Företag i fokus:

Utomhuspool när Elite står klart – Han blir nya chefen för lyxhotellet

2022_03_6C5B1ABE-1E21-4EA7-8CCC-2473F52151E5

Foto: Alex Ataseven / Elite.

Till hösten öppnar Elite sitt nya lyxhotell i Astras gamla huvudkontor på Västra Mälarehamnen. Spa, utomhuspool, restauranger, barer, biograf är några av aktiviteter som kommer att erbjudas när hotellets slår upp portarna.

Nu presenterar bolaget Steffen Sander som den nya hotelldirektör för lyxhotellet i Södertälje.

Hotellet i Södertälje blir Elite Hotels andra destinationshotell som erbjuder en lyxig hotellupplevelse med komplett omfattande spa och utomhuspool. Den nya hotelldirektören, Steffen Sander, kommer närmast från Bank Hotel i Stockholm och stationeras i Södertälje till hösten.

– Det känns alldeles fantastiskt att få förtroendet att få vara med på denna oerhört spännande resa när ett helt nytt destinationshotell ska etableras, och jag är väldigt ödmjuk inför denna härliga utmaning, säger Steffen Sander, Hotelldirektör för Elite Hotels of Swedens nya hotellsatsning.

Södertälje får en spa-anläggning. Bild: Elite Hotell Vana St Eriksplan.

– Att nu få hitta ett passionerat och dedikerat team till samtliga avdelningar som brinner för service och som vill vara med om att skapa något alldeles unikt är en fantastiskt rolig och hedrande uppgift, något jag inte kunde tacka nej till, berättar han i ett pressmeddelande. 

Steffen har tidigare arbetat som bland General Manager för Small Luxury Hotels of The World samt Hotel Manager för Berns. Hans CV sträcker sig 15 år tillbaka inom hotellindustrin och erfarenhet från internationella lyxhotell, nu lämnar han alla sina tidigare uppdrag för att fokusera på Elite Hotels senaste storsatsning i Södertälje.

– Vi kunde inte vara gladare över att få välkomna Steffen som hotelldirektör för vår nya satsning. Vi ser fram emot att få ha en så stark ledare på plats för detta hotell, säger David Halldén, VD och Koncernchef på Elite Hotels of Sweden.

SPA, Bio, Italiensk mat – Elite hotell investerar 400 miljoner i Södertälje

Nya lyxhotellet på Västra Mälarehamnen öppnar hösten 2022. Foto: Alex Ataseven

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 29 mars 2022 00:00
Senast uppdaterad: 29 mars 2022 00:00

Vårdcentralen i Luna flyttar till Kringlan

Kringlan

Foto: Alexander Isa

Vårdcentralen i Luna har bytt namn till Södertälje vårdcentral och kommer inom kort även att flytta till nya, fräscha lokaler. Just nu byggs en helt ny lokal i Kringlan som blir flera hundra kvadratmeter stort.

Ett bygglov för vårdcentralen hade tidigare skickats in och beviljats, något som fastighetsägaren Stadsrum bekräftar för Lt. Ett antal kontor omvandlas till en ny vårdcentral som förväntas vara färdigställd inom en snar framtid.

– Vi har redan rivit ut planet och är under pågående projekt. Det ska bli cirka 950 kvadratmeter, säger Jens Halvarsson, utvecklingschef på Stadsrum, till Lt.

För de som tidigare besökte vårdcentralen i Luna kommer från och med den 1 september, efter att verksamheten har bytt namn, att nu besöka Södertälje vårdcentral som snart flyttar från Lunahuset till Kringlanhuset.

Enligt uppgifter till Telgenytt pågår byggnadsarbetet i full fart på platsen och det förväntas vara färdigt efter årsskiftet, troligen i mitten av januari. Dock är det möjligt att tidplanen kan komma att ändras. På Kringlan kommer Södertälje vårdcentral, som är under regionens förvaltning, att dela utrymmen med barnavårdscentralen som tidigare har flyttat in där.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 september 2023 22:44
Senast uppdaterad: 10 september 2023 22:44

Kollision mellan flera fordon på E20

Räddningstjänst Olycka

Arkivbild

Vid 14:30 på söndagen kallades räddningstjänsten till E20 efter ett nödsamtal om en olycka. En personbil hade kolliderat med en lastbil strax söder om Södertälje.

Initialt var det oklart om någon person hade skadats i kraschen och hur många personer som befann sig i bilen. Räddningstjänsten och polisen arbetade effektivt för att säkerställa olycksplatsen och ge eventuell hjälp om det behövdes.

Väl på plats visade sig att en personbil hade kolliderat med en lastbil från baksidan. Vägen förbi olycksplatsen var begränsad under bärgningsarbetet för ett av fordonen. Ingen person ådrog sig skador i olyckan, och poliserna som var på platsen har inte funnit några tecken på brott.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 september 2023 15:08
Senast uppdaterad: 10 september 2023 15:08

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors