Företag i fokus:

Insändare: Kommunens säkerhetschef – Varför tittar du bort?

2022_03_ANNA.Flink_-1

Debattören undrar varför Södertäljes säkerhetschef Anna Flink tittar bort när det pågår oegentligheter. Foto: Pressbild, Södertälje kommun.

Bra insändare, ”Organiserad diskriminering – Vardagsmat i Södertälje ”. Jag kunde inte sagt det bättre själv. 

Kommunens säkerhetschef Anna Flink silar mygg men sväljer kameler.

Vi är oerhört många som är trötta på tjänstemännens syn på Södertälje och dess invånare. Vårt kommunhus borde dammas av.

Som skribenten skrev så har Södertäljes skattebetalare lurats på flera hundratals miljoner kronor. Politiker sekretessbelägger märkliga fastighetsaffärer och allt ser ut att passera nästan helt obemärkt förbi.

”Börjar undra varför Södertäljes säkerhetschef Anna Flink tittar bort när det pågår oegentligheter”

Jag tycker att det är märkligt att våra politiker slösar bort hundratals miljoner kronor gång på gång och hemlighetsstämplar fastighetsaffärer.

Man börjar undra varför Södertäljes säkerhetschef Anna Flink tittar bort när det pågår oegentligheter. Hur kan Södertäljes invånare tolerera detta beteende.

Hur kan kommunens säkerhetschef, Anna Flink, blunda för det fiffel som pågått i åratal.

Anser tjänstemännen, med Flink i spetsen, att det är okej att byggbolagen PEAB och Skanska gång på gång lurar Södertälje kommun på hundratals-miljoner kronor och trots detta få nya uppdrag. 

”Hon smutskastade alla småföretagare i Södertälje”

Varför accepteras detta mygel och vem tjänar på att kommunen över-faktureras gång på gång. Varför diskuterade inte Anna Flink detta under sin intervju i Dagens Industri, där hon smutskastade alla småföretagare i Södertälje.

Man börjar undra vilken roll Anna Flink har, i vårt Södertälje, förutom att hon har en fet VD-lön.

”Tjänstemän finns till för medborgarna och inte tvärtom”

Det är på sin plats att komma ihåg att tjänstemän finns till för medborgarna och inte tvärtom.

Stolt Småföretagare 

Läs tidigare insändare – Organiserad diskriminering – Vardagsmat i Södertälje

Text:

Detta är en debatt/insändare. Åsikterna är skribentens egna

Dela via:

Shares
Publicerad: 24 mars 2022 00:00
Senast uppdaterad: 1 maj 2024 13:22

Tiktok-stjärnan från Södertälje gör debut i Robinson

Tilander

Foto: TV4/Daniel Sahlberg

”Robinson” gör comeback i TV4 med en ny säsong, där tittarna kommer att få följa 22 deltagare som kämpar om att vinna en prissumma på en halv miljon kronor. Bland dessa deltagare finner vi TikTok-stjärnan och Södertäljebon, Karolina Tilander, 23.

Karolina, som är uppvuxen i Vällingby men bor i Södertälje sedan några år tillbaka, blev känd för sin TikTok-videos som har genererat miljontals visningar och tiotusentals likes.

Hon presenterades som en av deltagarna när höstens upplaga av Robinson startade i måndags, och många känner igen henne från hennes populära ”självscannar på Willys”-video.

Södertäljebon Karolina Tilander. Foto: TV4/Daniel Sahlberg

Men Robinson-äventyret var inte riktigt det Tilander var förberedd på.

På frågan om vilka förväntningar hon hade inför Robinson svarade Tilander skrattande att hon hade missuppfattat programmet och inte förväntade sig ett äventyr i naturen med djur som sällskap.

– Jag hade ingen koll över huvudtaget om vad Robinson var när jag gick in i det. Jag hade missuppfattat det, berättar hon för sina följare på Youtube.

Totalt medverkar 22 deltagare som kämpar om att vinna en prissumma på en halv miljon kronor.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 oktober 2023 04:00
Senast uppdaterad: 5 oktober 2023 19:59

Starköl i folköl – återkallas

Systembolaget

Foto: Alexander Isa

Bryggeriet Spendrups återkallar Norrlands guld med alkoholprocent 5,3 procent. Anledningen är en felaktig alkoholhaltangivelse på burkarna, meddelar bolaget på onsdagskvällen.

– Vi har fått in en reklamation där delar av partiet är märkt med fel alkoholhalt. Vi återkallar därför produkten, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Starköl i folköl.
Produkten har enligt bolaget levererats till Systembolag över hela landet. Personer som även har köpt Norrlands Guld med en alkoholhalt på 3,5 procent i 50 centilitersburkar med samma bäst-före-datum uppmanas att ta kontakt med Spendrups konsumentkontakt.

– Spendrups tar händelsen på största allvar och har vidtagit åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade, skriver Spendrups.

Produkten som återkallas är 50 centilitersburkar med bäst-före-datum mellan 2024-09-10 och 2024-09-11.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 5 oktober 2023 16:49
Senast uppdaterad: 5 oktober 2023 19:59

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors