Företag i fokus:

Utomhuspool när Elite står klart – Han blir nya chefen för lyxhotellet

2022_03_6C5B1ABE-1E21-4EA7-8CCC-2473F52151E5

Foto: Alex Ataseven / Elite.

Till hösten öppnar Elite sitt nya lyxhotell i Astras gamla huvudkontor på Västra Mälarehamnen. Spa, utomhuspool, restauranger, barer, biograf är några av aktiviteter som kommer att erbjudas när hotellets slår upp portarna.

Nu presenterar bolaget Steffen Sander som den nya hotelldirektör för lyxhotellet i Södertälje.

Hotellet i Södertälje blir Elite Hotels andra destinationshotell som erbjuder en lyxig hotellupplevelse med komplett omfattande spa och utomhuspool. Den nya hotelldirektören, Steffen Sander, kommer närmast från Bank Hotel i Stockholm och stationeras i Södertälje till hösten.

– Det känns alldeles fantastiskt att få förtroendet att få vara med på denna oerhört spännande resa när ett helt nytt destinationshotell ska etableras, och jag är väldigt ödmjuk inför denna härliga utmaning, säger Steffen Sander, Hotelldirektör för Elite Hotels of Swedens nya hotellsatsning.

Södertälje får en spa-anläggning. Bild: Elite Hotell Vana St Eriksplan.

– Att nu få hitta ett passionerat och dedikerat team till samtliga avdelningar som brinner för service och som vill vara med om att skapa något alldeles unikt är en fantastiskt rolig och hedrande uppgift, något jag inte kunde tacka nej till, berättar han i ett pressmeddelande. 

Steffen har tidigare arbetat som bland General Manager för Small Luxury Hotels of The World samt Hotel Manager för Berns. Hans CV sträcker sig 15 år tillbaka inom hotellindustrin och erfarenhet från internationella lyxhotell, nu lämnar han alla sina tidigare uppdrag för att fokusera på Elite Hotels senaste storsatsning i Södertälje.

– Vi kunde inte vara gladare över att få välkomna Steffen som hotelldirektör för vår nya satsning. Vi ser fram emot att få ha en så stark ledare på plats för detta hotell, säger David Halldén, VD och Koncernchef på Elite Hotels of Sweden.

SPA, Bio, Italiensk mat – Elite hotell investerar 400 miljoner i Södertälje

Nya lyxhotellet på Västra Mälarehamnen öppnar hösten 2022. Foto: Alex Ataseven

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 29 mars 2022 00:00
Senast uppdaterad: 29 mars 2022 00:00

Nu inleds rättegången mot guldbutiken i Lunagallerian

608E13D5-D92A-4F09-B38D-1A18288D2FA3

Bild: Pexels/Telge

Bolaget bakom guldbutiken, som har verkat i Lunagallerian i över 20 år, misstänks för flera grova brott. Nu har tingsrätten inlett rättegången mot de tre åtalade personerna.

Det var i januari 2020 som polisen slog till mot guldbutiken i centrala Södertälje, efter flera anmälningar om att butiken misstänktes ha stulit smycken som hade lämnats in.

Tre personer misstänktes för grovt bedrägeri, grov förskingring, grovt olovligt förfogande och häleri. Sammanlagt handlar det om 101 åtalspunkter som sträcker sig från 2016 till våren 2020, då bolaget försattes i konkurs.

En av personerna, en 45-årig man, hävdar att han enbart var anställd i bolaget, men åklagaren pekar ut honom som den verkliga ägaren. Vid polisens tillslag greps 45-åringen tillsammans med sin far i januari 2020 för bedrägerierna som misstänks ha pågått i flera år.

(Annonslänk)

Vid tiden för polisens tillslag mot guldbutiken fanns även ett tiotal anmälningar, inklusive bedrägerier mot försäkringsbolag och bokföringsbrott. Ägarna hade över 800 000 kronor i obetalda skulder till Kronofogden, och konkursförvaltaren noterade att 200 000 kronor saknades i kassamedel.

I början var 45-åringens far misstänkt för att ha medverkat, men efter en noggrannare utredning avskrevs misstankarna mot 80-åringen.

Däremot är en 50-åring och en 70-åring misstänkta för medverkan i bedrägeriet, där några av offren har förlorat smycken värda hundratusentals kronor. Misstankarna mot dessa två inkluderar deras påstådda delaktighet, bland annat genom att ha medverkat i att lämna in smycken som pant på pantbanker.

Nu har rättegången mot samtliga tre, som förnekar brott, inletts i tingsrätten där de står åtalade för 101 åtalspunkter.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 september 2023 21:06
Senast uppdaterad: 11 september 2023 21:09

Lunagaraget stängs – Brister upptäckta efter bilbränderna

6E86B5BB-11C9-4B6F-B264-ED45D868B00B

Foto: Shamash Oyal

Lunagaraget drabbades av tre bränder på knappt en vecka. Nu stänger Telge Fastigheter stora delar av garaget på grund av stora brister i brandskyddet.

Lunagaraget har på kort tid drabbats av en rad serie bilbränder. Enligt uppgifter till Telgenytt misstänks en tonåring flicka ligga bakom samtliga bilbränder.

Enligt källor till TelgeNytt rör det sig om medvetet anlagda bränder, och misstankarna riktas mot en tonåring som har blivit stoppad av polisen vid samtliga tillfällen. En person som bor i närheten av Lunagaraget har berättat för TelgeNytt att tonåringen har setts vid samtliga tre bränder och även ska ha blivit stoppad av polisen i området.

I samband med bilbränderna har en noggrann inspektion genomförts, och det har konstaterats att garaget inte uppfyller kraven för brandskydd. Bland annat är belysningen i garaget bristfällig, och utrymningsvägarna fungerar inte som de ska där vissa dörrar sakande handtag. Som en omedelbar åtgärd har beslut fattats om att stänga delar av garaget.

Plan G och H är de enda områden som är tillgängliga för allmänheten. Båda planen har utrymningsvägar åt två olika riktningar och befinner sig på marknivå.

Läs även: – UPPGIFTER: Barn misstänks ligga bakom samtliga bilbränder – En person gripen

Foto: Shamash Oyal / Läsarbilder

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 september 2023 14:28
Senast uppdaterad: 3 april 2024 12:36

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors