Företag i fokus:

23-årigen mördades i en Audi A8 – Tillhörde SD-politikern Beata Milewczyks

2022_02_274035930_265959869030486_5100769543530870493_n

Foto: Shamash Oyal.

Nyheten om att en 23-åring sköts till död på en parkering i Ronna har uppmärksammades stort över hela landet. Expressen, som var först med nyheten, berättade även att bilen som 23-årignen satt i när han sköts, tillhörde SD-politikern Beata Milewczyks.

Beata, som tidigare var gruppledare för SD i Södertälje, sitter idag med flera uppdrag i kommunfullmäktige i Södertälje och regionen.

Expressen som var i kontakt med SDs gruppledare i Södertälje menar att han själv har svårt att tro att hon skulle ha någon koppling till den här miljön.

– Jag har precis fått höra att bilen står på henne. Hon är naturligtvis skärrad, sa SDs gruppledare, Andreas Birgersson, till Expressen efter dödsskjutningen i Ronna.

Till Länstidningen berättar SD-politikern Beata Milewczyks att hon känt den mördade 23-åringen sedan han var liten och att de bott i samma område i cirka 10 år.

Vidare framgår det att bilen bekostades gemensamt. Detta överenskom då en nära anhörig till Beata umgicks med den mördade 23-åringen, däremot var de ense om att sälja bilen efter årsskiftet.

Enligt uppgifter framgår det att 23-åringen haft ett kriminellt förflutet, något som Beta uppger att hon inte hade någon kännedom om.

Ännu har ingen person gripits för dödsskjutningen i Ronna, men natten till onsdag gjorde polisen en upptäckt som menar kan ha en koppling till mordet.

Strax efter 02, natten mot onsdag, började en bil brinna i Tveta, en bil som polisen nu misstänker kan ha använts som flyktbil efter mordet i vid Gillestigen.

– Vi är ganska övertygande om att bilen hör samman med brotten och att gärningsmannen har färdats i bilen, säger polisens presstalesperson Ola Österling till Sveriges Radio.

Vittnar om 6-7 skotthål – “De sköt för att döda”

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 23 februari 2022 00:00
Senast uppdaterad: 23 februari 2022 00:00

Polisen varnar för bedragare – Här är tre viktiga råd

BankID pressbild

Pressbild: BankID

Polisen i Stockholms län varnar för bedrägeriförsök. Under gårdagen rapporterades flertal polisanmälningar som upprättats på grund av att bedragare uppmanar personer att logga in med bank-ID via telefon.

Polisen i Stockholms län har larmat om en ökning av telefonbedrägerier där bedragare försöker lura människor att logga in med bank-ID via telefon. Flera polisanmälningar har inkommit där offren uppmanats att betala för teleutrustning som de inte har beställt.

”Telefonbedrägerier drabbar många som förlorar sina pengar genom att luras att logga in på sin bank eller lämna ut koder eller kortuppgifter.”, skriver polisen på sin hemsida

För att skydda allmänheten mot dessa bedrägerier ger polisen tre viktiga råd:

  1. Lägg på luren: Om du blir osäker under ett samtal, oavsett om personen påstår sig vara från banken, en släkting, företag eller myndighet, ska du avsluta samtalet omedelbart. Ha en förberedd avslutningsfras eller lägg på direkt, och du behöver inte vara artig.
  2. Logga inte in: Dela aldrig med dig av dina bank-id eller koder från bankdosa eller betalkort på uppmaning av någon annan. Seriösa företag, organisationer och myndigheter kontaktar aldrig dig och ber om personliga uppgifter på detta sätt.
  3. Lita inte på den som ringer: Bedragaren kan försöka skapa stress och påstå att du riskerar att förlora pengar eller att en anhörig har råkat illa ut för att lura dig. Var misstänksam mot sådana påståenden och ge aldrig ut information baserat på oöverlagda påståenden från okända personer.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 juli 2023 04:00
Senast uppdaterad: 24 juli 2023 22:04

Våldtog ett barn – Döms till fängelse och livstids utvising

Domare-klubba-domstol-tingsratt-Pexels

Foto: Pexels

En 43-årig Södertäljebo våldtog ett barn vid flera tillfällen under flera års period. Nu har tingsrätten dömt mannen till fängelse samt utvisning på livstid.

En Södertäljebo, medborgare i Demokratiska Republiken Kongo, har dömts för sexuella övergrepp mot ett barn och våldtäkt vid flera tillfällen under en fyrårsperiod.

Rättegången inleddes i början av juli efter att mannen tidigare i år häktades på grund av misstankar om brottet. Trots att mannen förnekar anklagelserna har tingsrätten fastställt hans skuld och fällt domen. Fängelsestraff, utvisning på livstid och ett skadestånd på 650 000 kronor har beslutats av domstolen.

Tingsrätten har beslutat att hålla mannen fortsatt häktad efter bedömning om hög risk för fortsatt brottslig verksamhet och att undvika utvisning.

Grekiska Pershagen

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 24 juli 2023 18:41
Senast uppdaterad: 24 juli 2023 18:44

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors