Företag i fokus:

Person föll från flervåningshus – Ambulanshelikopter tillkallades

Bild/Foto: Kartor/Läsarbild.

Strax efter 10-tiden på söndagen larmads räddningstjänsten till Bergsätravägen med anledning av att en person föll från ett flervåningshus i Södertälje.

Polis, ambulans och räddningstjänsten från Södertörn tillkallades till platsen i samband med olyckan.

– Vi befann oss på plats för att assisterar sjukvården, säger Magnus på räddningstjänsten till Telgenytt.

Olyckan inträffade vid ett flervåningshus på Bergsätravägen i Brunnsäng. Enligt uppgifter var det en man som föll från tredje våningen och skadades så allvarligt att en ambulanshelikopter tillkallades till platsen.

– Larmet kom vid 10-tiden. En person hittades skadad och fördes till sjukhus för vård, men vi misstänker inget brott, säger polisen presstalesperson.

Enligt polisen var det en man, oklart vilken ålder, som föll från flervåningshuset i Brunnsäng och man misstänker inget brott i samband med olyckan.

Mannen fördes akut till sjukhus med ambulanshelikopter, men skadeläget är i nuläget oklart.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 november 2021 00:00
Senast uppdaterad: 14 november 2021 00:00

Larm om drunkningsolycka i Södertälje

ambulans

Arkivbild

Ett larm om en befarad drunkningsolycka har inkommit till räddningstjänsten. Flera räddningsenheter ryckte ut efter att ha mottagit larmet vid 13-tiden.

Klockan 13.07 på söndagen mottog SOS Alarm ett larm om en drunkningsolycka strax utanför Järna. Flera räddningsenheter ryckte snabbt ut till platsen för att undersöka händelsen närmare.

Larmet utlöstes efter att en observatör hade rapporterat ha sett stavar och skidor i vattnet. Räddningstjänsten, som snabbt var på plats kunde kunde söka området för att konstatera att ingen person kommit till skada

– Det var inte drunkningsolycka. En person hade sett tillbehör vid isen, men ingen person har kommit till skada och ingen person hamnade i vattnet, säger räddningstjänsten till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 januari 2024 13:58
Senast uppdaterad: 7 januari 2024 13:58

Vänsterpartiets Eva Bjurholm har avlidit

Eva-

Eva Bjurholm ett stort tomrum inom partiet.

Vänsterpartiet Södertälje meddelar att deras engagerade fullmäktigeledamot Eva Bjurholm har avlidit 77 år gammal i sitt hem på Oaxen. – ”Våra varmaste tankar går till familjen bestående av make, barn och barnbarn.”, skriver partiet.

Södertälje och Vänsterpartiet sörjer förlusten av Eva Bjurholm, en aktiv och hängiven ledamot i kommunfullmäktige och stadsbyggnadsnämnden, som avled den tredje januari 2024.

Som person var Eva lätt att tycka om med sin positiva energi, sin uppriktiga nyfikenhet och omättliga vilja att lära om allt och alla in i det sista. Eva var med nästan överallt mest hela tiden och hann ändå med att läsa handlingar, läsa på av rent intresse och dessutom studera på högskola vid sidan om.”, skriver Vänsterpartiet i ett pressutskick.

Eva, känd för sitt passionerade arbete för klimat- och miljöfrågor, tjänstgjorde även i flera regionala och lokala organ som Regionala Skärgårdsrådet och Mälardalsrådet. Hennes engagemang sträckte sig över många år, både i politiken och inom kommunal förvaltning.

”Eva har varit ovärderlig för vår partiförening med sin enorma kunskapsbas inom dessa områden.”, skriver partiet.

Eva Bjurholms bortgång efterlämnar ett stort tomrum inom partiet och i de samhällsfrågor hon brann för. Vänsterpartiet sänder sina kondoleanser och varma tankar till hennes make, barn, och barnbarn. Hennes minne och de frågor hon förespråkade kommer att leva vidare.

Eva Bjurholm blev 77 år gammal.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 januari 2024 08:53
Senast uppdaterad: 7 januari 2024 20:54

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors