Företag i fokus:

Månsbro och kommunen i ny satsning för barn i Hovsjö – ”Långsiktiga förändringar”

2022_04_BE2A0C01-CA5D-4863-83B4-48DA0654B7C2

Pontus Werlinder, VD Telge Bostäder. Foto: Telge.

Kommunen och Månsbro Fastigheter, som tillsammans äger större delen av bostäderna i Hovsjö, gör en gemensam satsning för barnen i området.

Många barn i Hovsjö har idag ingenstans att vara på efter skolan, det vill Månsbro och Telge Bostäder ändra på.

Satsningen innebär att Hovsjös mellanstadieelever erbjuds aktiviteter varje dag efter skolan och ska frambringa en ökad trygghet samt trivsel i området.

– Den här typen av samarbeten vill vi åstadkomma i fler av våra bostadsområden. För att kunna uppnå långsiktiga förändringar behöver vi arbeta tillsammans, säger Pontus Werlinder, VD för Telge Bostäder i ett pressmeddelande.

Satsningen kommer efter att man tagit del av forskning som visar fördelarna med en bra fritid. Men även på grund av att bolagen är de största fastighetsägarna i området.

Telge Bostäder äger cirka halva bestånden bostäder i Hovsjö, efter att ha sålt över 800 lägenheter till Månsbro 2019.

Fastighetsägarna erbjuder nu, tillsammans med Telges sponsringsprogram och föreningslivet, kostnadsfri sport varje dag efter skoltid.

Basket, parkour och volleyboll är några av aktivisterna som erbjuds under 2022.

– Det finns ett stort engagemang hos många av dem som bor och verkar i Hovsjö, hyresgäster, kommunen, polisen och föreningar. Genom att ta tillvara engagemanget blir vi framgångsrika tillsammans. Satsningen på barnens aktiviteter leder förhoppningsvis till att man är rädd om området, att man lär känna varandra och därmed också känner sig tryggare, säger Susanne Ernstson, VD för Månsbro Fastigheter.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 april 2022 00:00
Senast uppdaterad: 6 april 2022 00:00

Mustiga Mauri expanderar till en helt ny bransch

Mauri-scaled-1

Järnasonen Mauri Hermundsson.
Foto: Oliver Martin Henriquez/ TV4

Mauri Hermundsson, känd som en av Sveriges mest inflytelserika sociala medieprofiler, tar klivet in i snacksindustrin med planer på att lansera en egen kollektion från Södertälje.

(Annonslänk)

Med en följarbas på 270 tusen på Instagram och en framstående plats i Maktbarometern, är Mauri Hermundsson inte främmande för framgång.

Rankad som den 13:e mest inflytelserika personen på svenska sociala medier och även känd för sitt populära program ”Uppdrag mat”, fortsätter Järnasonen att göra avtryck. I kategorin Årets makthavare, som inkluderar 100 svenska konton, hamnar Hermundsson på en imponerande 21:a plats, före kända namn som Bianca Ingrosso och Zlatan Ibrahimovic.

Nu avslöjar nyhetssajten Breakit att Hermundsson planerar att lansera en egen snackskollektion från Södertälje. Enligt LTs uppgifter har han siktet inställt på ett samarbete med den etablerade chipstillverkaren Lantchips i Hovsjö, vilket markerar hans inträde i en helt ny bransch. Med sin starka närvaro på sociala medier och etablerad publik, står Hermundsson inför spännande möjligheter i snacksindustrin.

– Han vill göra något gott till folket – av folket. Han är uppväxt nära fabriken, och det blir ett sett att hålla kvar i hans rötter, säger Varga Moshtagh på Myllra, som hjälper kreatörer och influensers i Scandinavien, till Breakit.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 17:19
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 17:19

MINGELBILDER v.8 – Se vilka som var ute i helgen

Sham

Foto: Shamash Oyal

Se även – Mingelbilder V.5

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 16:24
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 16:25

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors