Företag i fokus:

Sköts till döds påväg till jobbet – Nu söker polisen tips för att lösa mordet

Minnesplats

Foto: Privat & Alexander Ataseven.

Natten mot fredag, den 10 juni, sköts en ung man i 20 årsåldern till döds på en lekplats på Getingstingen i Blombacka.

Han sköts med flera skott av okända gärningspersoner och avled på plats av sina skador. En vecka har passerat sedan mordet och nu går polisen ut med att man söker tips från allmänheten.

Det var vid 04:30 tiden, den 10 juni, som en man i 20 års åldern anträffades skjuten med flera skott i stadsdelen Blombacka i Södertälje.

Enligt uppgifter till Telgenytt var mannen påväg till jobbet när två svartklädda gärningspersoner avlossade flera skott mot 20 åringen som sedan avled på plats av sina skador.

Foto: Alex Ataseven.

Ett stort antal vittnesförhör hölls på plats samt att ett stort område spärrades av där kriminaltekniker genomförde en brottsplatsundersökning.

En vecka har nu passerat och ännu är ingen person gripen för mordet.

Nu söker polisen personer som kan ha sett händelsen eller gjort iakttagelser kring tiden för mordet i Blombacka.

”Med anledning av att ett grovt våldsbrott har inträffat under kväll/natten/morgonen mellan torsdagen 9 juni och fredagen den 10 juni, genomför polisen dörrknackning i det aktuella området.”, skriver polisen på sociala medier.

Har du tips eller iakttagelser, kontakta polisen.

TV: Här söker polisen igenom brottsplatsen

Polisen på plats i Blombacka efter mordet den 10 juni. Foto: Alex Ataseven.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 juni 2022 00:00
Senast uppdaterad: 21 juni 2022 14:07

Tamar från Södertälje fick diplom av Kungen på slottet

4F2809DF-FBE4-4A5C-8B4B-5FA2691A6F25

Tamar Khatchadourian från Södertälje tog emot pris från Kungen. Bild / Privat

Unga utbildas för att forma framtidens ledarskap och tilldelas diplom för sina insatser. En av deltagarna var Tamar Khatchadourian från Södertälje som tog emot diplom av Kungen på slottet för dina fina insatser.

– Det känns stort att veta att lilla jag som stod och vinkade åt kungen när han var på besök i Hovsjö 2010 nu fick träffa kungen för att ta emot ett diplom, säger Khatchadorian till Telgenytt.

Konungens Stiftelse Ungt ledarskap har tillsammans med Scouternas folkhögskola arrangerat utbildningen Värdebaserat Ledarskap. Under ett års tid har unga ledare från olika samhällsskikt övat på att leda sig själva och andra. Över tusen ledare mellan 20-25 år har gått utbildningen under de senaste tio åren.

En av årets deltagare är Tamar Khatchadourian från Södertälje, som till vardags driver demokratiplattformen Run for Office.

Tamar Khatchadourian tog emot pris på slottet. Pressbild/ Privat

– Det här är en investering i min personliga utveckling och på lång sikt en investering för alla som möter mig i vardagen. Det känns självklart väldigt roligt att diplomeras, men det jag främst tar med mig är vikten av den här utbildningen och att ledare i samhället är förankrade i sina värderingar, säger Södertäljebon Tamar Khatchadourian

Årets deltagare innefattade även tennistränare, KTH-studenter och ideellt engagerade. Imse Spragg Nilsson, projektledare för utbildningen, berättar att unga människor från olika delar av samhället kommer till utbildningen för att bland annat utveckla sitt ledarskap.

– Vi tror på att samla unga ledare för att ska skapa en dominoeffekt på fler delar i samhället, du behöver inte vara scout för att ta del av vår pedagogik, säger Imse Spragg Nilsson.

Under måndagen den 15 maj fick flera deltagare motta sina diplom av Kungen vid en diplomceremoni på slottet. Diplom i Utbildningen i Värdebaserat Ledarskap som visat sig vara en effektiv utbildning som hjälper till att forma framtidens ledare.

Tamar och Kungen på slottet i Stockholm. Bild: Privat

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 maj 2023 17:52
Senast uppdaterad: 17 maj 2023 18:16

Larm om brand i centrala Södertälje 

F31ADC19-0B10-4833-BE20-C6ADD0A0E75F

Läsarbild

Vid 18-tiden ryckte flera räddningsenheter till centrala Södertälje. Enligt initiala uppgifter från SOS Alarm röde det sig om en brand i en fastighet. 

Larmet om den misstänkta branden inkom klockan 18:39 och inträffade i lägenhet på Rådhusgatan i centrala Södertälje.

Polis, räddningstjänst och ambulans ryckte ut till platsen. Enligt uppgifter ska branden ha utlösts i samband med matlagning. 

-Det började brinna i samband med matlagning, men det är släckt under kontroll, men vi är på plats för att vädra ut röken, säger räddningstjänsten till Telgenytt.

Ingen person har rapporterat skadad. 

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 maj 2023 17:11
Senast uppdaterad: 17 maj 2023 18:09

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors