Företag i fokus:

Snart öppnar nattlivet i Södertälje igen ”Underbart”

I början på september meddelande regeringen att den 29 september slopas deltagartaket för allmänna sammankomster vilket innebär att dansgolven på nattklubbar öppnar igen.

– Det känns underbart, lite overkligt faktiskt. Vi och alla våra gäster har väntat på den här dagen, säger Flamingos nattklubbsägare Renyo Hanna, till Telgenytt.

När pandemin drog in som en tsunami i början av 2020 tvingades tvingades Ranyo Hanna till det tuffa beslutet att klappa igen sin nattklubbsverksamhet. Hårda restriktioner och förbud om barhäng, trängsel och begränsade öppettider gjorde det omöjligt att hålla nattklubben Flamingo öppen.

Men när nya restriktioner slopades 1 juli såg restaurangbranschen ljuset i tunneln. Restauranger kunde börja ha öppet som vanligt, begränsningen på sällskap utomhus togs bort helt, samt att maxantalet vid bord inomhus höjdes från fyra till åtta gäster.

– Sista vi hade nattklubben öppen var i mitten av mars förra året (2020). När förbudet om barhäng tillträdde så stängde vi nattklubben. Men under pandemin startade vi vårt libanesiska matkoncept Mister Meze som vi kommer behålla nu när nattklubbsverksamheten går igång igen

Flera krögare har vittnat om personalbrist då många bytt yrke. Hur ser er situation ut?

Jag kan nog hålla med om det, men vi har en stomme av personal samt att vi håller på att rekrytera lite nytt.

Folk har verkligen längtat efter att dansa och släppa loss. Är ni förberedda för premiären?

Vi är förberedda och vi är redo. Nu blir det fest på riktigt, säger Flamingos ägare Renyo Hanna.

Krögarnas lycka efter slopade restriktioner

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 september 2021 00:00
Senast uppdaterad: 25 september 2021 00:00

Räddningstjänsten larmades – Flera bilar i brand

image-1

Foto: Shamash Oyal

Under söndagskvällen ryckte flera räddningsenheter och polispatruller ut till Fjärilstigen efter att ha mottagit ett larmsamtal om en omfattande bilbrand.

Vid 23-tiden på söndagskvällen inkom samtal in till SOS Alarm om en bilbrand i Blombacka.

Branden hade uppstått på en stor parkering intill flera bostadshus, vilket resulterade i att polisen och flera räddningsenheter snabbt kallades till platsen för att stoppa eldens spridning.

När polisen kom fram till platsen visade det sig att två personbilar stod i brand. I samband med branden samlades boende i området och enligt Telgenytts utsände ska polisen ha tillkallat ytterligare patruller för att hålla folk på säkert avstånd.

Det är fortfarande oklart hur branden startades och ingen person ska ha kommit till skada.

Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 30 juli 2023 23:35
Senast uppdaterad: 31 juli 2023 00:24

Stulen motorcykel hittades gömd i Södertälje

Polis

Arkivbild

Under lördagen hittade polisen en stulen motorcykel som ursprungligen stals när den var parkerad i centrala Stockholm i januari 2022.

Klockan 15:46 på lördagsförmiddagen gjorde polisen ett fynd när de kontrollerade ett fordon på Heimdallsvägen i Södertälje. Det visade sig vara en stulen motorcykel som ursprungligen hade stulits i Kungsholmen i Stockholm i slutet av januari 2022. En alert medborgare hade ringt till polisen efter att ha sett fordonet dolt nära en gångväg i området.

Efter att ha verifierat att motorcykeln var densamma som hade rapporterats stulen, konfiskerades den eftersom den numera ägs av ett försäkringsbolag. Polisen kommer nu att ta kontakt med försäkringsbolaget för att utreda ägarförhållandena och reda ut situationen.

Det är oklart hur länge motorcykeln hade varit gömd i Södertälje.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 30 juli 2023 12:42
Senast uppdaterad: 30 juli 2023 12:42

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors