Företag i fokus:

Ung Fritid anordnar pumpajakt för ungdomar

Bild: Pixabay.

På onsdag nästa vecka anordnar Ung Fritid en spännande pumpajakt i Geneta. Här riktar Ung Fritid sig mot ungomdoar i åldrarna 13 till 17 år men betonar att man givetvis välkomnar alla.

– Vi planerar och utför aktiveten för att vi vill presentera nya evenemang och traditioner för Södertäljes ungdomar, säger Maria Hanna på Ung Fritid.

Pumpajakten, som anornas i Genetaparkens lekplats, går ut på att ungdomar i olika åldrar går på jakt efter pumpor och därefter belönas med fina priser.

Maria Hanna, fritidsledare och arrangemanagansvarig för pumpa jakten, berättar att det är första gången ett likande arrangemang anornas och hoppas på ett återkommande event.

– Ursprungligen skulle det vara en påskäggsjakt som inte kunde bli av förra året på grund Coronapandemin. Vi planerade pumpa jakten förra året också, men restriktionerna satta stopp för våra planer.

Har ni någon åldersgräns?

– Det har vi, 13-17 år, men alla är givetvis välkomna.

Hur många förväntas att komma till aktiviteten?

– Ungefär 100 ungdomar, men vi hoppas att många fler kommer och tar del av vår aktivitet, säger fritidsledare Maria Hanna till Telgenytt

Plats: Genetaparkens lekplats 3 november, klockan 16:00 till 20:00.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 oktober 2021 00:00
Senast uppdaterad: 28 oktober 2021 00:00

BILDEXTRA – Södertäljeloppet lockade flera hundra löpare

Sodertaljeloppet.-loppet

Foto: Axel Gustafsson

Över 500 deltagare lockades till stadskärnan när Södertäljeloppet gick av stapeln under torsdagen.

Fotograf: Axel Gustafsson

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 09:08
Senast uppdaterad: 25 augusti 2023 09:27

Kommunen undersöker invånarnas åsikter om staden

Södertälje

Foto: Alexander Isa

Statistiska centralbyrån (SCB) inleder en medborgarundersökning, på begäran av Södertälje kommun, för att belysa invånarnas åsikter om boende, livsstil och kommunens tjänster.

Statistiska centralbyrån (SCB) har på uppdrag av Södertälje kommun inlett en medborgarundersökning som riktar sig till invånare i kommunen. Undersökningen, som är en återkommande händelse vartannat år, avser att kartlägga upplevelsen av att leva och bo i kommunen samt identifiera aspekter som kan förbättras.

Under perioden 24–31 augusti kommer information om den aktuella undersökningen att skickas till 2400 slumpmässigt utvalda invånare i åldrarna 18 till 84 år. Därefter kommer enkäter med frågor att distribueras mellan den 22 september och 2 oktober.

Undersökningen är helt frivillig att delta i, men resultaten av undersökningen kommer att användas som en resurs för att utvärdera och förbättra olika områden inom kommunens verksamhet.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 04:00
Senast uppdaterad: 24 augusti 2023 16:22

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors