Företag i fokus:

En månad efter släppta restriktioner – Såhär tycker Södertäljeborna

Nästan alla restriktioner togs bort i slutet av september.

Idag är det exakt en månad sedan vi tog ett stort kliv mot att återgå till en normal vardag.

Beskeden som lämnades den 7 september innebar att vi i princip kunde börja leva som vanligt efter den 29 september.

Så här tycker fyra Södertäljebor om de släppta restriktionerna .

– För min del så har det inte varit en sådan stor skillnad. Jag har levt mitt liv som vanligt då jag inte träffar mycket folk, säger Lars-Olof Gren till Telgenytt.

– Jag tycker att det är bra för de som ville ha det så. För dem som önskar att restriktionerna fanns kvar får helt enkelt ta det försiktigt, tycker Dardan Gashi.

– Tycker att det är jättebra, speciellt för nöje-, kultur- och restaurangbranscherna. Många har gått på knäna, så jag är glad för deras skull, säger Zoria.

– Jag tycker att det var jobbigt, det var skönt när det inte var så mycket folk ute. Annars funkar det bra för mig, säger Emelie Friman till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 1 november 2021 00:00
Senast uppdaterad: 17 juni 2022 23:55

Rykte om galleriadåd sprider sig bland Södertäljebor

smartphone-mobile-hand-person-people-technology-595792-pxhere.com

Foto: Pexels

Ett oroande rykte om potentiella dåd mot gallerior sprider sig runt om i landet via SMS. Bland annat har SMS:et nått Södertäljebor, men nu tillbakavisar SOS Alarm uppgifterna som rena rykten.

Rykten om hot mot gallerior har satt Södertälje invånare på helspänn efter ett SMS som cirkulerat. Meddelandet, som hävdar att planerade dåd är på gång och att personer har gripits, har väckt stor oro.

I SMS:et förs uppgifter om att undvika galleriorna Mall of Scandinavia och Täby Galleria, samt att gripanden har gjorts. I SMS:et påstås källan vara ”frugans kusin som jobbar på SOS Alarm”, men detta har nu avfärdats av myndigheten

Tillbakavisas av SOS Alarm.

– SOS Alarm vill tydliggöra att bolaget inte har gått ut med någon information av detta slag, skriver pressansvarig Douglas Norström. SOS Alarm har nåtts av informationen att det pågår ryktesspridning via SMS. I meddelandena skrivs att det gjorts ingripanden i två större gallerior i Stockholmsområdet, där man använder SOS Alarm som källa för informationen, skriver pressansvarig Douglas Norström, till Aftonbladet.

Läs även: – Terrorhotnivån höjs – Hot från al-Qaida

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 augusti 2023 15:25
Senast uppdaterad: 17 augusti 2023 15:36

Olycka på Mälarbron – Stora trafikstörningar

Räddningstjänsten olycka

Foto: Shamash Oyal

En trafikolycka vid Mälarbron orsakar trafikstörningar under rusningstid. Räddningsenheter är på plats med flera enheter.

En olyckainträffade strax efter klockan 16 under torsdagseftermiddagen på Mälarbron i riktning mot sjukhuset. Räddningsenheter är på plats och påfarten till Mälarbron är avstängd, vilket leder till betydande trafikstörningar.

Räddningspersonal och nödutryckningar är på plats för att hantera situationen och hjälpa de drabbade. Enligt information från Telgenytt är påfarten till Mälarbron tillfälligt avstängd, och trafiksituationen i området är besvärlig med påverkan på framkomligheten.

Det har rapporterats att olyckan var en sammanstötning mellan två fordon, men det är ännu oklart hur många personer som kan vara inblandade och skadeläget är inte tydligt fastställt.

Påfarten till Mälarbron avstängd. Foto: Shamash Oyal

Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 augusti 2023 14:47
Senast uppdaterad: 17 augusti 2023 15:24

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors