Företag i fokus:

Syrianska FC förstärker truppen – Värvar sex nya spelare

2022_03_F0256393-998D-481D-B837-7AF84B451F1E

Från vänster: Nacho Carabajal, Rabi Elia, Alessandro Visconti, Ramez Matti, Kenneth Carli, Kevin Kielin. Foto: SyrianskaFC.

Syrianska FC förstärker truppen inför kommande säsong med totalt sex spelare, varav två återvändare ansluter sig till division 2 klubben.

34-åringen Rabi Elia, som spelade för klubben säsongerna 2006 till 2014, återvänder efter sju års frånvaro och värvas från grannklubben United IK.

En annan återvändare är 23-årigen Kenneth Carlie som lämnade Syrianska i somras för spel i Enköpings SK, men väljer nu att återvända till Södertäljelaget.

– Det känns riktigt kul att vara tillbaka. Som fotbollsspelare har jag mått som allra bäst när jag spelat i Syrianska, så det var inte ett svårt beslut att ta när möjligheten att komma tillbaka dök upp, säger Kenneth Carlie till Syrianska.

Vidare har fyra andra spelare skrivit på för Syrianska kommande säsong.

27-åringen Nacho Carabajal frånSundbybergs IK, 21-årigen Kevin Kielin från Kista SC, 20-åringen Alessandro Visconti från FC Djursholms ungdomslag och 23-åringen Ramez Matti som är fostrad i Syrianska men har spelat för Assyriska senaste två säsongena.

– Jag hoppas att jag kan bidra med så mycket som möjligt för att det ska gå bra för laget i år, säger Ramez Matti i samband med presentationen.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 13 mars 2022 00:00
Senast uppdaterad: 13 mars 2022 00:00

Larm om rökutveckling från Södertälje sjukhus

Brandbild-raddningstjanst

Arkivbild: Alexander Isa

På måndagsmorgonen larmades räddningstjänsten om rökutveckling på sjukhusets fastigheter på Erik Dahlbersväg. Enligt uppgifter ska började det ryka från ett batteri.

Det var vid klockan 08:27 på måndagsmorgonen som flera räddningsenheter ryckte ut att SOS Alarm fått samtal uppgifter om en brand på Södertälje sjukhus, Hus 20. När räddningstjänsten väl kom till platsen visade det sig att det rörde sig om en rökutveckling i ett batteri.

– Det är rökutveckling i ett batteri i ett batteridropp som vi tagit ut från fastigheten. Varför det har blivit rökutveckling i batteri vet vi inte, säger räddningstjänsten till Telgenytt.

För närvarande arbetar räddningstjänsten fortfarande på platsen för att vädra och säkra platsen, men ingen avdelning inom sjukhuset har drabbats av branden.

– Vi är fortfarande kvar på platsen. Det inträffade i ett teknikrum i ett av sjukhusets lokaler, men det är ett rum som är byggt för att ha batterier och el. Det är inte inne på en avdelning, säger räddningstjänsten

(Annonslänk)

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 juni 2023 07:54
Senast uppdaterad: 26 juni 2023 08:08

Hon blir sjukhusets nya chefläkare – ”Ska bli spännande”

Ahl

Foto: Södertälje Sjukhus.

Annica Ahl har utsetts till en av sjukhusets två ordinarie chefläkare och kommer att ingå i sjukhusets ledningsgrupp. Hon tillträder rollen hösten 2023.

– Jag ser fram emot att få lära känna ett nytt lagom stort sjukhus med brett sjukvårdsuppdrag. Det ska bli spännande att få se hur jag med mina tidigare erfarenheter kan bidra till bästa möjliga kvalitet och patientsäkerhet på Södertälje sjukhus, säger Annica Ahl.

Hon är specialist inom internmedicin och kardiologi samt överläkare och har många års erfarenhet. Bland annat från Capio S:t Görans sjukhus, där hon varit sektionschef för hjärtverksamheten sedan 2012 och verksamhetschef för Hjärtkliniken sedan 2017. Ahl är även engagerad i förbättringsarbete, utveckling och kvalitetssäkring i tvärprofessionella team.

Med sin gedigna erfarenhet inom akutsjukvård samt chefs- och ledningsuppdrag på flera nivåer, väntas Ahl att bidra till sjukhusets utveckling. Hon tillträder sin roll som chefläkare på Södertälje sjukhus den 1 oktober 2023.

– Jag är väldigt glad över att kunna hälsa Annica välkommen till Södertälje sjukhus. Annicas långa erfarenhet av förbättringsarbete med fokus på kvalitet och patientsäkerhet och stora engagemang för personcentrering och patientinvolvering blir en stor tillgång i arbetet med att leda och utveckla sjukhuset, säger Anna Gerber Ekblom, VD på Södertälje sjukhus.

Läs även: – Här inviger Södertälje sjukhus sin nya huvudentré

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 juni 2023 07:22
Senast uppdaterad: 26 juni 2023 07:27

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors