Företag i fokus:

Tre bilar förstörda i ny brand – Elden spred sig till närliggande skog

2022_03_1460D5D6-5AA1-4E1F-AE4B-3355DE043A24

Foto: Shamash Oyal.

Bilbränderna fortsätter att härja i Södertälje. Under söndagskvällen brann det på tre olika platser, Fornhöjden, Geneta och Glasberga.

Ikväll, vid 21:30-tiden, larmades räddningstjänsten efter ytterligare en brand på Humlstigen i Blombacka.

Tre bilar förstördes vid en brand på en parkering på Humlestigen, men denna gång hann elden sprida sig vidare till närliggande skog.

– Vi åkte till platsen och konstaterade att det var tre bilar som ska ha börjat brinna. Väl på plats kunde vi se att branden spridit sig till en närliggande skogsdunge, säger Sebastian Levin, Vakthavande befäl på räddningstjänsten till Telgenytt.

Räddningstjänsten hann släcka elden innan den spreds sig ordenligt och strax efter klockan 22:00 kunde de lämna platsen och återvända till stationen.

På polisens hemsida meddelar man att branden misstänks vara anlagd och att en anmälan om skadegörelse genom brand har upprättats.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 mars 2022 00:00
Senast uppdaterad: 28 mars 2022 00:00

Olycka mellan en moped och personbil i Nykvarn

Olycka Ambulans

Arkivbild

En moped och en personbil var inblandade i en kollision strax före klockan halv fyra på tisdagseftermiddagen. Olyckan inträffade på väg 509 i Nykvarn.

Räddningstjänsten ryckte ut efter att ha mottagit ett larm om att en moped och en personbild. Enligt uppgifter hade mopeden kört in på sidan av fordonet. Olyckan inträffade på väg 509, varpå flera räddningsenheter snabbt ryckte ut till väg 509 mellan Rudkälla och Nykvarn.

Mopedföraren har enligt räddningstjänsten klarat sig med lindriga skador, inklusive smärta i knät. Vägen var delvis begränsad i samband med olyckan, men efter en kort stund var den åter öppen som vanligt för trafik.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 14:45
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 15:15

Polisen larmades om pågående inbrott i restaurang

polis

Arkivbild

Strax efter midnatt larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang i centrala Södertälje. När polisen anlände till platsen påträffades en person inne i lokalen.

Efter midnatt, natten mot tisdagen klockan 00:51, larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang på Stora torget. Vid ankomst påträffades en person i lokalen, och polisens snabba insats avbröt det pågående inbrottsförsöket.

En person kunde gripas på plats och en anmälan om försök till stöld genom inbrott upprättades.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 08:41
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 10:34

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors