Företag i fokus:

BILDEXTRA: Stark återhämtning för Södertäljes nöjesliv – ”Haft fullt med folk

Efter slopade restriktioner ekade jublet över hela landet. Krögare som varit hårt drabbade fick ha öppet precis som vanligt igen.

Snart har två veckor passerat sedan restriktionerna släpptes och för krögaren och nattklubbsägaren, Renio Hanna, har det varit två fartfyllda helger.

– Det känns jätte skönt. Det är så roligt att se alla människor och att alla är glada. Det märks verkligen att de har saknat det här, säger nattklubbsägaren Renio Hanna till Telgenytt.

När pandemin drog in tvingades Flamingo till det tuffa beslutet att klappa igen nattklubbsverksamheten. Hårda restriktioner och förbud om barhäng, trängsel och begränsade öppettider gjorde det omöjligt att hålla nattklubben Flamingo öppen. 

Men nu är verksamheten igång igen och för andra helgen i rad har restauranger och barer hart fullt upp i Södertälje. Glada och härliga människor som är dansat in på småtimmarna på Flamingo som haft stängt i över 1,5 år.

Hur har de två första helgerna varit för er på Flamingo?

– De har varit jätte bra. Vi har haft fullt med folk med en otroligt härlig stämning, säger Renio Hanna

3600 personer i Scaniarinken – Fastna du på bild?

MINGELBILDER – Första helgen efter slopade restriktioner.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 16 oktober 2021 00:00
Senast uppdaterad: 16 oktober 2021 00:00

Anställd slagen och rånad på LSS-boende

Polis. Foto Alex Ataseven

Arkivbild

En anställd på ett LSS-boende blev slagen och rånad under ett arbetspass när flera gärningspersoner bröt sig in.

Det var strax efter midnatt, natten mot måndag, som en man i 20-årsåldern blev rånad och slagen på ett LSS-boende i Mölnbo. Två okända gärningspersoner trängde sig in i huset under natten och hotade mannen till att överlämna sitt bankkort, bilnycklar och annan egendom.

Efter att ha tagit bilnycklarna kunde gärningsmännen lämna i en bil de stal från platsen.

Den anställde, som blev fysiskt angripen, klarade sig utan allvarliga skador. Polisen inledde en utredning om grovt rån och olaga frihetsberövande i ärendet. En teknisk undersökning genomfördes på platsen för att samla bevis och söka efter spår som kan leda till de skyldiga.

För närvarande finns inga misstänkta personer gripna efter hämndens i Mölnbo.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 12:53
Senast uppdaterad: 12 september 2023 15:28

Kvinna lurade äldre på 160.000 kronor – döms i tingsrätten

tingsrätt

Arkivbild

En kvinna i 50-årsåldern har blivit dömd för penningtvättsbrott mot äldre personer. Hon lyckades stjäla 165 000 kronor från äldre personer runt om i Sverige.

Det var förra året, under våren och sommaren 2022, som en kvinna skriven i Södertälje lyckades lura fyra äldre kvinnor på deras pengar.

Sammanlagt rörde det sig om totalt 165 000 kronor, där hon lurade de äldre kvinnorna att överföra pengarna till sitt eget bankkonto. Men efter en polisutredning kunde hon identifieras och åtalas.

Kvinnan döms i tingsrätten till villkorlig dom samt 80 dagsböter för penningtvättbrott mot äldre och måste även betala skadestånd.

24 000 kronor har två av de äldre fått återbetalda via sina bankkonton och en fond. Däremot har hon blivit dömd att betala återstående 141 000 kronor, inklusive ränta, till de drabbade kvinnorna.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 12 september 2023 08:03

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors