Företag i fokus:

De ställde upp för filmbolaget – ”Positivt för Södertälje”

2022_04_278412075_433005655171245_8117586767104804659_n

Andre Chamoun. Foto: Shamash Oyal.

I torsdags befann sig ett av Sveriges mest populära filmserie på plats i Södertälje för att spela in en ny scen till nya Beckfilmen.

Bensinstationen Gulf stängde verksamheten fyra timmar tidigare för att göra plats för ett stort filmteam som befann sig på platsen i cirka 12 timmar.

Många Södertäljebor som passerade platsen på torsdagseftermiddagen stannade till för att se det udda inslaget. Att Södertälje väljs ut som en inspelningsplats sker inte varje dag.

– Folk är blev väldigt glada och tyckte att det var oerhört kul. Det är inte ofta med ser det på så nära håll, säger Andre Chamoun på Gulf Brolunda till Telgenytt.

Filmbolaget hade enligt uppgifter till Telgenytt svårt att hitta en bensinstation som kunde tänka sig stänga ner sin verksamheten för filminspelning. Men när förfrågan nådde Gulfägaren Riad Chamoun ställde han sig omgående positivt till förslaget.

– De undrade först om det fanns en möjlighet att abonnera hela stationen under dagen, men det ansågs vara omöjlig. Istället kom de överens om att abonnera nattetid istället, säger Andre Chamoun som är sonen till ägaren.

En av skådespelarna som befann sig under inspelningen på torsdagen var en man från Södertälje, från Fornhöjden närmare bestämt. Då filmteamet hade ett pressat schema uteblev chansen till en intervju. Han ska enligt uppgifter haft en betydande roll under torsdagens filminspelningen i Brolunda.

Skulle ni kunna tänka er abonnera platsen igen om ni fick förfrågan?

– Ja absolut, varför inte. Vi har gjort det tidigare med två andra företag som spelat in reklamfilmer för bilar. Dels för att det är en rolig grej för omgivningen och dels att det är positivt och sätter Södertälje på kartan efter allt tråkigt som hänt senaste tiden, säger Andre Chamoun.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 23 april 2022 00:00
Senast uppdaterad: 23 april 2022 00:00

Nytt restaurangkoncept lanseras i Södertälje

sa7xjn4orjqvkmkzmo42

Nytt koncept tar plats på Hotell Quality Park i Södertälje. Pressbild.

Norska investeraren och hotellmagnaten, Petter Stordalen, presenterar två nya restaurangkoncept som tar plats i Södertälje – The Social bar & bistro och Brasserie NÒR.

Quality Hotel Park Södertälje utsågs i januari till koncernens bästa hotell i hela Norden. Nu lanserar hotellkedjan Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels) sitt bredaste koncept på Södertäljehotellet. The Social bar & bistro är en avslappnad internationell bistro där enkelhet och tillgänglighet är nyckelorden, enligt bolaget själva. Menyn är en crossover baserad på favoriter hämtade från hotellbarer och lounger världen över.

– The Social ska vara gästernas vardagsrum och en självklar mötesplats för att varva ner efter dagen och ladda upp inför kvällen! Här ska gästerna känna sig som hemma och snabbt hitta sin favorit på menyn och i dryckeslistan, säger Maria Reisö, Concept & Commercial Food & Beverage Director Strawberry.

Quality Hotel Park Södertälje. Pressbild.

Det andra konceptet, Brasserie NÒR, som nu lanseras i full skala, satsar på väl utvalda europeiska viner med fokus på Frankrike, Italien, Tyskland och Spanien. Dessutom kommer de även att erbjuda några av världens främsta cocktails.

– De allra bästa hotellbarerna är rika på historia och uppfunnit många av världens mest populära cocktails. På NÒR vill vi höja dessa klassiker som är skapade i just en hotellbar, men vi blandar dem med fördel på nordiska råvaror, säger Angelica Wallberg, Director of Restaurants & Bars Strawberry.

The Social i Södertälje har redan invigts, medan brasserie NÒR etableras på andra order under hösten 2023.

Läs även: – Hotellägaren och Norwegian bildar gemensamt bolag

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 september 2023 08:20
Senast uppdaterad: 3 september 2023 08:20

Kvinna misshandlade och rånade en person på smycken

polisen

Arkivbild

Under lördagskvällen kallades polisen till en fest på Granövägen. När de anlände på platsen greps en kvinna, misstänkt för rån och misshandel.

Händelsen inträffade på Granövägen i Hovsjö strax efter klockan 21, efter att polisen reagerade på ett samtal om en pågående fest på adressen. När polispatrullen anlände till platsen för att utföra en kontroll av festen fick de information om att en kvinna hade misshandlat och rånat en annan person.

Polisen kunde snabbt identifiera kvinnan på plats, som visade sig ha en hög berusningsnivå. Enligt polisen ska kvinnan ha misshandlat och ryckt av brottsoffrets tre guldkedjor. Hon är nu under misstanke för både rån och misshandel. Polisen omhändertog henne på grund av hennes berusning och förde henne sedan till stationen för att låta henne nyktra till.

För tillfället är det oklart hur allvarliga skador offret har ådragit sig, men det finns inga rapporter om några allvarliga skador efter händelsen under natten i Hovsjö.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 september 2023 08:00
Senast uppdaterad: 2 september 2023 22:27

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors