Företag i fokus:

Stefan Batan väljer att förlänga med Södertäljeklubben – ”Ett skönt gäng”

2022_02_07D84E11-D739-4287-AE29-05B0BC7F2C48

Stefan Batan och ordförande Oktay Izgin.

Under torsdagskvällen offentliggjorde Södertälje FF att stjärnan Stefan Batan väljer att förlänga sitt kontrakt med klubben inför säsongen 2022.

Klubben som värdesätter Batan högt gläds att den tidigare Hammarby- och Assyriskastjärnan väljer att spela ytterligare en säsong med Södertäljelaget.

– Verkligen kul att Stefan väljer att fortsätta spela med oss. Han har de kvaliteer som ett lag behöver för att avgöra en match, säger ordförande Oktay Izgin.

Till Telgenytt berättar Izgin att laget inom kort kommer att presentera nya förvärv och att årets målsättning är att avancera högre upp i seriesystemet.

Att man säkrat kontraktet med den extremt rutinerade Stefan Batan har enligt Oktay Izgin en stor betydelse för klubben.

Trots att Batan drabbades av en korsbandsskada, som han nu återhämtat sig från, är han en oerhörd stark ledare som kommer att tillföra laget mycket kommande säsong.

– Det är ett skönt gäng och Oktay är som sagt en god vän till mig. Jag bestämde mig för att avsluta min elitkarriär efter min korsbandsskada, så det är självklart för mig att hålla igång i en klubb som passar min vardag. Samtidigt är det kul att kunna stötta och utveckla unga spelare som kan ta det steget jag tog när jag var talang, säger Stefan Batan.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 4 februari 2022 00:00
Senast uppdaterad: 4 februari 2022 00:00

Vårdcentralen i Luna flyttar till Kringlan

Kringlan

Foto: Alexander Isa

Vårdcentralen i Luna har bytt namn till Södertälje vårdcentral och kommer inom kort även att flytta till nya, fräscha lokaler. Just nu byggs en helt ny lokal i Kringlan som blir flera hundra kvadratmeter stort.

Ett bygglov för vårdcentralen hade tidigare skickats in och beviljats, något som fastighetsägaren Stadsrum bekräftar för Lt. Ett antal kontor omvandlas till en ny vårdcentral som förväntas vara färdigställd inom en snar framtid.

– Vi har redan rivit ut planet och är under pågående projekt. Det ska bli cirka 950 kvadratmeter, säger Jens Halvarsson, utvecklingschef på Stadsrum, till Lt.

För de som tidigare besökte vårdcentralen i Luna kommer från och med den 1 september, efter att verksamheten har bytt namn, att nu besöka Södertälje vårdcentral som snart flyttar från Lunahuset till Kringlanhuset.

Enligt uppgifter till Telgenytt pågår byggnadsarbetet i full fart på platsen och det förväntas vara färdigt efter årsskiftet, troligen i mitten av januari. Dock är det möjligt att tidplanen kan komma att ändras. På Kringlan kommer Södertälje vårdcentral, som är under regionens förvaltning, att dela utrymmen med barnavårdscentralen som tidigare har flyttat in där.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 september 2023 22:44
Senast uppdaterad: 10 september 2023 22:44

Kollision mellan flera fordon på E20

Räddningstjänst Olycka

Arkivbild

Vid 14:30 på söndagen kallades räddningstjänsten till E20 efter ett nödsamtal om en olycka. En personbil hade kolliderat med en lastbil strax söder om Södertälje.

Initialt var det oklart om någon person hade skadats i kraschen och hur många personer som befann sig i bilen. Räddningstjänsten och polisen arbetade effektivt för att säkerställa olycksplatsen och ge eventuell hjälp om det behövdes.

Väl på plats visade sig att en personbil hade kolliderat med en lastbil från baksidan. Vägen förbi olycksplatsen var begränsad under bärgningsarbetet för ett av fordonen. Ingen person ådrog sig skador i olyckan, och poliserna som var på platsen har inte funnit några tecken på brott.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 september 2023 15:08
Senast uppdaterad: 10 september 2023 15:08

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors