Företag i fokus:

Föreningen får utmärkelse – ”Södertälje återigen på kartan när det gäller kanot”

Ordförande Mats Jentzen mottog utmärklse för Årets Arrangör 2021. Bild/Foto: KFK Södertälje

För andra året i rad har Kanotisterna Södertälje stått som arrangör för SM i Kanot, och i år belönades föreningen med utmärkelsen Årets Arrangör 2021.

Den 11 och 12 september hölls kanot SM i Eklundsnäsbadet i Södertälje där man under en hel helg anordna både Shorttrack och Maraton.

I ett Shorttrack kör deltagarna två varv på en cirka en kilometer lång varvbana och under loppet måste de tävlande vid två tillfällen ta sig upp på land, lyfta sin kanot och springa en kort sträcka innan de paddlar vidare. I ett Maration sträcker sig loppet upp till omkring 36 km och kan även köras på varvbana där varje varv är 4 km.

I helgen valde Kanot Sverige att tilldelada Södertälje arrangörerna, i samband med besättningsregattan i Katrineholm, utmärkelsen Årets Arrangör 2021. Med fler än dubbelt så många röster som nummer två var Södertälje överlägset landets bästa arrangör.

– Vi är otroligt stolta och glada för erkännandet som arrangör och att intresset för kanotsporten ökar hela tiden. Det är verkligen roligt att Södertälje återigen finns på kartan när det gäller Kanot, både som arrangör och att vi får fram nya talanger med en stark tradition som framgångsrik Klubb med många nationella och internationella utmärkelser, säger Mats Jentzen ordförande Kanotisterna Södertälje.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 september 2021 00:00
Senast uppdaterad: 28 september 2021 00:00

BILDEXTRA – Södertäljeloppet lockade flera hundra löpare

Sodertaljeloppet.-loppet

Foto: Axel Gustafsson

Över 500 deltagare lockades till stadskärnan när Södertäljeloppet gick av stapeln under torsdagen.

Fotograf: Axel Gustafsson

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 09:08
Senast uppdaterad: 25 augusti 2023 09:27

Kommunen undersöker invånarnas åsikter om staden

Södertälje

Foto: Alexander Isa

Statistiska centralbyrån (SCB) inleder en medborgarundersökning, på begäran av Södertälje kommun, för att belysa invånarnas åsikter om boende, livsstil och kommunens tjänster.

Statistiska centralbyrån (SCB) har på uppdrag av Södertälje kommun inlett en medborgarundersökning som riktar sig till invånare i kommunen. Undersökningen, som är en återkommande händelse vartannat år, avser att kartlägga upplevelsen av att leva och bo i kommunen samt identifiera aspekter som kan förbättras.

Under perioden 24–31 augusti kommer information om den aktuella undersökningen att skickas till 2400 slumpmässigt utvalda invånare i åldrarna 18 till 84 år. Därefter kommer enkäter med frågor att distribueras mellan den 22 september och 2 oktober.

Undersökningen är helt frivillig att delta i, men resultaten av undersökningen kommer att användas som en resurs för att utvärdera och förbättra olika områden inom kommunens verksamhet.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 04:00
Senast uppdaterad: 24 augusti 2023 16:22

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors