Företag i fokus:

Majken Hoffman med i årets Bachelor – ”Vi har matchat på Tinder två gånger”

Majken Hoffman från Södertälje. Foto: Shamash Oyal.

Nu får Bachelorn Sebastian Martinsson sällskap från hemstaden i studion på TV4. 23 åringen Majken Hoffmann från Södertälje äntrar TV4s Bachelor i den femte veckan som en av flera tjejer för att tävla om Sebastian Martinsson och Simon Lindström.

– Det kändes extremt nervöst och pirrigt inför att göra entré i programmet, dels hade jag ingen aning om vilka dem andra tjejerna var. Inte heller om hur det är att medverka i ett tv-program eller vad det innebär, säger Majken Hoffman till Telgenytt.

Majken Hoffman studerar idag till sjuksköterska och jobbar inom LSS med barn, precis som Sebastian Martinsson bor hon också i Södertälje.

Trots att båda två bor i en relativt liten stad så känner dom inte varandra sedan tidigare. Men Sebastian var anledningen till att hon sökte sig till Bachelor.

– Det som fick mig att söka till Bachelor var mitt intresse för Sebastian, jag vet sedan innan vem han är och vi har matchat på Tinder två gånger. Dock hade jag ingen uppfattning om vem han var som person och blev positivt överraskad när jag såg hans presentationsvideo. Då kände jag verkligen, det är nu eller aldrig. 

Trots ett yrke som kräver tålamod och lugna nerver så gick det inte riktigt som planerat när hon gjorde sin entré i den femte veckan.

– När jag väl gjorde min entré och gick tillsammans med Josefin mot dem andra tjejerna vid poolen, så var jag så nervös att jag ärligt talat inte minns någonting. När jag såg det på Tv så var det som att uppleva det för första gången, säger Majken och skrattar.

Vad tror du om konkurrensen?

– Konkurrensen är jättetuff i år, det är så många vackra tjejer med härliga personligheter. Det finns ingen tid att ”tona ner sig” själv, utan det gäller att vara sig själv från början hela vägen till slutet, säger Majken Hoffman till Telgenytt.

Sebastian gör entre i TV-rutan ikväll – “Mitt livs äventyr”

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 oktober 2021 00:00
Senast uppdaterad: 6 oktober 2021 00:00

Nu inleds rättegången mot guldbutiken i Lunagallerian

608E13D5-D92A-4F09-B38D-1A18288D2FA3

Bild: Pexels/Telge

Bolaget bakom guldbutiken, som har verkat i Lunagallerian i över 20 år, misstänks för flera grova brott. Nu har tingsrätten inlett rättegången mot de tre åtalade personerna.

Det var i januari 2020 som polisen slog till mot guldbutiken i centrala Södertälje, efter flera anmälningar om att butiken misstänktes ha stulit smycken som hade lämnats in.

Tre personer misstänktes för grovt bedrägeri, grov förskingring, grovt olovligt förfogande och häleri. Sammanlagt handlar det om 101 åtalspunkter som sträcker sig från 2016 till våren 2020, då bolaget försattes i konkurs.

En av personerna, en 45-årig man, hävdar att han enbart var anställd i bolaget, men åklagaren pekar ut honom som den verkliga ägaren. Vid polisens tillslag greps 45-åringen tillsammans med sin far i januari 2020 för bedrägerierna som misstänks ha pågått i flera år.

(Annonslänk)

Vid tiden för polisens tillslag mot guldbutiken fanns även ett tiotal anmälningar, inklusive bedrägerier mot försäkringsbolag och bokföringsbrott. Ägarna hade över 800 000 kronor i obetalda skulder till Kronofogden, och konkursförvaltaren noterade att 200 000 kronor saknades i kassamedel.

I början var 45-åringens far misstänkt för att ha medverkat, men efter en noggrannare utredning avskrevs misstankarna mot 80-åringen.

Däremot är en 50-åring och en 70-åring misstänkta för medverkan i bedrägeriet, där några av offren har förlorat smycken värda hundratusentals kronor. Misstankarna mot dessa två inkluderar deras påstådda delaktighet, bland annat genom att ha medverkat i att lämna in smycken som pant på pantbanker.

Nu har rättegången mot samtliga tre, som förnekar brott, inletts i tingsrätten där de står åtalade för 101 åtalspunkter.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 september 2023 21:06
Senast uppdaterad: 11 september 2023 21:09

Lunagaraget stängs – Brister upptäckta efter bilbränderna

6E86B5BB-11C9-4B6F-B264-ED45D868B00B

Foto: Shamash Oyal

Lunagaraget drabbades av tre bränder på knappt en vecka. Nu stänger Telge Fastigheter stora delar av garaget på grund av stora brister i brandskyddet.

Lunagaraget har på kort tid drabbats av en rad serie bilbränder. Enligt uppgifter till Telgenytt misstänks en tonåring flicka ligga bakom samtliga bilbränder.

Enligt källor till TelgeNytt rör det sig om medvetet anlagda bränder, och misstankarna riktas mot en tonåring som har blivit stoppad av polisen vid samtliga tillfällen. En person som bor i närheten av Lunagaraget har berättat för TelgeNytt att tonåringen har setts vid samtliga tre bränder och även ska ha blivit stoppad av polisen i området.

I samband med bilbränderna har en noggrann inspektion genomförts, och det har konstaterats att garaget inte uppfyller kraven för brandskydd. Bland annat är belysningen i garaget bristfällig, och utrymningsvägarna fungerar inte som de ska där vissa dörrar sakande handtag. Som en omedelbar åtgärd har beslut fattats om att stänga delar av garaget.

Plan G och H är de enda områden som är tillgängliga för allmänheten. Båda planen har utrymningsvägar åt två olika riktningar och befinner sig på marknivå.

Läs även: – UPPGIFTER: Barn misstänks ligga bakom samtliga bilbränder – En person gripen

Foto: Shamash Oyal / Läsarbilder

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 september 2023 14:28
Senast uppdaterad: 3 april 2024 12:36

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors