Företag i fokus:

En månad efter släppta restriktioner – Såhär tycker Södertäljeborna

Nästan alla restriktioner togs bort i slutet av september.

Idag är det exakt en månad sedan vi tog ett stort kliv mot att återgå till en normal vardag.

Beskeden som lämnades den 7 september innebar att vi i princip kunde börja leva som vanligt efter den 29 september.

Så här tycker fyra Södertäljebor om de släppta restriktionerna .

– För min del så har det inte varit en sådan stor skillnad. Jag har levt mitt liv som vanligt då jag inte träffar mycket folk, säger Lars-Olof Gren till Telgenytt.

– Jag tycker att det är bra för de som ville ha det så. För dem som önskar att restriktionerna fanns kvar får helt enkelt ta det försiktigt, tycker Dardan Gashi.

– Tycker att det är jättebra, speciellt för nöje-, kultur- och restaurangbranscherna. Många har gått på knäna, så jag är glad för deras skull, säger Zoria.

– Jag tycker att det var jobbigt, det var skönt när det inte var så mycket folk ute. Annars funkar det bra för mig, säger Emelie Friman till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 1 november 2021 00:00
Senast uppdaterad: 17 juni 2022 23:55

Olycka mellan en moped och personbil i Nykvarn

Olycka Ambulans

Arkivbild

En moped och en personbil var inblandade i en kollision strax före klockan halv fyra på tisdagseftermiddagen. Olyckan inträffade på väg 509 i Nykvarn.

Räddningstjänsten ryckte ut efter att ha mottagit ett larm om att en moped och en personbild. Enligt uppgifter hade mopeden kört in på sidan av fordonet. Olyckan inträffade på väg 509, varpå flera räddningsenheter snabbt ryckte ut till väg 509 mellan Rudkälla och Nykvarn.

Mopedföraren har enligt räddningstjänsten klarat sig med lindriga skador, inklusive smärta i knät. Vägen var delvis begränsad i samband med olyckan, men efter en kort stund var den åter öppen som vanligt för trafik.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 14:45
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 15:15

Polisen larmades om pågående inbrott i restaurang

polis

Arkivbild

Strax efter midnatt larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang i centrala Södertälje. När polisen anlände till platsen påträffades en person inne i lokalen.

Efter midnatt, natten mot tisdagen klockan 00:51, larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang på Stora torget. Vid ankomst påträffades en person i lokalen, och polisens snabba insats avbröt det pågående inbrottsförsöket.

En person kunde gripas på plats och en anmälan om försök till stöld genom inbrott upprättades.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 08:41
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 10:34

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors