Företag i fokus:

Utebio med succéfilmen rundar av festivalhelgen

Montage Alex Ataseven

Bild: Alex Ataseven / TSG Entertainment/Century Studios.

Torsdagen den 25 augusti inleds Södertäljefestivalen med en löptävling genom centrala Södertälje och en kammarmusikfest.

Nu meddelar centrumföreningen Södertälje City att den fyra dagar långa festivalhelgen avslutas med succéfilmen Free Guy med Marentrappan som läktare.

Under två torsdagar i juli kunde Södertäljeborna ta del av filmerna Mamma Mia! The Movie och The Greatest Showman som lockade storpublik till Marenplan.

Festivalhelgen inleds torsdag den 25 augusti och pågår i fyra dagar med flera artistuppträdande, tivoli och roliga aktiviteter för hela familjen.

Nu presenterar Södertälje City, tillsammans HSB Södertälje, succéfilmen Free Guy som avslutar festivalhelgen den 28 augusti med utomhusbio.

Succefilmen Free Guy med Ryan Raynold visas vid Marenplan den 28 augusti. Bild: TSG Entertainment/Century Studios.

– Vi ser fram emot en mysig kväll med filmvisning som avslutning av en intensiv festival. Utebio är uppskattat bland Södertäljeborna och därför kändes det givet att vi summerar helgen en sköt häng vid Maren och tittar på film tillsammans, säger Aljoša Lagumdžija, VD Södertälje City.

Den kostnadsfria utebion startar vid 20:30-tiden, beroende på väder och när det är tillräckligt mörkt och genomförs även om det regnar.

BILDEXTRA – Utomhusbio vid Marenplan

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 9 augusti 2022 08:06
Senast uppdaterad: 9 augusti 2022 11:13

BILDEXTRA – Södertäljeloppet lockade flera hundra löpare

Sodertaljeloppet.-loppet

Foto: Axel Gustafsson

Över 500 deltagare lockades till stadskärnan när Södertäljeloppet gick av stapeln under torsdagen.

Fotograf: Axel Gustafsson

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 09:08
Senast uppdaterad: 25 augusti 2023 09:27

Kommunen undersöker invånarnas åsikter om staden

Södertälje

Foto: Alexander Isa

Statistiska centralbyrån (SCB) inleder en medborgarundersökning, på begäran av Södertälje kommun, för att belysa invånarnas åsikter om boende, livsstil och kommunens tjänster.

Statistiska centralbyrån (SCB) har på uppdrag av Södertälje kommun inlett en medborgarundersökning som riktar sig till invånare i kommunen. Undersökningen, som är en återkommande händelse vartannat år, avser att kartlägga upplevelsen av att leva och bo i kommunen samt identifiera aspekter som kan förbättras.

Under perioden 24–31 augusti kommer information om den aktuella undersökningen att skickas till 2400 slumpmässigt utvalda invånare i åldrarna 18 till 84 år. Därefter kommer enkäter med frågor att distribueras mellan den 22 september och 2 oktober.

Undersökningen är helt frivillig att delta i, men resultaten av undersökningen kommer att användas som en resurs för att utvärdera och förbättra olika områden inom kommunens verksamhet.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 04:00
Senast uppdaterad: 24 augusti 2023 16:22

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors