nationella bombskydd skickades till platsen och kunde under kvällen konstatera att föremålet är ofarligt. Poliserna som är på plats kommer ta med sig det då det ingår som beslag i utredningen angående försök till allmänfarlig ödeläggelse, skriver polisen på deras hemsida.

Enligt en Telgenytts reporter har en villadörr blivit utsatt för en mindre detonation, men enligt rapporter verkar det som att dörren inte har tagit allvarligare skada.

Uppdatering 05:48:

Föremålet bedömdes som ofarligt togs från platsen.

”Polisen utreder detta som försök till allmänfarlig ödeläggelse i och med att det har visat sig i det fortsatta utredningsarbetet att något har detonerat innan det misstänkta farliga föremålet hittades. Om det är pyroteknik eller något annat som detonerat kommer utredas i förundersökningen.”, skriver polisen på sin hemsida.

Foto: Shamash Oyal

Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 20 september 2023 21:53
Senast uppdaterad: 21 september 2023 13:20

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors