Företag i fokus:

Dubbla utmärkelser för mäklarkedjan – ”Lönar sig att göra det lilla extra”

2022_05_F2769D0F-4010-47AF-B016-373AA5437DDA

Foto: Shamash Oyal.

Mäklaren Ida Olheim från Svensk Fastighetsförmedling i Södertälje är bäst i klassen.

Och för allra första gången utses hennes arbetsplats till koncernens främsta mäklarfirma i Sverige.

Svensk Fastighetsförmedling är en av Sveriges största mäklarkedja med cirka 230 enheter och varje år tilldelar koncernen utmärkelser till den mäklarbyrån som presterat bäst.

2021 sålde mäklarbyrån bland annat den dyraste villan för hela 19 miljoner kronor i Södertälje.

Under Svensk Fastighetsförmedling 85 år långa historia går priset Årets bobutik för allra första gången till mäklarbyrån i Södertälje och fastighetsmäklaren Ida Olheim utses till Årets ledare.

– Dessa priser är det tyngsta priserna som man kan vinna inom vår kedja, vi är sjukt stolta. Det har aldrig hänt förut i Södertäljes historia och det är en upprättelse för hela mäklarkåren i Södertälje, säger Ida Olheim till Telgenytt.

Det är sällan priset för Årets ledare och Årets bobutik, som är de tyngsta utmärkelserna, går till en och samma byrå samtidigt vilket gör situation väldigt unik. Ida Olheim lyfter även utmärkelse som välbehövligt för Södertälje och syftar på att det blåst bland konkurrenterna och att det påverkar den generella synen på mäklare negativt.

– Det blåser för alla när det blåser negativt, så nu vill vi stå för det positiva och det behöver både mäklarkåren och vår stad.

Varför tror du att utmärkelserna gick till er Södertälje ?

– Vi vinner för vi ökar mest både i försäljning och marknadsandelar, samt för att vi har väldigt nöjda medarbetare och kunder. Vi ligger högt i alla mätningar, så det är inte bara försäljning som det handlar om. När det kommer till ledarskapet så handlar det om att skapa rätt förutsättningar för mäklarna, det har vi lyckats med.

Vad betyder utmärkelserna för er ?

– Det är ett kvitto på att det lönar sig att göra det lilla extra för våra kunder. Några kollegor hos oss harvarit mäklare i över 14 år i Södertälje och längtat efter att få gå upp på scen och ta emot priset. För mig personligen är jag stolt över att både få leda och vara mäklare i detta lag i vår stad, säger en glad Ida Olheim till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 maj 2022 00:00
Senast uppdaterad: 17 maj 2022 00:00

MINGELBILDER v.10 – Se vilka som var ute i helgen

DSC_0088-1

Foto: Shamash Oyal

Se även – Mingelbilder V.9

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 mars 2024 21:47
Senast uppdaterad: 11 mars 2024 21:47

Friday’s skulle etablera sig i Södertälje – går i konkurs

Foj

Kedjan TGI Friday’s planerade att etablera i Södertälje
Foto: Stadsrum

Friday’s skulle etablera sig i det nya Marenhotellet i Södertälje, men nu rapporterar Fastighetsvärlden att bolaget går i konkurs.

(Annonslänk)

Efter en markant hyreshöjning av sina lokaler i Kungsträdgården, Stockholm, tvingades den svenska grenen av restaurangkedjan TGI Friday’s till stängning, vilket utlöste en kedjereaktion som nu resulterat i konkurs. Fastighetsägaren Jakob Johansson, som köpte fastigheten på kungsträdgården från Apple, höjde årshyran från cirka 5,5 miljoner kronor till över 15 miljoner.

Denna ökning blev ohållbar för verksamheten, som beslutade att lämna lokalen. Detta ledde till att även andra verksamheter inom kedjan nu har drabbats. Med tre återstående restauranger i Malmö, Täby och Uppsala är TGI Friday’s framtid osäker.

Stängningen av den prestigefyllda platsen i Kungsträdgården markerar en betydande tillbakagång för kedjan och har stoppat de planerade expansionerna, inklusive en nyöppning i Södertälje.

Kedjan TGI Friday’s går i konkurs.
Foto: Creative Commons.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 mars 2024 16:42
Senast uppdaterad: 11 mars 2024 16:42

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors