Företag i fokus:

Nya beskedet: Förbjuder medhavt godis och dryck på bio

Foto: Creative Commons.

Nu kommer det tråkiga nyheter för dig som föredrar att ta med din egna godis till biografen.

Filmstaden beslutar att förbjuda besökare att ta med eget snacks in till biografierna. Däremot är det tillåtet att ta med egen snacks eller dryck om du har hälsomässiga skäl för det.

”Filmstaden tillåter inte att man tar med egen dryck, mat, snacks, godis, popcorn osv in i biografen. Vi har ett stort utbud av dryck, mat, snacks, popcorn och godis i våra butiker, för att alla ska kunna hitta något som passar dem.”, skriver filmstaden på sin hemsida.

All snacks eller dryck måste i fortsättningen köpas från Filmstadens egna försäljning om det önskas att medtas till biosalongen.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 april 2022 00:00
Senast uppdaterad: 12 april 2022 00:00

Anställd slagen och rånad på LSS-boende

Polis. Foto Alex Ataseven

Arkivbild

En anställd på ett LSS-boende blev slagen och rånad under ett arbetspass när flera gärningspersoner bröt sig in.

Det var strax efter midnatt, natten mot måndag, som en man i 20-årsåldern blev rånad och slagen på ett LSS-boende i Mölnbo. Två okända gärningspersoner trängde sig in i huset under natten och hotade mannen till att överlämna sitt bankkort, bilnycklar och annan egendom.

Efter att ha tagit bilnycklarna kunde gärningsmännen lämna i en bil de stal från platsen.

Den anställde, som blev fysiskt angripen, klarade sig utan allvarliga skador. Polisen inledde en utredning om grovt rån och olaga frihetsberövande i ärendet. En teknisk undersökning genomfördes på platsen för att samla bevis och söka efter spår som kan leda till de skyldiga.

För närvarande finns inga misstänkta personer gripna efter hämndens i Mölnbo.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 12:53
Senast uppdaterad: 12 september 2023 15:28

Kvinna lurade äldre på 160.000 kronor – döms i tingsrätten

tingsrätt

Arkivbild

En kvinna i 50-årsåldern har blivit dömd för penningtvättsbrott mot äldre personer. Hon lyckades stjäla 165 000 kronor från äldre personer runt om i Sverige.

Det var förra året, under våren och sommaren 2022, som en kvinna skriven i Södertälje lyckades lura fyra äldre kvinnor på deras pengar.

Sammanlagt rörde det sig om totalt 165 000 kronor, där hon lurade de äldre kvinnorna att överföra pengarna till sitt eget bankkonto. Men efter en polisutredning kunde hon identifieras och åtalas.

Kvinnan döms i tingsrätten till villkorlig dom samt 80 dagsböter för penningtvättbrott mot äldre och måste även betala skadestånd.

24 000 kronor har två av de äldre fått återbetalda via sina bankkonton och en fond. Däremot har hon blivit dömd att betala återstående 141 000 kronor, inklusive ränta, till de drabbade kvinnorna.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 12 september 2023 08:03

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors