Företag i fokus:

23-årigen mördades i en Audi A8 – Tillhörde SD-politikern Beata Milewczyks

2022_02_274035930_265959869030486_5100769543530870493_n

Foto: Shamash Oyal.

Nyheten om att en 23-åring sköts till död på en parkering i Ronna har uppmärksammades stort över hela landet. Expressen, som var först med nyheten, berättade även att bilen som 23-årignen satt i när han sköts, tillhörde SD-politikern Beata Milewczyks.

Beata, som tidigare var gruppledare för SD i Södertälje, sitter idag med flera uppdrag i kommunfullmäktige i Södertälje och regionen.

Expressen som var i kontakt med SDs gruppledare i Södertälje menar att han själv har svårt att tro att hon skulle ha någon koppling till den här miljön.

– Jag har precis fått höra att bilen står på henne. Hon är naturligtvis skärrad, sa SDs gruppledare, Andreas Birgersson, till Expressen efter dödsskjutningen i Ronna.

Till Länstidningen berättar SD-politikern Beata Milewczyks att hon känt den mördade 23-åringen sedan han var liten och att de bott i samma område i cirka 10 år.

Vidare framgår det att bilen bekostades gemensamt. Detta överenskom då en nära anhörig till Beata umgicks med den mördade 23-åringen, däremot var de ense om att sälja bilen efter årsskiftet.

Enligt uppgifter framgår det att 23-åringen haft ett kriminellt förflutet, något som Beta uppger att hon inte hade någon kännedom om.

Ännu har ingen person gripits för dödsskjutningen i Ronna, men natten till onsdag gjorde polisen en upptäckt som menar kan ha en koppling till mordet.

Strax efter 02, natten mot onsdag, började en bil brinna i Tveta, en bil som polisen nu misstänker kan ha använts som flyktbil efter mordet i vid Gillestigen.

– Vi är ganska övertygande om att bilen hör samman med brotten och att gärningsmannen har färdats i bilen, säger polisens presstalesperson Ola Österling till Sveriges Radio.

Vittnar om 6-7 skotthål – “De sköt för att döda”

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 23 februari 2022 00:00
Senast uppdaterad: 23 februari 2022 00:00

Kraftig explosion i Ronna – En person förd till sjukhus

IMG_3079

Foto: Shamash Oyal

Strax efter midnatt detonerade en kraftig explosion i Ronna Centrum och enligt uppgifter ska den ha inträffat innomhus. En person har enligt uppgifter till Telgenytt förts till sjukhus för vård, och flera maskerade personer har observerats på platsen.

Vid 01:45 natten till tisdag inkom ett larmsamtal till SOS Alarm om en explosion som skedde innomhus i ett bostadsområde på Robert Anbergsväg i Ronna. Omedelbart efter larmet ryckte polis, räddningstjänst och ambulans ut till platsen för att hantera situationen.

Vid ankomst till adressen spärrades ett stort område av för att möjliggöra en grundlig utredning av händelsen. Än så länge är det oklart vad som exploderat, men

En man i 25-årsåldern har förts till sjukhus för vård, men det är ännu oklart hur allvarliga skador personen har ådragit sig. Samtidigt har flera maskerade personer iakttagits i samband med explosionen, enligt uppgifter till Telgenytt.

Polisen arbetar intensivt med utredningen och söker aktivt efter eventuella misstänkta gärningspersoner. Under natten har polisen genomfört dörrknackningar för att samla vittnesuppgifter och inlett en förundersökning rubricerad allmänfarlig ödeläggelse.

Uppdatering 03:00:

– Dörren till en lägenhet har exploderat, en person har skadats. Den personen är förd med ambulans till sjukhus med icke livshotande skador. Polisen knackar dörr i huset för att se vad grannar och närboende har observerat i samband med detonationen. Nationella bombskyddet är beordrade till brottsplatsen och tekniker ska genomföra teknisk undersökning, skriver polisen på sin hemsida.

BILDEXTRA / TV: Lägenhetsdörr sprängd i Ronna Centrum

Foto: Shamas Oyal

Foto: Shamas Oyal

Foto: Shamas Oyal

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 1 augusti 2023 00:22
Senast uppdaterad: 1 augusti 2023 09:46

Larmades om lägenhetsbrand i centrala Södertälje

Räddningstjänst

Arkivbild.

En brand utbröt i en lägenhet i centrala Södertälje. När räddningstjänsten ankom till platsen var branden redan släckt, men lägenheten hade fått mindre rök- och brandskador.

Under natten mot måndag utbröt en brand i en kastrull i en lägenhet i centrala Södertälje. När larmet om lägenhetsbranden inkom till SOS Alarm strax efter klockan 02, natten mot måndag, ryckte en brandbil och en ledningsbil ut till platsen.

När räddningstjänsten anlände hade branden släckts av en person i bostaden, men enligt uppgifter till Telgenytt drabbades lägenheten av mindre rök- och brandskador i köket efter att det brann i en kastrull. Den person som släckte elden ska ha fått vård efter att ha brännskadats i handen.

Räddningstjänsten stannade på platsen till 03-tiden för att säkerställa situationen och vädra ut röken.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 31 juli 2023 18:56
Senast uppdaterad: 31 juli 2023 18:56

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors