Företag i fokus:

Koncernchefen lämnar Telge – Lyfts upp av Boel Godner ”Stabil ledare”

2022_02_272898353_469685451488755_8300865533680530799_n

Boel Godner och Juan Copovi-Mena. Foto Shamash Oyal/Telge.

Juan Copovi-Mena lämnar rollen som VD på Telge Bostäder och koncernchef på Telge Hovsjö. Han axlade VD-rollen 2016 och 2019 blev han och koncernchef, men lämnar nu för att gå i pension.

– Det har varit ett svårt vägval eftersom jag trivs väldigt bra på Telge och känt mig välkommen både i koncernen och i Södertälje. Vad vi gör har en stor påverkan på Södertäljebornas vardag och det har varit roligt att vara med och bidra för en bättre sådan, säger Juan Copovi-Mena. Jag känner mig stolt över det vi har gjort tillsammans men nu ska jag passa på att vara ledig och njuta av livet, säger Juan i ett pressmeddelande.

I ett nära samarbete med Södertälje kommun har Juan kännetecknats som en fokuserad person med struktur arbete i hög tempo. I samband med beskedet lyfts han upp av Södertälje kommunstyrelsens ordförande och kommunalråd Boel Godner.

– Juan har varit en trygg och stabil ledare på Telge i olika roller sedan 2016. Jag vill verkligen tacka honom för den här tiden och önska honom en härlig pensionstid. Juans engagemang och goda ledarskap är väldigt uppskattat av många och han kommer bli saknad, säger Boel Godner, kommunstyrelsens ordförande i ett pressmeddelande.

Juan Copovi-Mena lämnar Telge koncernen efter 6 år och arbetar fram till midsommar. Arbetet med att hitta en ersättare inleds under våren.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 5 februari 2022 00:00
Senast uppdaterad: 3 juli 2023 09:30

MINGELBILDER v.1 – Se vilka som var ute i helgen

DSC_0007

Foto: Shamash Oyal

Se även – Mingelbilder V.52

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 januari 2024 20:24
Senast uppdaterad: 7 januari 2024 20:24

Inbrott i Södertälje – Man med machete gripen

polis

Arkivbild

En händelsekedja inleddes tidigt på morgonen i Södertälje med ett inbrott på en vårdinrättning, följt av ett misslyckat rånförsök i Flemingsberg.

Tidigt på söndagsmorgonen, klockan 06.59, upptäckte personalen vid en vårdinrättning i Södertälje ett inbrott. Enligt polisen hade ett fönster tagits bort och medicinlådor hade rotats igenom. Polisen, som snabbt anlände till platsen, inledde en utredning som innefattade förhör med vittnen och andra utredningsåtgärder.

Senare samma dag inträffade en relaterad incident i Flemingsberg, där en man med en machete och en stor kasse försökte få tag på mediciner på ett apotek. När han inte lyckades, lämnade han platsen utan byte.

Kort därefter observerade en polispatrull en man nära vårdinrättningen i Södertälje, bärandes på en kasse full av mediciner.

– En polispatrull iakttog mannen som stämde in på signalementet från rånförsöket i Flemingsberg och grep honom. Han är misstänkt för stöld genom inbrott och försök till rån, skriver polisen på sin hemsida.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 januari 2024 14:45
Senast uppdaterad: 7 januari 2024 14:45

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors