Företag i fokus:

Gravid kvinnan skickades hem med smärtor – Tre dagar senare avled barnet

En kvinna från Södertälje gick in till sjukhusets förlossning i Nyköping med högt blodtryck och svåra smärtor.

Istället för göra en närmare observation skickades kvinnan hem, då hände det otänkbara. Barnet avled tre dagar. Nu anmäler hon mottagningen till Inspektionen för vård och omsorg.

Det var i december som kvinnan besökte förlossningen i Nyköping och togs emot av en barnmorska gjorde en CTG-överbevakning. Hon meddelades att en läkare skulle komma inom kort, men någon läkare kom det aldrig.

Istället berättade barnmorskan för kvinnan att ”läkaren tycker du kan åka hem”, vilket hon också gjorde. Tre dagar senare avled barnet.

Nu anmäler hon förlossningen i Nyköping till Inspektionen för vård och omsorg, IVO, och menar att ansvarig läkare inte gjorde vad som krävdes för att undvika den tragiska incidenten.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 13 mars 2022 00:00
Senast uppdaterad: 13 mars 2022 00:00

Aggressiv hund gick till attack – en person skadad

Hund

Bilden har inget med händelsen att göra
Foto: Pexels

En man blev på måndagen utsatt för en hundattack i Ronna, vilket resulterade i skador och en polisanmälan.

Incidenten inträffade under måndagseftermiddagen, klockan 17:06. Enligt polisen var en man ute och promenerade med sin hund i Ronna, när en annan hund helt plötsligt gick till attack.

Det finns inga uppgifter om att mannen behövde föras med ambulans till sjukhus. Däremot ledde attacken till att mannen fick skador på sina händer. Polisen, som tillkallades till platsen, upprättade en polisanmälan om vållande till kroppsskada och kommer att utreda händelsen ytterligare.

(Annonslänk)

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 23:28
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 23:37

Maskerade personer rusade in i restaurang – En misshandlad

Polis

Arkivbild

En person utsattes för en misshandel inuti en restaurang på Klockarvägen av maskerade personer som stormade lokalen på måndagen.

(Annonslänk)

Det var vid lunchtid, klockan 13:55, som polisen larmades till en restaurang på Klockarvägen i Geneta. Inne i lokalen utsattes en person för en grov misshandel av flera maskerade personer.

Enligt uppgifter till Telgenytt anlände gärningspersonerna till platsen med bil, för att sedan rusa in i restaurangen där de angrep en person som befann sig. Uppgifterna tyder på att den misshandlade personen fick allvarliga skador och behövde söka vård. Dessutom ska, enligt uppgifter till Telgenytt, minst en misstänkt person ha gripits av polisen på plats, något som polisens presstalesperson inte har bekräftat i nuläget.

– Det är någon eller några som har varit inne på en restaurang och slagit någon där. Det verkar som att målsäganden och gärningspersonerna är okända. Det är lite oklart för mig exakt vad som har hänt. Jag har inga uppgifter om att någon har blivit frihetsberövad i ärendet, säger polisens presstalesperson till Telgenytt.

Polisen bekräftar att en anmälan om misshandel har upprättats, samt att man för närvarande arbetar med att utreda omständigheterna kring misshandeln.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 22:17
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 22:23

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors