Företag i fokus:

Utomhusbion och filmen Mamma Mia lockade storpublik

Alex Ataseven 7

Foto: Alex Ataseven.

Utomhusbion på Marenplan under klarblå himmel gjorde succé under torsdagen.

När solen gick ner över horisonten och mörkret lagt sig sattes filmen Mamma Mia igång med en fullsatt Marentrappa.

Flera hundra södertäljebor hade under torsdagen tagit sig till Marenplan med chips, dryck godis och tilltugg när Mamma Mia spelades på den stora duken.

– Jag tycker att det är jättekul och att sitta med nära och kära och kolla på film. Det är skillnad att sitta hemma och kolla film än att sista ute kolla på en storskärm. En sak som Södertälje kommun kunde fixa är ute dass till oss som kollar på filmen, säger Tindra.

Foodtruck på plats för den som missade att ta med tilltugg. Foto: Alex Ataseven.

Telgenytt som befann sig på plats vittnade om en magisk stämning där publiken vid flertalet tillfällen sjön med i filmen. När filmen var över fortsatte den härliga stämningen med dans och sång på trappan och vid den stora duken till tonerna av Abbas musik.

Mamma Mia var den första filmen av två. Den andra filmen, The Greatest Showman, spelas nästa torsdag den 28 juli.

– Det är jättebra och super att de har öppnat utebion nu efter corona pandemin. Trevligt sommarevenemang med fint väder, säger Katty till Telgenytt.

Petra & Katty. Foto: Shamash Oyal.

Rola och Philmon. Foto: Shamash Oyal.

– Det känns bra just idag för att det är fint väder och att man får komma ut. Jag tycker att det är bra att de har placerat själva skärmen lägligt med Maren i bakgrunden, säger vännerna Philmon och Rola.

Tindra, Tyr och hunden Curry. Foto: Shamash Oyal.

Foto: Alex Ataseven.

Foto: Alex Ataseven.

Foto: Alex Ataseven.

Foto: Alex Ataseven.

Foto: Alex Ataseven.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 22 juli 2022 15:00
Senast uppdaterad: 22 juli 2022 14:08

Nytt restaurangkoncept lanseras i Södertälje

sa7xjn4orjqvkmkzmo42

Nytt koncept tar plats på Hotell Quality Park i Södertälje. Pressbild.

Norska investeraren och hotellmagnaten, Petter Stordalen, presenterar två nya restaurangkoncept som tar plats i Södertälje – The Social bar & bistro och Brasserie NÒR.

Quality Hotel Park Södertälje utsågs i januari till koncernens bästa hotell i hela Norden. Nu lanserar hotellkedjan Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels) sitt bredaste koncept på Södertäljehotellet. The Social bar & bistro är en avslappnad internationell bistro där enkelhet och tillgänglighet är nyckelorden, enligt bolaget själva. Menyn är en crossover baserad på favoriter hämtade från hotellbarer och lounger världen över.

– The Social ska vara gästernas vardagsrum och en självklar mötesplats för att varva ner efter dagen och ladda upp inför kvällen! Här ska gästerna känna sig som hemma och snabbt hitta sin favorit på menyn och i dryckeslistan, säger Maria Reisö, Concept & Commercial Food & Beverage Director Strawberry.

Quality Hotel Park Södertälje. Pressbild.

Det andra konceptet, Brasserie NÒR, som nu lanseras i full skala, satsar på väl utvalda europeiska viner med fokus på Frankrike, Italien, Tyskland och Spanien. Dessutom kommer de även att erbjuda några av världens främsta cocktails.

– De allra bästa hotellbarerna är rika på historia och uppfunnit många av världens mest populära cocktails. På NÒR vill vi höja dessa klassiker som är skapade i just en hotellbar, men vi blandar dem med fördel på nordiska råvaror, säger Angelica Wallberg, Director of Restaurants & Bars Strawberry.

The Social i Södertälje har redan invigts, medan brasserie NÒR etableras på andra order under hösten 2023.

Läs även: – Hotellägaren och Norwegian bildar gemensamt bolag

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 september 2023 08:20
Senast uppdaterad: 3 september 2023 08:20

Kvinna misshandlade och rånade en person på smycken

polisen

Arkivbild

Under lördagskvällen kallades polisen till en fest på Granövägen. När de anlände på platsen greps en kvinna, misstänkt för rån och misshandel.

Händelsen inträffade på Granövägen i Hovsjö strax efter klockan 21, efter att polisen reagerade på ett samtal om en pågående fest på adressen. När polispatrullen anlände till platsen för att utföra en kontroll av festen fick de information om att en kvinna hade misshandlat och rånat en annan person.

Polisen kunde snabbt identifiera kvinnan på plats, som visade sig ha en hög berusningsnivå. Enligt polisen ska kvinnan ha misshandlat och ryckt av brottsoffrets tre guldkedjor. Hon är nu under misstanke för både rån och misshandel. Polisen omhändertog henne på grund av hennes berusning och förde henne sedan till stationen för att låta henne nyktra till.

För tillfället är det oklart hur allvarliga skador offret har ådragit sig, men det finns inga rapporter om några allvarliga skador efter händelsen under natten i Hovsjö.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 september 2023 08:00
Senast uppdaterad: 2 september 2023 22:27

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors