Företag i fokus:

Majken Hoffman med i årets Bachelor – ”Vi har matchat på Tinder två gånger”

Majken Hoffman från Södertälje. Foto: Shamash Oyal.

Nu får Bachelorn Sebastian Martinsson sällskap från hemstaden i studion på TV4. 23 åringen Majken Hoffmann från Södertälje äntrar TV4s Bachelor i den femte veckan som en av flera tjejer för att tävla om Sebastian Martinsson och Simon Lindström.

– Det kändes extremt nervöst och pirrigt inför att göra entré i programmet, dels hade jag ingen aning om vilka dem andra tjejerna var. Inte heller om hur det är att medverka i ett tv-program eller vad det innebär, säger Majken Hoffman till Telgenytt.

Majken Hoffman studerar idag till sjuksköterska och jobbar inom LSS med barn, precis som Sebastian Martinsson bor hon också i Södertälje.

Trots att båda två bor i en relativt liten stad så känner dom inte varandra sedan tidigare. Men Sebastian var anledningen till att hon sökte sig till Bachelor.

– Det som fick mig att söka till Bachelor var mitt intresse för Sebastian, jag vet sedan innan vem han är och vi har matchat på Tinder två gånger. Dock hade jag ingen uppfattning om vem han var som person och blev positivt överraskad när jag såg hans presentationsvideo. Då kände jag verkligen, det är nu eller aldrig. 

Trots ett yrke som kräver tålamod och lugna nerver så gick det inte riktigt som planerat när hon gjorde sin entré i den femte veckan.

– När jag väl gjorde min entré och gick tillsammans med Josefin mot dem andra tjejerna vid poolen, så var jag så nervös att jag ärligt talat inte minns någonting. När jag såg det på Tv så var det som att uppleva det för första gången, säger Majken och skrattar.

Vad tror du om konkurrensen?

– Konkurrensen är jättetuff i år, det är så många vackra tjejer med härliga personligheter. Det finns ingen tid att ”tona ner sig” själv, utan det gäller att vara sig själv från början hela vägen till slutet, säger Majken Hoffman till Telgenytt.

Sebastian gör entre i TV-rutan ikväll – “Mitt livs äventyr”

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 oktober 2021 00:00
Senast uppdaterad: 6 oktober 2021 00:00

De besöker Södertälje med sin musikaliska glädje

2

Foto: Privat

I över ett halvt sekel har Solistkvartetten spridit sin musikaliska glädje över hela Sverige. Nu besöker gruppen, som bildades på 1950-talet, Södertälje för att hålla konserten ”Att gå i Guds kärlek”.

Under många år har gruppen, bestående av begåvade sångare och en skicklig pianist, delat med sig av sin konst till förmån för Läkarmissionen. Sedan gruppen startades för cirka 70 år sedan har medlemskapet i gruppen varierat, men en gemensam nämnare för samtliga medlemmar genom tiden har varit deras kvalitet och passion för musik.

Idag består Solistkvartetten av Anders Andersson, Sten Bäckman, Arne Lundmark, Ove Gotting och pianisten Hans Carlén, som på söndag bjuder på en hjärtevärmande musikupplevelse hämtad från den kristna sångskatten.

Läkarmissionen grundades 1958 och har utvecklats till en internationell biståndsorganisation med fokus på långsiktiga hjälpinsatser för att bekämpa fattigdom, främja social och ekonomisk rättvisa, samt förbättra hälsa, utbildning, vatten och sanitet. Deras arbete sträcker sig från Afrika till Latinamerika och östra Europa och är regelbundet granskat av Svensk Insamlingskontroll för att säkerställa integriteten i deras insatser.

Konserten ”Att Gå I Guds Kärlek” med Solistkvartetten kommer att äga rum den 10 september klockan 16:00 i Equmeniakyrkan i Södertälje.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 6 september 2023 18:32

60-åring körde av vägen i en stulen bil

Polis

Arkivbild

En singelolycka inträffade tidigt på onsdagsmorgonen i Järna. När polis anlände till platsen upptäcktes att bilen, som kört av vägen, var stulen.

Det var vid klockan 05:19 som SOS Alarm fick samtal om en singelolycka på länsväg 525 nära Skiljetorp i Järna. Föraren, en man i 60-årsåldern, misstänks för att ha kört bilen utan giltigt körkort och för att ha stulit bilen.

En bärgningsbil anlände snart till platsen för att ta hand om bilen som polisen hade beslagtagit, med avsikt att återlämna den till dess rättmätiga ägare.

En anmälan om stöld av fordonet och för att ha kört det utan rätt behörighet har upprättats mot den 60-årige mannen.

(Annonslänk)

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 september 2023 20:30
Senast uppdaterad: 6 september 2023 20:30

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors