Företag i fokus:

Varli avgjorde finalen i Qatar – Med världsstjärnan Neymar

2022_05_D5DDC866-C02B-4355-9347-E3A389821AD0

Susan Varli Kiryo och Neymar. Foto: Privat.

Tisdagen den 24 maj 2022, hölls den uppmärksammade futsalfinalen, Red Bull Neymar Jr’s Five, i Qatar. En av världens bästa fotbollsspelare, PSG spelaren Neymar Jr, stod på plan och som lagkamrat hade han Södertäljebon Susan Varli Kiryo.

– En otrolig och magisk känsla som inte går att beskriva. Arenan var fullsatt, kameror, livesändningar överallt och folk från hela världen var här, säger Susan Varli Kiryo, som fortfarande befinner sig i Qatar, när Telgenytt når henne.

2020 inleddes en tävling där världsspelaren Neymar utsåg sju futsalsspelare från hela världen som skulle få åka till Brasilien för spela en match mot honom. Susan från Södertälje var en av dessa sju, som den enda svenskan. Men pandemin satte stopp för eventet.

Trots flera försök att återuppta eventet i Brasilien blev det aldrig av, men 2,5 år senare ändrade eventet inriktning. Istället anordnades en stor turnering i Doha, Qatar, där vinnarna fick möta världsstjärnan Neymar och hans vänner i final.

– Vi sju som vann priset fick spela ihop som ett lag och mötte olika herrlag. Vi vann mot Nigeria, spelade 0-0 mot Sydkorea, Indien och Saudiarabien. Vi var obesegrade och kom 3a i gruppen, därmed kvalificerade vi inte till slutspel, säger Susan som även gjorde lagets första assist i turneringen.

Drömmen och chansen att få spela mot Neymar i final var över.

Men då kom sms:et dagen därpå; ”Ta med dig futsalskorna och kom till anläggningen”

– Jag kommer dit och får höra att jag blivit vald som ”Neymars vän”, vilket betydde att jag fick spela finalen i samma lag som Neymar. En otrolig och magisk känsla som inte går att beskriva, säger Susan.

Väl där var det fullsatt och folk gjorde allt för att få komma i närheten av Neymar. Men Susans chans att få träffa världsstjärnan kom backstage där han gav henne sin autograf och tog bilder, sedan var det dags för att gå ut på plan – i samma lag.

Under matchen hittade Susan och Neymar varandra där de fick till flera fina kombinationer och den mest uppmärksammade situationen skedde vid slutsekunderna av matchen.

Susan tar bollen från en motståndare, driver in i banan, gör en fint och två och passar sedan bollen vidare till Neymar som kan lägga in den i öppet mål och därmed vann de finalen. En fantastisk individuell prestation av Susan som var en av de bättre spelarna på plan.

– Det var underbart. Jag njöt, fötterna dansade och jag gjorde det jag är bra på, säger Suzan och fortsätter.

– Neymar bjöd på sig själv och därför var det extra kul att spela. Den här upplevelsen är nog inget som jag någonsin trodde att jag skulle få uppleva. Att jag som enda svensk, från lilla Sverige fått uppleva något liknande är magiskt, avslutar hon.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 maj 2022 00:00
Senast uppdaterad: 3 februari 2023 15:14

Makdessi byter fotbollsplan mot burgerrestaurang

2A28F9C8-4A2B-4BB3-9AD2-23776BF6ADC1

Foto: Alexander Isa

I en överraskande karriäromställning har den tidigare fotbollsspelaren George Makdessi, känd för sin tid i Assyriska FF och Syrianska FC, tagit ett nytt steg utanför fotbollsarenan och in i restaurangbranschen.

– Jag har varit skadad och borta från fotbollen, och det har jag mått dåligt över. Men jag gillar utmaningar, och nu vill jag testa något nytt, säger han till Telgenytt

Makdessi har öppnat hamburgerrestaurangen Dripp’n Burgers i de lokaler som tidigare hyste HamburgarePrinsen på plattan i Grusåsen. Detta markerar en ny och spännande början för Makdessi, som har sadlat om från professionell fotbollsspelare till restaurangägare.

Den nya restaurangägaren George Makdessi hade händerna fulla under smygpremiären.
Foto: Alexander Isa

George Makdessi gjorde sig först ett namn på fotbollsplanen, där han visade upp en imponerande skicklighet och dedikation till spelet. Hans tid hos Assyriska och Syrianska är väl ihågkommen av fans och spelare, men efter att ha lämnat fotbollsvärlden bakom sig, har Makdessi nu vänt blicken mot restaurangbranschen med ambitionen att skapa en ny mötesplats för matälskare.

Dripp’n Burgers lovar en meny som fokuserar på kvalitet och smak, med ett brett utbud av gourmetburgare som är utformade för att tillfredsställa alla smaker. Makdessi uttrycker en passion för matlagning och gästfrihet, och ser sin nya restaurang i Grusåsen som ett sätt att förena människor över en god måltid.

– Den här staden har många kebab- och hamburgerrestauranger, och jag vet att det är en nedgång just nu i hamburgartrenden, men det är en dipp just nu, och precis som med aktier så tror jag att det vänder, säger George Makdessi och fortsätter.

– Jag har alltid älskat hamburgare och kände att vi verkligen kunde göra något unikt. Våra kockar gör allt från grunden och använder enbart de bästa råvarorna.

Tryffelburgaren, en av dagens populära burgare.
Foto: Alexander Isa

Restaurangen, som tar över efter HamburgarePrinsen, har genomgått en omfattande renovering för att spegla Makdessis vision. Med en modern och välkomnande inredning hoppas han att Dripp’n Burgers ska bli en populär destination för såväl lokala invånare som besökare när han öppnar för allmänheten under fredagen. Men redan under torsdagen höll han en smygpremiär som exploderade med besökare efter att de sett hans virala video på TikTok.

– Jag förväntade mig inte att smygpremiären skulle vara så här bra. Jag har fått hundratals sms och samtal efter vår TikTok-video som hade stor effekt, säger han.

Dripp’n Burgers representerar en ny era för Makdessi, där han nu byter ut fotbollsstövlarna mot förklädet och lovar en kulinarisk upplevelse som är lika engagerande som hans tid på fotbollsplanen.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 23 februari 2024 03:56
Senast uppdaterad: 23 februari 2024 03:57

Larm om bråk och hot på bensinstation i Nykvarn

Polis

Arkivbild

Polisen ryckte ut till en bensinstation i Nykvarn torsdagskvällen efter larm om ett bråk som uppstått till följd av en obetald vara.

Incidenten utspelade sig på torsdagskvällen klockan 20.46 på en bensinstation i Nykvarn, där en kund vägrade att betala för en vara. Enligt polisen eskalerade situationen och ledde till ett bråk mellan kunden och personalen på platsen.

Polisen kallades till platsen för att hantera situationen, där en person snabbt kunde identifieras. Enligt rapporter kommer en anmälan om ringa stöld samt olaga hot att upprättas mot den inblandade kunden som en följd av incidenten.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 23 februari 2024 00:12
Senast uppdaterad: 23 februari 2024 00:12

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors