Företag i fokus:

Nu inför SF covidpass på bio

Vill du gå på bio? Då ska du vara vaccinerad och kunna visa covidbevis och det gäller samtliga i sällskapet som fyllt 16 år.

Från och med onsdag den 1 december måste du som vill gå på bio kunna visa upp ett covidbevis tillsammans med ID-handling.

I ett pressmeddelande från Filmstaden idag framkommer det att man inför detta efter regeringens beslut, på inrådan från Folkhälsomyndigheten. Beslutet börjar gälla på onsdag nästa vecka.

Regeringens beslut gäller den som besöker allmänna sammankomster med fler än 100 personer, som vid till exempel bioföreställningar, måste kunna visa upp ett giltigt covidbevis tillsammans med ID-handling från och med 1 december 2021.

”Det gäller samtliga i sällskapet som fyllt 16 år och på samtliga biografer och alla salonger. Utan giltigt vaccinationsbevis blir man tyvärr inte insläppt i biografsalongen. Kontrollera giltighetstiden på era covidbevis i tid före ert biobesök. ”, skriver Filmstaden i pressmeddelandet.

Efter besked om vaccinationsbevis – FHM anmäls till Justitieombudsmannen

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 30 november 2021 00:00
Senast uppdaterad: 30 november 2021 00:00

Flera fordon inblandade i trafikolycka

Ambulans

Arkivbild

En trafikolycka har inträffat vid Rosenlund och har orsakat viss förhinder i trafiken. Enligt rapporter från SOS Alarm var flera fordon involverade i olyckan.

En trafikolycka inträffade på måndagen klockan 11:57 på Idrottsvägen vid Rosenlund. SOS Alarm fick larmet och skickade en ambulans till platsen, men brandkåren som var på platsa vände tillbaka till stationen.

– Vi hann aldrig fram till platsen. Vi fick uppgifter från ambulanspersonal om att vi inte behövdes på platsen. De klarar sig själva, så vi vände tillbaka till stationen, säger räddningstjänstens presstalesperson till Telgenytt.

Det är för närvarande oklart hur allvarliga skadorna är och hur många personer som påverkades av olyckan. Räddningspersonal är på plats för att bistå de inblandade och utreda händelsen.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 juli 2023 10:15
Senast uppdaterad: 10 juli 2023 11:00

Ledarskapsförändringar hos AstraZeneca i Norden

b8dd39c317cdd457_org

Pressbild: AstraZeneca

AstraZeneca genomgår ledarskapsförändringar i Norden när Anna-Lena Engwall tar en global roll och Emelie Antoni efterträder henne som Country President för Norden.

Som en del av företagets strategiska ledarskapsutveckling kommer Anna-Lena Engwall att ansluta till Global CVRM Leadership team och efter träds av Emelie Antoni.

Antoni kommer med sina 26 års erfarenhet på AstraZeneca, att ta över rollen som Country President för Norden och Sverige. Hon har tidigare haft framgångsrika befattningar som Country President för Tjeckien och Slovakien samt Country Director för Baltikum och Island.

– Anna-Lena Engwall har lett regionen till stark tillväxt och gjort ett betydande avtryck i Sverige och Norden. Jag ser fram emot att se Emelie Antoni fortsätta flytta fram vår position ytterligare, säger Stefan Woxström.

Engwall kommer att vara baserad i Storbritannien, medan Antoni återvänder till Sverige och kommer att arbeta från AstraZenecas nordiska huvudkontor i Stockholm, Life City.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 juli 2023 04:00
Senast uppdaterad: 9 juli 2023 23:52

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors