Företag i fokus:

SENASTE NYTT: Systembolaget öppnar nytt i Weda

Montage Alex Ataseven

Foto: Google Street View.

Nu öppnar Systembolaget en tredje efterlängtad enhet i Weda i Södertälje. Det bekräftar Fastighetsägaren för LT under fredagen.

Det stora önskemålet från Södertäljeborna om ett Systembolag på östra sidan av staden, för att täcka områden så som Brunnsäng, Fornhöjden, Östertälje och Viksberg, blir nu verklighet.

– De flyttar in i större delen av gamla Joberlokalen, det är drygt tusen kvadrat, en ganska stor butik, säger Jean Uckardas, fastighetschef på Weda fastigheter till LT.

Att Systembolaget velat tillgodose Södertäljeborna med en tredje enhet i Södertälje har varit på agendan ett bra tag.

Systembolaget öppnar nytt butik i Weda. Pressbild.

I maj 2021 bekräftade bolaget till Telgenytt att man letade lokal för att etablera en tredje enhet i Södertälje.

– Vi har beslut om ytterligare en butik i Södertälje och söker nu läge och lokal för denna, berättade Therese Elmgren, Systembolagets pressansvarig till Telgenytt i fjol.

Nu har alltså bolaget hittat rätt lokal i Weda och planerar att öppna efter årsskiftet, det exakta datumet är ännu inte satt.

Läs även: Mats Pertoft (MP) tar plats i Systembolagets styrelse

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 19 augusti 2022 09:50
Senast uppdaterad: 19 augusti 2022 11:35

Olycka mellan en moped och personbil i Nykvarn

Olycka Ambulans

Arkivbild

En moped och en personbil var inblandade i en kollision strax före klockan halv fyra på tisdagseftermiddagen. Olyckan inträffade på väg 509 i Nykvarn.

Räddningstjänsten ryckte ut efter att ha mottagit ett larm om att en moped och en personbild. Enligt uppgifter hade mopeden kört in på sidan av fordonet. Olyckan inträffade på väg 509, varpå flera räddningsenheter snabbt ryckte ut till väg 509 mellan Rudkälla och Nykvarn.

Mopedföraren har enligt räddningstjänsten klarat sig med lindriga skador, inklusive smärta i knät. Vägen var delvis begränsad i samband med olyckan, men efter en kort stund var den åter öppen som vanligt för trafik.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 14:45
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 15:15

Polisen larmades om pågående inbrott i restaurang

polis

Arkivbild

Strax efter midnatt larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang i centrala Södertälje. När polisen anlände till platsen påträffades en person inne i lokalen.

Efter midnatt, natten mot tisdagen klockan 00:51, larmades polisen om ett pågående inbrott i en restaurang på Stora torget. Vid ankomst påträffades en person i lokalen, och polisens snabba insats avbröt det pågående inbrottsförsöket.

En person kunde gripas på plats och en anmälan om försök till stöld genom inbrott upprättades.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 15 augusti 2023 08:41
Senast uppdaterad: 15 augusti 2023 10:34

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors