Företag i fokus:

Senaste nytt – Kan bli en skybar vid Maren

Bild/Foto: Fojab/Södertälje kommun.

Planeringen för nya Marenprojektet är i full gång och när det står klar ska det bland annat innehålla cirka 200 gästrum, lounge, barer, restauranger, uteservering på en terrass mot Maren, konferensavdelning och en träningsanläggning.

Invigningen är planerad sommaren 2024, men redan nu har man tecknat ett avtal 25-årigt hyresavtal med Winn Hotel Group om ett nytt Clarion Hotel.

Winn Hotel Group driver idag tretton hotell i tolv städer under varumärket Clarion Hotel.

– Stadsrum Fastigheters och Södertälje kommuns gemensamma vision är att skapa en levande mötesplats vid Maren med ett utåtriktat innehåll som hotell, mat, nöje och kultur. Vi är glada att tillsammans med en välrenommerad och professionell part som Winn Hotel Group kunna ta nästa steg i förverkligandet av visionen”, sa Magnus Alteskog VD på Stadsrum Fastigheter AB i ett pressmeddelande.

Nu säger utvecklingschefen till lt att man även tittat på möjligheterna kring en skybar.

 – I dagsläget är det inritat sviter högst upp – men det kan komma att ändras. Diskussionen om en skybar lever än, vi har inte landat i om vi ska ha en och om den i så fall ska vara för hotellets gäster eller en publik verksamhet. Det är en pågående diskussion, säger utvecklingschefen Jens Halvarsson på Stadsrum fastigheter till lt.

BILDEXTRA: Såhär kan hotellet vid Maren se ut.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 november 2021 00:00
Senast uppdaterad: 7 november 2021 00:00

BILDEXTRA – Södertäljeloppet lockade flera hundra löpare

Sodertaljeloppet.-loppet

Foto: Axel Gustafsson

Över 500 deltagare lockades till stadskärnan när Södertäljeloppet gick av stapeln under torsdagen.

Fotograf: Axel Gustafsson

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 09:08
Senast uppdaterad: 25 augusti 2023 09:27

Kommunen undersöker invånarnas åsikter om staden

Södertälje

Foto: Alexander Isa

Statistiska centralbyrån (SCB) inleder en medborgarundersökning, på begäran av Södertälje kommun, för att belysa invånarnas åsikter om boende, livsstil och kommunens tjänster.

Statistiska centralbyrån (SCB) har på uppdrag av Södertälje kommun inlett en medborgarundersökning som riktar sig till invånare i kommunen. Undersökningen, som är en återkommande händelse vartannat år, avser att kartlägga upplevelsen av att leva och bo i kommunen samt identifiera aspekter som kan förbättras.

Under perioden 24–31 augusti kommer information om den aktuella undersökningen att skickas till 2400 slumpmässigt utvalda invånare i åldrarna 18 till 84 år. Därefter kommer enkäter med frågor att distribueras mellan den 22 september och 2 oktober.

Undersökningen är helt frivillig att delta i, men resultaten av undersökningen kommer att användas som en resurs för att utvärdera och förbättra olika områden inom kommunens verksamhet.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 04:00
Senast uppdaterad: 24 augusti 2023 16:22

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors