Företag i fokus:

Anna Starbrink (L) på besök i Södertälje för att uppmärksamma nya satsningen

2022_02_F5871906-3C83-4E9F-87C4-C2499F5DA175

Fredagen den 25 februari fick Södertälje besök av Anna Starbrink som är hälso- och sjukvårdsregionråd och gruppledare för Liberalerna i Region Stockholm.

Tillsammans med Södertäljes gruppledare, Metin Hawsho, besökte hon St: Jacobs Kyrka, Nyckelskolan och vaccinbussen vid Södertälje Sjukhus för att uppmärksamma kampanjen ”Hela Södertälje mot pandemin”.

Kampanjen som startade måndag, den 21 februari, kommer att pågå i tre veckor.

Satsning, ”Hela Södertälje mot pandemin”, är ett initiativ av Region Stockholm för att underlätta för Södertäljebor, kunder, företagare och besökare att vaccinera sig.

Efter att Anna Starbrink närvarande vid vaccinbussen vid Södertälje sjukhus blev det ett nytt besök till Nyckelskolan för att diskutera skol- och elevhälsofrågor.

Därefter avslutades Södertäljebesök hos den dagliga verksamheten IKORO, som samlar äldre kvinnor i S:t Jakobs Kyrka, för att diskutera äldrefrågor och tillgängligheten till vaccinet.

– IKORO är en viktigt verksamhet som bryter isoleringen för många äldre och främjar det sociala för mer folkhälsa, säger Liberalernas gruppledare i Södertälje, Metin Hawsho till Telgenytt.

Ny satsning inleds – “Hela Södertälje mot pandemin”

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 februari 2022 00:00
Senast uppdaterad: 28 februari 2022 00:00

Aggressiv hund gick till attack – en person skadad

Hund

Bilden har inget med händelsen att göra
Foto: Pexels

En man blev på måndagen utsatt för en hundattack i Ronna, vilket resulterade i skador och en polisanmälan.

Incidenten inträffade under måndagseftermiddagen, klockan 17:06. Enligt polisen var en man ute och promenerade med sin hund i Ronna, när en annan hund helt plötsligt gick till attack.

Det finns inga uppgifter om att mannen behövde föras med ambulans till sjukhus. Däremot ledde attacken till att mannen fick skador på sina händer. Polisen, som tillkallades till platsen, upprättade en polisanmälan om vållande till kroppsskada och kommer att utreda händelsen ytterligare.

(Annonslänk)

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 23:28
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 23:37

Maskerade personer rusade in i restaurang – En misshandlad

Polis

Arkivbild

En person utsattes för en misshandel inuti en restaurang på Klockarvägen av maskerade personer som stormade lokalen på måndagen.

(Annonslänk)

Det var vid lunchtid, klockan 13:55, som polisen larmades till en restaurang på Klockarvägen i Geneta. Inne i lokalen utsattes en person för en grov misshandel av flera maskerade personer.

Enligt uppgifter till Telgenytt anlände gärningspersonerna till platsen med bil, för att sedan rusa in i restaurangen där de angrep en person som befann sig. Uppgifterna tyder på att den misshandlade personen fick allvarliga skador och behövde söka vård. Dessutom ska, enligt uppgifter till Telgenytt, minst en misstänkt person ha gripits av polisen på plats, något som polisens presstalesperson inte har bekräftat i nuläget.

– Det är någon eller några som har varit inne på en restaurang och slagit någon där. Det verkar som att målsäganden och gärningspersonerna är okända. Det är lite oklart för mig exakt vad som har hänt. Jag har inga uppgifter om att någon har blivit frihetsberövad i ärendet, säger polisens presstalesperson till Telgenytt.

Polisen bekräftar att en anmälan om misshandel har upprättats, samt att man för närvarande arbetar med att utreda omständigheterna kring misshandeln.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 22:17
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 22:23

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors