Företag i fokus:

Premiär för nya Caesar’s på Stor Torget – Jimmy Bisse: ”Känns väldigt bra”

2021_12_262172453_605772053993332_6142428551132312905_n

Jimmy Bisse. Foto: Shamash Oyal.

Idag hade nya Ceasars Kitchen & Bar premiär på stora torget i nya och fräscha lokaler.

Efter månader av planering slår nu den nya restaurangen upp portarna och ägarna ser nu fram emot ett nytt kapitel efter att huserat vid Marenplan i över ett decennium.

Telgenytt besökte Ceasars tidigt på måndagen när sista hantverkaren precis lämnat lokalen, någon timme innan lunchrushen.

Personalen på plats var rutinerade och höll ett lugn inför premiären, som om vi befann oss i deras gamla lokaler. Borden dukades upp och inne i köket var aktiviteten i full gång inför lunchen.

Ägaren Jimmy Bisse gick systematiskt igenom sista detaljerna och hade få minuter över för en kort intervju.

Efter lång planeringen och hårt arbete. Hur känns det att ni äntligen öppnar?

Det känns väldigt bra, vi är supertaggade att äntligen få komma igång i våra nya lokaler, säger Jimmy Bisse till Telgenytt.

Kommer ni att fortsätta på samma koncept eller hur går tankarna ?

Vi försätter med samma koncept, samtidigt som vi förnyar menyn med lite fler maträtter och cocktails.

Hur känner du inför att ni kommit in i ny lokal på ny plats?

Det känns spännande med ett nytt läge, det blir en nytändning. Vi ser verkligen fram emot att börja serva våra gäster.

Kommer ni att behålla ni samma öppettider?

Ja, det stämmer, vi behåller samma öppettider som innan.

I nuläget serverar nya Ceasars på Stora Torget ingen alkohol. Det nya alkoholtillståndet börjar gälla från och med nästa vecka, måndag 13 december.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 december 2021 00:00
Senast uppdaterad: 6 december 2021 00:00

BILDEXTRA – Södertäljeloppet lockade flera hundra löpare

Sodertaljeloppet.-loppet

Foto: Axel Gustafsson

Över 500 deltagare lockades till stadskärnan när Södertäljeloppet gick av stapeln under torsdagen.

Fotograf: Axel Gustafsson

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 09:08
Senast uppdaterad: 25 augusti 2023 09:27

Kommunen undersöker invånarnas åsikter om staden

Södertälje

Foto: Alexander Isa

Statistiska centralbyrån (SCB) inleder en medborgarundersökning, på begäran av Södertälje kommun, för att belysa invånarnas åsikter om boende, livsstil och kommunens tjänster.

Statistiska centralbyrån (SCB) har på uppdrag av Södertälje kommun inlett en medborgarundersökning som riktar sig till invånare i kommunen. Undersökningen, som är en återkommande händelse vartannat år, avser att kartlägga upplevelsen av att leva och bo i kommunen samt identifiera aspekter som kan förbättras.

Under perioden 24–31 augusti kommer information om den aktuella undersökningen att skickas till 2400 slumpmässigt utvalda invånare i åldrarna 18 till 84 år. Därefter kommer enkäter med frågor att distribueras mellan den 22 september och 2 oktober.

Undersökningen är helt frivillig att delta i, men resultaten av undersökningen kommer att användas som en resurs för att utvärdera och förbättra olika områden inom kommunens verksamhet.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 04:00
Senast uppdaterad: 24 augusti 2023 16:22

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors