Företag i fokus:

Anna Starbrink (L) på besök i Södertälje för att uppmärksamma nya satsningen

2022_02_F5871906-3C83-4E9F-87C4-C2499F5DA175

Fredagen den 25 februari fick Södertälje besök av Anna Starbrink som är hälso- och sjukvårdsregionråd och gruppledare för Liberalerna i Region Stockholm.

Tillsammans med Södertäljes gruppledare, Metin Hawsho, besökte hon St: Jacobs Kyrka, Nyckelskolan och vaccinbussen vid Södertälje Sjukhus för att uppmärksamma kampanjen ”Hela Södertälje mot pandemin”.

Kampanjen som startade måndag, den 21 februari, kommer att pågå i tre veckor.

Satsning, ”Hela Södertälje mot pandemin”, är ett initiativ av Region Stockholm för att underlätta för Södertäljebor, kunder, företagare och besökare att vaccinera sig.

Efter att Anna Starbrink närvarande vid vaccinbussen vid Södertälje sjukhus blev det ett nytt besök till Nyckelskolan för att diskutera skol- och elevhälsofrågor.

Därefter avslutades Södertäljebesök hos den dagliga verksamheten IKORO, som samlar äldre kvinnor i S:t Jakobs Kyrka, för att diskutera äldrefrågor och tillgängligheten till vaccinet.

– IKORO är en viktigt verksamhet som bryter isoleringen för många äldre och främjar det sociala för mer folkhälsa, säger Liberalernas gruppledare i Södertälje, Metin Hawsho till Telgenytt.

Ny satsning inleds – “Hela Södertälje mot pandemin”

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 februari 2022 00:00
Senast uppdaterad: 28 februari 2022 00:00

SENASTE NYTT: Polis beskjutna med fyrverkerier

polis

Arkivbild

En polisbil utsattes för fyrverkeriattack under en insats i Ronna. En man i 20-årsåldern greps i samband med händelsen.

(Annonslänk)

Vid 21.45 på onsdagskvällen rapporterades en incident i Södertälje där fyrverkerier avfyrades mot en polisbil. Detta inträffade efter att polisen fått in rapporter om användning av fyrverkerier på flera platser i Södertälje under kvällen.

”När en sådan uppgift ska kontrolleras på Vallvägen skjuter en man raketer mot en polisbil. Mannen försöker sedan springa från platsen men blir upphunnen och infångad.”, skriver polisen.

Den gripne, som enligt polisen är i 20-årsåldern, fördes av polis till stationen, och i samband med händelsen kontrollerades även två andra unga män.

Händelsen, som för närvarande utreds som sabotage mot blåljuspersonal, resulterade inte i några personskador.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 februari 2024 22:59
Senast uppdaterad: 28 februari 2024 22:59

Kvinna till sjukhus efter singelolycka – väjde för rådjur

Ambulans-scaled-1

Arkivbild

En kvinna fördes till sjukhus efter en singelolycka på Kiholmsvägen i Södertälje, där hon väjde för ett rådjur och kolliderade med ett träd.

(Annonslänk)

Vid 20.29 på onsdagskvällen nåddes SOS Alarm av larm om en trafikolycka på Kiholmsvägen i Södertälje. En personbil hade varit inblandad i en singelolycka efter att föraren väjt för ett rådjur och i processen kolliderat med ett träd.

Omedelbart larmades räddningstjänst, ambulans och polis till platsen för att bistå som anlände till platsen cirka 15 minuter senare. Föraren, en kvinna i 45-årsåldern, fördes med ambulans till sjukhus, men skadeläget är för närvarande oklart.

– Kvinnan var vaken och talbar när hon fördes till sjukhus, men ska ha klagat på smärtor i nacken, säger räddningstjänsten till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 februari 2024 22:07
Senast uppdaterad: 28 februari 2024 22:07

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors