Företag i fokus:

5000 personer på plats när SSK tar emot Modo ikväll – ”Sjukt taggad”

Foto: Shamash Oyal.

Idag slopades alla restriktioner efter snart två år. Detta innebär att begränsningen gällande maxtaket om antalet personer på evenemang nu är ett minne blott.

För Södertälje sportklubb väntar en folkfest när cirka 5000 personer besöker Scaniarinken inför kvällens match mot Modo klockan 19:00.

Efter slopade restriktioner – Södertäljes krögare jublar

”Äntligen släpper restriktionerna och vi får fylla Templet igen – låt oss skapa en magisk inramning ikväll.”, skriver SSK på sin hemsida.

I samband med att restriktionerna slopas firar Södertälje sportklubb med att bjuda på fri entre mot Modo. Matchen som spelas klockan 19:00 har fått ett enormt tryck och bokats av cirka 5000 personer.

Något som spelarna ser fram emot efter snart två år av hårda restriktioner som begränsat publiktaket.

– Sjukt kul att så många kommer. Det är länge sen man spela med så mycket publik, så man är ju sjukt taggad, säger SSKs forward, Gustav Willman Borvik i en intervju till sportklubben.

Dan “Mistluren” Goldman – Firar 50 år som Södertäljesupporter

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 9 februari 2022 00:00
Senast uppdaterad: 9 februari 2022 00:00

Flera fordon i brand på en parkeringsplats

Raddning

Foto: Shamash Oyal

På söndagskvällen ryckte räddningstjänsten ut till Grönkvists Gränd efter att flera fordon börjat brinna på en parkeringsplats.

Larmet kom in till SOS Alarm strax efter klockan 20, och enligt de initiala rapporterna handlade det om en brand på parkeringsplatsen. Flera räddningsenheter sändes till platsen för att hindra eldens spridning.

Enligt de rapporter som Telgenytt fått in rör det sig om två fordon som brunnit, men det är ännu oklart om andra fordon skadades i samband med branden.

Polisen kallades också till platsen för att utreda orsaken och avspärrade området. Det är för närvarande okänt om polisen misstänker brott i samband med händelsen.

Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 oktober 2023 22:20
Senast uppdaterad: 15 oktober 2023 23:51

Kvinnan förd till sjukhus efter våldtäkt – En gripen

Polis

Foto: Shamash Oyal

En kvinna i Södertälje fördes till sjukhus efter att ha blivit utsatt för en våldtäkt. Nu bekräftar polisen att en misstänkt gärningman har gripits.

Det var strax efter midnatt, vid 01-tiden natten mot söndag, som fick polisen fick samtal om en misstänkt våldtäkt i Södertälje. Flera polispatruller svarade snabbt och åkte till platsen där brotten, enligt polisen, inträffade inomhus.

Vid ankomsten på platsen påträffade polisen den misstänkta mannen, som kunde gripas och föras till stationen. Den berörda kvinnan togs till sjukhus för medicinska kontroller och blev även förhörd av polisen.

Omständigheterna kring den misstänkta våldtäkten är för närvarande oklara, och i nuläget lämnar polisen inga ytterligare kommentarer om händelsen.

– Det är så känsligt och därför kommer vi inte kommentera mer om händelsen, säger polisens presstalesperson till Telgenytt.

I samband med utredningen av den misstänkta våldtäkten spärrades brottsplatsen av under natten för teknisk undersökning.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 oktober 2023 13:04
Senast uppdaterad: 15 oktober 2023 13:04

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors