Företag i fokus:

Utomhuspool när Elite står klart – Han blir nya chefen för lyxhotellet

2022_03_6C5B1ABE-1E21-4EA7-8CCC-2473F52151E5

Foto: Alex Ataseven / Elite.

Till hösten öppnar Elite sitt nya lyxhotell i Astras gamla huvudkontor på Västra Mälarehamnen. Spa, utomhuspool, restauranger, barer, biograf är några av aktiviteter som kommer att erbjudas när hotellets slår upp portarna.

Nu presenterar bolaget Steffen Sander som den nya hotelldirektör för lyxhotellet i Södertälje.

Hotellet i Södertälje blir Elite Hotels andra destinationshotell som erbjuder en lyxig hotellupplevelse med komplett omfattande spa och utomhuspool. Den nya hotelldirektören, Steffen Sander, kommer närmast från Bank Hotel i Stockholm och stationeras i Södertälje till hösten.

– Det känns alldeles fantastiskt att få förtroendet att få vara med på denna oerhört spännande resa när ett helt nytt destinationshotell ska etableras, och jag är väldigt ödmjuk inför denna härliga utmaning, säger Steffen Sander, Hotelldirektör för Elite Hotels of Swedens nya hotellsatsning.

Södertälje får en spa-anläggning. Bild: Elite Hotell Vana St Eriksplan.

– Att nu få hitta ett passionerat och dedikerat team till samtliga avdelningar som brinner för service och som vill vara med om att skapa något alldeles unikt är en fantastiskt rolig och hedrande uppgift, något jag inte kunde tacka nej till, berättar han i ett pressmeddelande. 

Steffen har tidigare arbetat som bland General Manager för Small Luxury Hotels of The World samt Hotel Manager för Berns. Hans CV sträcker sig 15 år tillbaka inom hotellindustrin och erfarenhet från internationella lyxhotell, nu lämnar han alla sina tidigare uppdrag för att fokusera på Elite Hotels senaste storsatsning i Södertälje.

– Vi kunde inte vara gladare över att få välkomna Steffen som hotelldirektör för vår nya satsning. Vi ser fram emot att få ha en så stark ledare på plats för detta hotell, säger David Halldén, VD och Koncernchef på Elite Hotels of Sweden.

SPA, Bio, Italiensk mat – Elite hotell investerar 400 miljoner i Södertälje

Nya lyxhotellet på Västra Mälarehamnen öppnar hösten 2022. Foto: Alex Ataseven

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 29 mars 2022 00:00
Senast uppdaterad: 29 mars 2022 00:00

Stora förseningar i pendeltågstrafiken

Tåg pendel Foto: Alex Isa

Foto: Alexander Isa

Pendeltågstrafiken har drabbats av ett omfattande stopp på grund av en nedriven kontaktledning. Trafikstörningen inträffade vid 14:30-tiden och väntas pågå fram ytterligare ett par timmar, enligt information från Trafikverket.

De stationer som påverkas av detta stopp är Tumba, Rönninge, Södertälje centrum, Flemingsberg, Södertälje hamn, Tullinge och Östertälje.

”Trafiken åter igång för Pendeltåg linje 40 och 41 efter tidigare stopp mellan Flemingsberg och Södertälje centrum på grund av nedriven kontaktledning. Tågen samsas om ett spår förbi stationen. Förseningar förekommer. Tåg kan ställas in eller köra förbi vissa stationer med kort varsel. Var uppmärksam på plattformsskyltar och utrop ombord på tågen.”, skriver Trafikverket.

Trafikstörningen beräknas vara aktiv fram till klockan 19:30. Trots detta går tågen som vanligt mellan Flemingsberg och Stockholm City. Resenärer som är påverkade uppmanas att hitta alternativa resvägar.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 15:00
Senast uppdaterad: 12 september 2023 15:00

Irak begär att koranbrännaren Momika ska utlämnas

Momika Skärmdump TikTok

Skärmdump: TikTok

Södertäljebon och den irakiske medborgaren, Salwan Momika, har begärts utlämnad av Irak, det rapporerar TT under tisdagen.

Under sommaren genomförde Momika flera koranbränningar på olika platser. Nyligen tog han tillbaka sina ansökningar för framtida koranbränningar, vilket ledde till att den planerade aktionen i Södertälje och andra liknande händelser inte ägde rum.

Nu har Irak, som tidigare höjt ett varnignsfinger till Sverige, begärt att Momika ska utlämnas till deras land, enligt källor till TT. Momika själv informerade nyhetsbyrån att han fick kännedom om Iraks begäran i fredags och att han har blivit kallad för förhör av polisen i Södertälje på tisdagen.

(Annonslänk)

– Jag har asylskäl eftersom jag är emot irakiska regeringen. Det här är ett sätt för dem att få mig utlämnad och mördad. Sverige, Åklagarmyndigheten och rättssystemet har ett ansvar över mitt liv, säger Momika till TT.

TT har rapporterat att ärendet har överlämnats till Åklagarmyndigheten, men åklagaren har inte bekräftat eller förnekat att ärendet är under hans ansvar. Enligt dokument från justitiedepartementet, som TT har haft tillgång till, mottogs det första ärendet om Momikas utlämning redan den 18 juli.

Läs även: – Här attackeras Momika i centrala Södertälje

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 13:29
Senast uppdaterad: 12 september 2023 15:27

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors