Företag i fokus:

Person föll från flervåningshus – Ambulanshelikopter tillkallades

Bild/Foto: Kartor/Läsarbild.

Strax efter 10-tiden på söndagen larmads räddningstjänsten till Bergsätravägen med anledning av att en person föll från ett flervåningshus i Södertälje.

Polis, ambulans och räddningstjänsten från Södertörn tillkallades till platsen i samband med olyckan.

– Vi befann oss på plats för att assisterar sjukvården, säger Magnus på räddningstjänsten till Telgenytt.

Olyckan inträffade vid ett flervåningshus på Bergsätravägen i Brunnsäng. Enligt uppgifter var det en man som föll från tredje våningen och skadades så allvarligt att en ambulanshelikopter tillkallades till platsen.

– Larmet kom vid 10-tiden. En person hittades skadad och fördes till sjukhus för vård, men vi misstänker inget brott, säger polisen presstalesperson.

Enligt polisen var det en man, oklart vilken ålder, som föll från flervåningshuset i Brunnsäng och man misstänker inget brott i samband med olyckan.

Mannen fördes akut till sjukhus med ambulanshelikopter, men skadeläget är i nuläget oklart.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 november 2021 00:00
Senast uppdaterad: 14 november 2021 00:00

Polisen larmades – kvinna uppgav att maken slog henne

Polis

Arkivbild

På torsdagen mottog polisen information om en misshandel i ett hem i Södertälje, där en kvinna rapporterade att hon blivit slagen av sin make.

Ett larm inkom till polisen runt lunchtid på torsdagen om en misshandel i en bostad i Södertälje, där en kvinna rapporterade att hon blivit slagen av sin make.

Vid lunchtid på torsdagen, strax efter klockan 12, mottog polisen i Södertälje ett samtal från en kvinna som rapporterade att hon utsatts för fysiskt våld av sin make i deras gemensamma hem. Händelsen inträffade i närvaro av parets barn, vilket ytterligare förhöjde allvaret.

Polisen agerade snabbt och ryckte ut till familjens bostad och efter en initial utvärdering av situationen upprättades en anmälan gällande ringa misshandel.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 5 januari 2024 06:27
Senast uppdaterad: 5 januari 2024 06:27

Noah Östlund från Nykvarn skickar Sverige till JVM-final

IMG_7777

Noah Östlund satte Sveriges fjärde mål. Skärmdump, Viaplay

Efter en dramatisk semifinalmatch mot Tjeckien på hemmaplan i Göteborg, har Sveriges juniorishockeylag säkrat en plats i JVM-finalen för första gången på sex år.

– Det är stort, säger Nykvarnsonen Noah Östlund som var en av matchens hjälar, i Viaplay.

Torsdagens semifinal i junior-VM mellan Sverige och Tjeckien blev en spännande tillställning som slutade med en svensk seger på 5–2. Detta efter en imponerande uppvisning, särskilt i den tredje perioden där Juniorkronorna gick från 2–2 till 5–2 med hjälp av stjärnorna Jonathan Lekkerimäki och Noah Östlund från Nykvarn som gjorde 4-2 målet.

Jubel efter Nykvarnsonens mål. Skärmdump, Viaplay

Denna triumf innebar inte bara ett avslut på Sveriges tidigare misslyckanden i semifinaler, utan har också ökat förhoppningarna om att laget kan vinna sitt andra JVM-guld.

Medan Lekkerimäki och Östlund hyllades för deras målgörande prestationer, var det även en lagsinsats som fick Scandinavium att explodera i jubel. Lekkerimäki, med sin skarpskytte, bidrog starkt till lagets framgång i powerplay, vilket resulterade i att Sverige nu anses vara turneringens bästa lag i den disciplinen.

I finalen väntar Juniorkronorna antingen USA eller Finland.

– Vi har en riktigt bra chans på guldet, säger Jonathan Lekkerimäki i Viaplay.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 4 januari 2024 19:03
Senast uppdaterad: 4 januari 2024 19:03

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors