Företag i fokus:

Stefan Batan väljer att förlänga med Södertäljeklubben – ”Ett skönt gäng”

2022_02_07D84E11-D739-4287-AE29-05B0BC7F2C48

Stefan Batan och ordförande Oktay Izgin.

Under torsdagskvällen offentliggjorde Södertälje FF att stjärnan Stefan Batan väljer att förlänga sitt kontrakt med klubben inför säsongen 2022.

Klubben som värdesätter Batan högt gläds att den tidigare Hammarby- och Assyriskastjärnan väljer att spela ytterligare en säsong med Södertäljelaget.

– Verkligen kul att Stefan väljer att fortsätta spela med oss. Han har de kvaliteer som ett lag behöver för att avgöra en match, säger ordförande Oktay Izgin.

Till Telgenytt berättar Izgin att laget inom kort kommer att presentera nya förvärv och att årets målsättning är att avancera högre upp i seriesystemet.

Att man säkrat kontraktet med den extremt rutinerade Stefan Batan har enligt Oktay Izgin en stor betydelse för klubben.

Trots att Batan drabbades av en korsbandsskada, som han nu återhämtat sig från, är han en oerhörd stark ledare som kommer att tillföra laget mycket kommande säsong.

– Det är ett skönt gäng och Oktay är som sagt en god vän till mig. Jag bestämde mig för att avsluta min elitkarriär efter min korsbandsskada, så det är självklart för mig att hålla igång i en klubb som passar min vardag. Samtidigt är det kul att kunna stötta och utveckla unga spelare som kan ta det steget jag tog när jag var talang, säger Stefan Batan.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 4 februari 2022 00:00
Senast uppdaterad: 4 februari 2022 00:00

De besöker Södertälje med sin musikaliska glädje

2

Foto: Privat

I över ett halvt sekel har Solistkvartetten spridit sin musikaliska glädje över hela Sverige. Nu besöker gruppen, som bildades på 1950-talet, Södertälje för att hålla konserten ”Att gå i Guds kärlek”.

Under många år har gruppen, bestående av begåvade sångare och en skicklig pianist, delat med sig av sin konst till förmån för Läkarmissionen. Sedan gruppen startades för cirka 70 år sedan har medlemskapet i gruppen varierat, men en gemensam nämnare för samtliga medlemmar genom tiden har varit deras kvalitet och passion för musik.

Idag består Solistkvartetten av Anders Andersson, Sten Bäckman, Arne Lundmark, Ove Gotting och pianisten Hans Carlén, som på söndag bjuder på en hjärtevärmande musikupplevelse hämtad från den kristna sångskatten.

Läkarmissionen grundades 1958 och har utvecklats till en internationell biståndsorganisation med fokus på långsiktiga hjälpinsatser för att bekämpa fattigdom, främja social och ekonomisk rättvisa, samt förbättra hälsa, utbildning, vatten och sanitet. Deras arbete sträcker sig från Afrika till Latinamerika och östra Europa och är regelbundet granskat av Svensk Insamlingskontroll för att säkerställa integriteten i deras insatser.

Konserten ”Att Gå I Guds Kärlek” med Solistkvartetten kommer att äga rum den 10 september klockan 16:00 i Equmeniakyrkan i Södertälje.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 6 september 2023 18:32

60-åring körde av vägen i en stulen bil

Polis

Arkivbild

En singelolycka inträffade tidigt på onsdagsmorgonen i Järna. När polis anlände till platsen upptäcktes att bilen, som kört av vägen, var stulen.

Det var vid klockan 05:19 som SOS Alarm fick samtal om en singelolycka på länsväg 525 nära Skiljetorp i Järna. Föraren, en man i 60-årsåldern, misstänks för att ha kört bilen utan giltigt körkort och för att ha stulit bilen.

En bärgningsbil anlände snart till platsen för att ta hand om bilen som polisen hade beslagtagit, med avsikt att återlämna den till dess rättmätiga ägare.

En anmälan om stöld av fordonet och för att ha kört det utan rätt behörighet har upprättats mot den 60-årige mannen.

(Annonslänk)

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 september 2023 20:30
Senast uppdaterad: 6 september 2023 20:30

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors